[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 321
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 322

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Prés
Ideje:: 03-05-2008 @ 08:40 am

Feri újratöltötte a poharát.
Panka már valahol Tündérország királylánya, Zsuzsa még dolgozatokat javít.
Csend van.
A tévé ugyan szól, csak azt nem lehet tudni, kinek, hiszen senki sem nézi, senki sem hallgatja. Mintha magukat akarnák becsapni, hogy nincsennek egyedül.
Valaki mégis beszél...

Persze, ez csak a tévé! De legalább emberi hang kering a levegőben.
Feri  a vörösbor fényébe merült. Már kezd hatni az első két pohár.
- Apa, ne hagyj, itt!
- Ne félj kicsim, nem hagylak.
- Miért akarsz meghalni, apa?
- Nem akarok. Csak fáradt vagyok.
- Akkor aludj! Vagy gyere velem Tündérországba! Lehetnél te a király. Nézd, itt olyan vidám minden!
Panka csilingelő hangja meglágyította Feri arcán a vonásokat.
Ivott egy kortyot. Hosszú volt a nap, és ebben az átkozott csendben megint ráborul a búra, mint minden nap, és szép lassan fogyni kezd a levegő, mint minden nap, és végül nem marad más, csak az a kibírhatatlan fájdalom, hogy vár rá a holnap, és nincs benne más, csak az este fojtó ígérete.
- Miért akartál engem, apu, ha neked nem jó az élet?
- Kicsi vagy még hozzá, hogy megértsd. Pedig, úgy szeretném elmagyarázni neked! Életet akartam. Azt hittem, ha megszületsz, a te életed lesz az Élet. De a te életed, a tiéd. Az enyémre minden este rázáródik a búra azóta is. Hermetikusan bezár magába. Elfogy a levegőm. Próbálok valami rést feszteni rajta, de egyre jobban fáradok. Csak miattad... Miattad maradok.
- És mi lesz, ha majd rám is rám borul a búra? Én is egyedül maradok?
- Jaj, kicsim! Bárcsak hazudhatnék neked, hogy ne félj, majd ott leszek. De a fájdalomban mind egyedül vagyunk. A fájdalom elijeszti az embereket. Nyújtanád a kezed, de a kezed se mozdul. Minek? Hogy magaddal ránts másokat?
- De azt mondtad, apu, hogy szeretsz!
Panka szeme könnyes lett.
- Hát, persze, hogy szeretlek! Mindennél jobban szeretlek! Különben ki sem bírnám.
- Mi az, amit nem bírsz ki, apu?
- Hogy olyan hosszúak a napok... Az órák... A percek...
- Gyere velem! Gyere velem Tündérországba! Játsszunk együtt. Akkor olyan gyorsan repül az idő!
- Játszani... Igen, azt szeretnék. Üveggolyóként megbújni valaki tenyerébe. Ujja közé venne, fény felé tartana, gyönyörködne bennem, zsebébe hordana...
- Vagy elgurítana - kiáltott közbe vidáman Panka.
- Igen. Elgurítana. Biztosan elgurítana. Látod ez a baj. Ez minden játék vége. Elgurítanak, és aztán ott maradsz egyedül. És észre se veszik, mikor odébb rúgnak. Csak az útjukban voltál. Még bántani sem akarnak, egyszerűen csak odébb rúgnak.
- Miért sírsz, apu? A játék nem szomorú!

Feri kitöltötte a maradék bort és egy szuszra kiitta.
Szégyellte magát, amiért Panka sírni látta. Már megint elrontotta az örömét. Csak ehhez ért. Elrontani mindenki örömét.
A búra lassan bezárul. Már alig van alatta levegő. A bor szerencsére már elzsibbasztotta. Így kibírja reggelig.
Mielőtt az ágyába feküdne még benyit Pankához. Szereti ezt a képet. Ahogy a kislány magához öleli a párnáját, a csücsök az orrába dugva. Milyen békésen mosolyog!
Még jó, hogy nem mondta el neki, hogy csapda az élet, hogy sosem választhatsz jól, mert a végén úgyis alul maradsz. Hogy minden szeretetért fizetni kell, mintha bűnt követne el az ember azzal, hogy szeret. Hát jobb egyedül, mert túl nagy az ára annak, hogy szeretni kell...

Jaj, Panka ezt sosem tudhatja meg! Ő Tündérország királylánya! Neki boldognak kell lennie!
Egy kicsit megnyugodott. A játékot csak a búra alatt rontotta el. Talán holnap...
Holnap talán okosabb lesz.



Utoljára változtatva 03-05-2008 @ 08:57 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 03-05-2008 @ 09:00 am)

Comment: rés


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 03-05-2008 @ 09:36 am)

Comment: "Mond hol van a szó, amit nem mondtam el, amit érzek belül, egy egyszerű, tiszta őszinte szó..." hát itt van! MAjd ha kisírtam magam, írok valami értelmeset is ide. Puszillak!


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-05-2008 @ 09:59 am)

Comment: Ha nagy is az ára, szeretni kell!!! Szeretet nélkül nem érdemes élni, tehát ha belegondolunk választás sincs...Talán megerősödni kellene, viselni a fájdalmat, mikor annak van az ideje...Mindig elgondolkodtatnak írásaid...:)))))


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 03-05-2008 @ 10:28 am)

Comment: Mindig rácsodálkozok írásaidra: honnan ez az érzék? Honnan a tehetség? Mindegy. Nem számít. Csak hogy van, csak hogy írsz. Ez is nagyon tetszik!


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 03-05-2008 @ 10:30 am)

Comment: Most megint dícsérjelek össze? Csak egy dolog: lehet, hogy mindenért fizetni kell. De nekem sikerült! És Pankának is sikerülni fog! A királylányok már csak ilyenek. De a párna csücskét vegyétek ki a nózijából!


Hozzászóló: hori
(Ideje: 03-05-2008 @ 10:38 am)

Comment: Talán többet várunk az Élettől és a házasságtól, mint amit adni képes. Utána meg sajnálkozunk. A klasszikus házasságfelfogás a mai ember számára alkalmatlan, személyiségromboló, stb. És sajnos, gyereknevelésre a családnál jobbat még mindig nem találtak ki. Gyenge az ember. Ha többet beszélgetne a másikkal a "fájdalmairól", sok minden másképp alakulna...


Hozzászóló: 102
(Ideje: 03-05-2008 @ 10:53 am)

Comment: nagyon ...


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 03-05-2008 @ 10:53 am)

Comment: Jajj, én szereti Lökött Lányot, aki olyanokat ír és olyan überjól, hogy a már többször foltozot lelkemen megen kicsit résesebb, de ez kell nekem valamiért, mert kell... Párás szemek. Nedves szív. Szereti. Kelekótyinca


Hozzászóló: blue
(Ideje: 03-05-2008 @ 01:52 pm)

Comment: Most maradjunk annyiban olvastam...elsírtam magam, úgyhogy ennyi voltam....


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-05-2008 @ 03:09 pm)

Comment: hja... egy kicsit azért szégyellem magam, mert az úgy volt, hogy elmentem erre az Életláncos gyűlésre, vagy minek nevezzem, és ott találkoztam egy fiúval, akiről eszembe jutott, hogy régen milyen voltam, és így született ez az írás, amihez nem kell semmiféle tehetség, meg ilyenek, csak át kell élni, aztán meg felismerni egy másikban a magam fájdalmát... de jut is eszembe: megfogadtam, hogy többé nem szégyellem magam:) úgyhogy csak azt akartam még mondani, hogy tudtátok, hogy évente ötször többen halnak meg öngyilkosságban, mint balesetben? (régebben ez négyszer több volt -most vagy a balesetek száma csökkent, vagy az öngyilkosságok száma nőtt -oly mindegy! beszélni kellene róla...)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 03-05-2008 @ 04:29 pm)

Comment: Odavagyok! Imádom az írásaidat.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 03-05-2008 @ 06:16 pm)

Comment: Pity-puty! : )))


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 03-05-2008 @ 06:16 pm)

Comment: Pity-puty! : )))


Hozzászóló: erda
(Ideje: 03-05-2008 @ 08:23 pm)

Comment: Ez bizony a szomorú valóság. Remélem sokan olvassák majd, és elgondolkodnak, hogy nem a poharat kell megtölteni, hanem az életet... értelemmel! Köszönöm, hogy olvashattalak! :) Éva


Hozzászóló: pzoli
(Ideje: 03-05-2008 @ 10:33 pm)

Comment: Szép! Nagyon szép! Megható, lélekmelengető, elgondolkodtató. Szép, ahogy ez a két világ összeölelkezik. Nagyon élveztem!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds