[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 303
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 304

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A sziget foglya (1)
Ideje:: 03-06-2008 @ 12:33 pm

Martin már negyedik napja hánykódott a tengeren. Két napja elfogyott a vize, a só sebesre marta a száját. Úgy ült bele a vitorlásba, hogy mindegy mi lesz, csak el innnen, de most, hogy teljesen kilátástalan lett a helyzete, valami ostoba módon ragaszkodott az élethez. Ébren kell maradnia, különben vége.  A nap kitartóan tűzött, és Martin elvesztette az eszméletét.
Mikor magához tért, az első amit felfogott a víz édes íze volt.
Ki sem akarta nyitni a szemét, ragaszkodott az álomhoz.
Víz. Hűvös. Élet.
Most ez jelentett mindent.

Wachemara, a vajákos asszony még utoljára bekente az idegen sebét hamuval, aztán hang nélkül kihátrált a kunyhóból.
A kikujuk törzsében ezzel tartották távol a gonosz szellemeket.
Martin résnyire nyitotta a szemét, onnan leste az álmát.
Egy fiatal lány épp húst sütött a kunyhó bejárata előtti tűz felett. Mikor észrevette, hogy az idegen figyeli, zavartan hátat fordított a bejáratnak.
Njerina egy hónapja esett át a beavátáson, Wachemara nyugodt szívvel bízta rá az idegent.
- Kaphatnék még egy kis vizet?
Martint már nem is annyira a szomjúság gyötörte, mint a kiváncsiság. Szerette volna közelebb tudni a lányt.
Njerina lassú mozdulatokkal a kulacs után nyúlt, majd letérdepelt Martin mellé. Egyik kezével felemelte a fejét, a másikkal a szájához tette a kulacsot.
A férfi nagyokat nyelt a vízből, s közben hálásan kapaszkodott a lány szemébe.
- Meg tudod mondani, hol vagyok? -kérdezte, bár egyáltalán nem volt benne biztos, hogy a lány érti a nyelvét.
- Ez itt a kikujuk törzse - felelte a lány és kiegyenesedett, míg viszonozta Martin pillantását.
- A kikujuk... -ismételte Martin, mintegy magának, és azon gondolkodott, vajon hol is hallott róluk. Ó, igen! A kikujuk, akik egy szigetre menekültek Kenyából, hogy megőrizzék hagyományaikat.
- Ezek szerint te túl vagy a beavatáson - gondolkodott tovább hangosan. - Valószínűleg azért engedtek mellém, mert téged is megműtöttek.
Njerina dühösen elrántotta kezét a férfi feje alól.
- Minden rendes lány aláveti magát a beavatásnak!
- Bocsáss meg!  Nem akartalak megbántani.
Martin azon kapta magát, hogy mentegetőznie kell, pedig igazán nem akart mást a lánytól, mint hogy mellette maradjon.
- Tudod, az ilyen civilizált barmoknak, mint én vagyok, érthetetlen, miért jön egy fiatal lány egy ilyen szigetre, hogy aztán megműtesse magát. Talán azt hiszitek, ez védelmet nyújt a szerelem ellen?
- Wachemara mama szerint nincs szükség a szerelemre! - jelentette ki határozottan Njerina.
- Értem. Tehát Wachemara mama mindent tud.
- Így van.
Njerina tekintetéből magabiztoság sugárzott.
- A szerelem csak öszezavar mindent. A szerelem fáj.
- És a beavatás? A beavatás talán nem fáj? -kérdezte Martin indulatosan.
- Másképp fáj -felelte Njerina. - A folyó vize hideg. A hideg fáj, míg el nem zsibbad minden, ami a vízben van. Wachemara mama érti a dolgát. Ti ezt nem érthetitek! Menekültök mindenfajta fájdalom elől, s ezzel sokkal nagyobb bajba sodorjátok magatokat.
Martin meglepődött a lány válaszán. Mielőtt bármit felelhetett volna Njerina felállt és kirohant a kunyhóból.



Utoljára változtatva 03-06-2008 @ 12:33 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-06-2008 @ 12:36 pm)

Comment: no, úgy jártam, hogy elkezdtem a versenyre írni, de közben rájöttem, hogy nem akarom nyolcvan sorba bepréselni, úgyhogy maradt a folytatásos formula :)


Hozzászóló: Angeli
(Ideje: 03-06-2008 @ 12:46 pm)

Comment: Helyes! Én olvasom folytatásokban. Megfogott a kezdés.


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 03-06-2008 @ 12:47 pm)

Comment: Nagyon várom a folytatást. Nekem nagyon tetszik. Puszi.Lena


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 03-06-2008 @ 01:02 pm)

Comment: Öncsonkítás? Kedves egy téma, csak nagyon nem ment meg a szerelemtől. A dzsí vagy chi ( :D ) pont azért meggmarad, stb... Khm. Remélem, senkit nem neveznek el Pénteknek. Kíváncsian várom a folytatást... És: jól írsz, de szt Te már tudod, azért is voltál ilyen okos, hogy ne préselgess. csóóóhhóóókom, szelecske :D


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 03-06-2008 @ 01:08 pm)

Comment: Köszi, hogy így írod. Így nem kell olyan sokat monitoroznom. Tehát olvashatoooom! És klassz lesz, már látom!: ))


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 03-06-2008 @ 01:10 pm)

Comment: :))))))))) Másképp fáj? :)))))))))))) Puszillak!


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-06-2008 @ 01:29 pm)

Comment: ehj:) szórakoztató irodalommal még úgysem próbálkoztam! látom, kell ez is... hát, jó! úgyis fogva tart:))))


Hozzászóló: hori
(Ideje: 03-06-2008 @ 01:59 pm)

Comment: A kikujuk... :) Folytasd, olvasni fogom! És nem lepődnék meg, ha a végén mégis a szerelem győzne...


Hozzászóló: wanderer75
(Ideje: 03-06-2008 @ 02:08 pm)

Comment: Én ezt nem igazán értem! Úgy olvastam: nemcsak fájdalmas, hanem egyszerűen borzalmas!! Az efféle hagyományok ellen harcolni szeretnék az Ensz-ben, de sajna nem dolgozok ott!:))


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 03-06-2008 @ 02:21 pm)

Comment: értem... jó lesz... máris az! :)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 03-06-2008 @ 02:25 pm)

Comment: Hori! most ezek után hogyan győzhetne a szerelem???? csak nem gondolod, hogy olyat teszek, amit a nyájas olvasó szeretne.... / virgom, virágom:) oksa! akkor ezzel foglalkozzunk részletesebben. / Som:) még jó, hogy érted! ha már te sem értenél, mi lenne velem?


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 03-06-2008 @ 03:21 pm)

Comment: Na ez az szemi, ami elé minden este le fogok ülni! Hajrá tovább! Várom. Rien


Hozzászóló: kiralylany
(Ideje: 03-06-2008 @ 07:23 pm)

Comment: Hűha! Ígéretes kezdet! Csipom az ilyen hajótöröttes, szigetreelvetődős, törzsiszokásos történeteket! :-)


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 03-06-2008 @ 07:34 pm)

Comment: No akkor kikujuk...ugye? most már járhatok ide hozzád is olvasni....örömmel teszem


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds