[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 457
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 457


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Pogány halleluja
Ideje:: 04-09-2008 @ 11:32 am

Éva és Péter teljes tudatlanságban érkezett abba a kis romániai faluba, ahova a hívők évről évre elzarándokolnak, hogy részt vegyenek a nagy eseményen: Rózsikának a vak asszonynak megjelenik Mária.

Imre annak idején együtt disszidált Péterrel Amerikába. Péter azóta Magyarországon él, Imre pedig több, mint tíz év után hazalátogatott Erdélybe. Péter boldogan ajánlotta fel segítségét: elviszi kocsival, ahova csak akarja, legalább egy kis időt újra együtt tölthetnek ennyi hosszú év után. Péter természetesen magával vitte a felségét is, Évát, az útra. Imre pedig már évek óta csak Magdival mozdult ki otthonról.

Éva már a kocsiban kezdte feszélyezve érezni magát, mert Imréről kiderült, buzgó katolikus lett, 55 éves fejjel még a teológiára is beiratkozott, hogy a vallásnak szentelje hátralévő életét. Imre, kihasználva az alkalmat, végig prédikálta az utat:
- Aki már ismeri Jézus nevét, az bűnt követ el, ha megtagadja Istent.
- Hol van akkor itt a szabad akarat? - próbálkozott Éva.
- Szabad akaratot adott neked az Isten, hogy választhasd.
- Miféle szabad akarat az, ahol félnem kell a büntetéstől, ha nemet mondok?
Imre ilyenkor felemelte a hangját és hosszan idézett a bibliából, Péter pedig oldalba bökte Évát, és szigorúan nézett rá: ˝Hagyd már abba a kérdezősködést!˝

Imre felesége Magdi, legtöbbször csak kontrázott a mondatok végén.
- Úgy van! Ámen.
Nyakában három arany nyaklánc, a pólóján a felirat ˝I love N. Y.˝, már messziről elárulta róla, hogy nem idevaló.
A parókián aztán kellő tisztelettel is fogadták őket - persze nem utolsó sorban a bőséges adomány jegyében.
Éva és Péter azonban csak később értette meg mindezt. Sejtelmük sem volt a Mária jelenés miben létéről, sem arról, hogy hamarosan tízezres tömeg gyűlik össze a templom körül. A parókián való vendéglátás kivételes kegynek számított.

Másnap reggel Éva álmosan vonult ki az udvarra és nem akart hinni a szemének. A jelenésre odasereglett vásározók már pakolták ki áruikat, de ezzel egyidőben koldusok egész serege lepte el a falu keskeny utcáit. Mezítlábas csontsovány asszony koldult a parókia előtt, karján a csecsemő talán még három kiló se lehetett. Ilyet csak filmeken látni, úgy látszik a nyomornak is különböző szintjei vannak. Évának összeszorult mindene. Nem tudta volna megmondani, hol érezte a legnagyobb szorítást: a gyomrában a torkában, vagy az öklében.
- Ez iszonyú! - borzongott meg.
Ekkor azonban egy hang süvített a füle mellett.
- Takarodjatok innen! Nincs itt semmi keresnivalótok - intett dühösen a plébános mindenese.
Éva visszaszaladt a parókiára.
- Péter! Péter! Menjünk innen! Vigyél valahova. Ez szörnyű! - és kézen fogta a férjét, aki szó nélkül követte a feldúlt asszonyt az udvarra. Elég volt egy pillantást vetnie a gyülekező tömegre: nem kellett több magyarázat. Péter ismerte a feleségét.
- Azonnal elmegyünk, csak szólok Imrének, hogy sétálunk egyet - szólt megértően az asszonynak.
Amíg Péter Imre keresésére indult, egy gyönyörű kék szemű kisfiú ugrott Éva elé. Koszos tenyerét Éva elé fordítva hasát dörzsölve románul magyarázott. Éva nem értett egy szót sem románul, de anélkül is pontosan tudta, mit mond a gyerek.
- Nem ettem napok óta, adjon kérem egy kis pénzt.
Mikor Péter visszajött Éva könyörgőn nézett a szemébe:
- Kint vásár van. Nem kérek semmit, csak add ide nekem azt a pénzt, amit elkölthetek. Tudom, mit kell tennünk. Ennivalót veszünk, és odaadjuk ennek a gyereknek. Ha mindenkin nem is segíthetünk, de legalább ezen a gyereken igen! Kérlek! Megőrjít ez a tehetetlenség!
- Te most épp olyan vagy itt, mint Jézus abban a történetben - simogatta meg szelíden Péter Éva fejét. Belenyúlt a pénztárcájába és két darab bankjegyet nyomott a nő kezébe.
- Tessék. Több nincs! - mondta mosolyogva, mintha egy gyerekhez szólna.

A fiú látta, hogy csatát nyert, kitartóan követte a házaspárt. A kis utcákban már kirakodtak az árusok, hömpölygött a tömeg, s köztük a mezítlábas koldusok kitartóan kéregettek. Legtöbbször keresztül néztek rajtuk, vagy csak egyszerűen odébb lökték őket.
- A keresztényi szeretet - mondta csendesen Éva.
- Ne foglalkozz velük! - szorította meg Péter a kezét. Gyere, vegyünk ennek a gyereknek valamit.
A gyerekhez hamarosan egy férfi is csatlakozott, aki egy négy éves forma kislányt húzott maga után kézen fogva. A kissrácnak ragyogott a szeme a boldogságtól, kis tenyerét Éva kezébe csúsztatva nem hagyta abba a magyarázkodást.
A boltban a férfi mutogatta mit szeretnének: kolbász, cola, kenyér, egy kis paradicsom. A Éva kért egy kis süteményt hozzá, meg cukrot a gyerekeknek. Vásár van, vagy mi a csuda!

Ahogy a férfi átvette a teli szatyrot, már ment is kifele az üzletből. A fiú megcsókolta Éva kezét, s követte a férfit.
- Na, gyere! Menjünk innen! - ölelte át a feleségét Péter.
Keresztül vergődtek a tömegen. A sorok között csonka lábú emberek, leprás mellű nők reméltek egy kis alamizsnát a keresztényektől.

Kiértek a faluból. A mező tele volt pipacsokkal. Mintha a pokolból szabadultak volna. Szó nélkül kéz a kézben mentek előre, csak minél távolabb ettől a csodától.
Messzire elhallatszott a kihangosított prédikáció. Éva egyszer csak megállt egy búzatábla szélén és vetkőzni kezdett.
- Szeretkezzünk! - mondta egyszerűen Péternek.
- Itt? - kérdezte Péter hitetlenül.
- Igen, itt. Én élni akarok! Élni, érted?
- Igen, értem - felelte mosolyogva Péter, aztán levetette magáról az inget, a nő alá terítette a ruhát, és lassan, gyöngéden szeretkezni kezdtek.



Utoljára változtatva 04-09-2008 @ 11:36 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 04-09-2008 @ 11:51 am)

Comment: Szerintem téves hit az, hogy "Aki már ismeri Jézus nevét, az bűnt követ el, ha megtagadja Istent." Attól, hogy ismeri a nevet, nem kell hinnie Istenben. Aki nem hisz istenben, nem is tagadhatja azt meg. Mindazonáltal ahogyan írásod végére kiderül, nem sok köze van a hitnak ahhoz, hogy jó emberek legyünk. Valamint az, hogy kétszer ad, aki gyorsan ad.:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-09-2008 @ 11:52 am)

Comment: :)


Hozzászóló: szellzsofi
(Ideje: 04-09-2008 @ 11:58 am)

Comment: Szemi, most Neked is sikerült (nem előszörre) - elhomályosítani a szememet (is). És igen: ÉLETet, nagyon szépen ellenpontoztad, és: teljesen új írási stílus. Ez az igazi szabad akarat: egy/más választása - nem is sorolom tovább... gratula, szellőd


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 04-09-2008 @ 12:11 pm)

Comment: Írásod könnyeket csalt a szemembe, kedves Ági. Rájöttem általa, még én is élek. Ölellek.Lena


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 04-09-2008 @ 06:38 pm)

Comment: Csak egy pár sor, és mégis nagyon sokféle emberi hozzáállást, életfelfogáts állítasz egymással szembe. Éva tiszta, gyermekien őszinte embersége és Péter higgadt, bőlcs felnőttsége világítanak a tömegben, mint a pipacsok a búzamezőben.


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 04-09-2008 @ 08:17 pm)

Comment: Emberség. Szeretet.Szenvedély. Ez mind Te vagy történeteddel együtt: )).


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 04-09-2008 @ 09:09 pm)

Comment: köszönet a kedves szavakért! (Ilonka! húúú, milyen szemed van:)) az a két bankó -tényleg elárult.)


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 04-10-2008 @ 11:40 am)

Comment: írhatnék nagy dolgokat, de Te csupán magadat adod, ami talán a legnagyobb dolog...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.27 Seconds