[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 287
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 288

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Pillanatkép szökőkúttal
Ideje:: 08-22-2008 @ 05:25 pm

Pillanatkép szökőkúttal

Az asszony a gyerekszobában rakosgatott, szedte össze a szanaszét szórt ruhákat, játékokat. Most itt, a lakásnak ebben a felében hűvösebb volt, majd estefelé, amikor elfordul a nap, akkor majd kimegy a konyhába főzni.

Nagy meleg volt. A kicsik a tömbház előtt ’sátoroztak’, onnan szedte össze őket, hogy ebédeljenek, amikor munkából jött haza, de kérezkedtek is gyorsan vissza.

- Anya, na, léci, nem vagyunk álmosak, és olyan jól játszunk!

Hát menjenek, játszanak, addig rendet rak.

A nagyok még a reggel elmentek nagymamához segíteni a kertben, csak estére jönnek haza. Hátha küld az anyósa valamit, jutott eszébe, és akkor a főzést is másképp tudja intézni.

Most jól esett, hogy csendben, egyedül lehet, dudorászva rendezkedett.

Hallotta, ahogy csapódik a bejárati ajtó.

- Melyik vagy?- kiáltott ki.

- Én - énekelte egy négyéves fiúhang.

- Valami baj van?

- Nincs.

Rendezett tovább belenyugodva, hogy ez már így van, mindig felfordítják a lakást délelőtt, amíg magukra vannak.

Hirtelen kivágódott a szobaajtó, a kicsi szaladt be rémülten, és elfúló, sírós hangon kiáltotta.

- Anya! Anya! Anya!- és már szaladt is kifelé.

Az asszony az ijedtségtől a torkában dobogó szívvel ugrott utána, két lépéssel a konyhában volt, de ott már látta, hogy nincs semmi nagy baj, csak a kagylóból spriccel ki a víz. A kagyló előtt ott a hokedli, a kicsi egy műanyagpalackot akart megtölteni vízzel, de az túl magas volt a csaphoz, és mikor megtelt, már folyt, ömlött kifele a víz, megtöltve a konyhát is. Ettől ijedt meg a gyerek, hogy hirtelenjében nem tudta elzárni a csapot.

De hova lett a kicsi?

Nézett körbe, és már indult volna ki a konyhából, amikor meglátta az asztal mögött a gyereket a földön ülve, a fejét a két felhúzott térde közé rejtve ölelte magát a két kicsi kezével. Ült a gyerek összekuporodva, megadva magát a rettenetnek.

- Úristen!- állt meg az asszony, - hát sehogyan sem lehet ezt jól csinálni? Mikor gyűlt fel ebben a gyerekben ennyi félelem? És én hogy nem láttam eddig?

Odalépett a kicsihez, megsimogatta a fejét.

- Kincsem, nincs semmi baj. Gyere, vegyelek fel az ölömbe! Nincs semmi baj. Kifolyt egy kis víz és annyi. Feltöröljük – és simogatta a gyerek fejét, ütögette csendesen, ütemesen a hátát, hogy múljon el belőle a rettenet.

Odavitte a kagylóhoz, megmosdatta a portól, könnyektől maszatos arcot, és bohócos mosollyal mondta.

- Szökőkutat csináltál. Gyere, csináljuk meg együtt még egyszer!

Ráállította a gyereket a konyhaszékre, és újból megnyitotta a csapot, hogy a nyomástól a víz az alatta lévő palackba ütközve ívben zubogjon alá. Majd kivette a megtelt üveget, egy csészét tett a kagylóba és rá egy lapostányért, újra megnyitva a csapot úgy szabályozta a nyomást, hogy a tányérról körbe- kereken egyenletesen csorogjon a víz.

- Látod? Szökőkút.

Máskor nem szokták hagyni, csak úgy, csorogni a vizet, vízóra volt, és mindig vigyáztak, hogy ne kelljen túl sokat fizetni, de most nem ez volt a lényeg.

A kicsi megnyugodott, már nem szepegett, és bár még mindig mosolytalanul, de már érdeklődve, élénk szemekkel nézte a csobogó víz rajzolatait. Majd hirtelen elhatározással leszállt a székről, a vizes palackért nyúlt, és mondta.

- Anya, én most lemegyek. Jó? Viszem Anikóéknak, mert szomjasak.

Az anyja ellágyulva és büszkén nézett utána, ahogy az a két vékonyka, de izmos láb vitte fürgén a felelősségtudatot, a kötelességet egy kétliteres vízzel töltött pillepalack képében.

- Hogyan? Már ilyen hamar? Hiszen még csak négy éves, és máris tudja, hogy muszáj megtennie, amit vállalt, amivel megbízták?

- Várj! - szólt utána.

Benyúlt a szekrénybe, kivette a pénzt, megszámolta, gondolkodott, számolta hogy hány nap van még fizetésig, az hány kenyér, hány tej? Újra megszámolta, mintegy csodára várva, pedig tudta, hogy nem elég, sehogy sem elég, sehogy sem tudja jól csinálni.

- Mit is mondtál, kikkel vagytok lent együtt?

- Andival, Orsikával, Anikó és én. Négyen.

Az asszony kiszámolta a pénzt, és odanyújtotta a kicsinek.

- Vegyetek belőle fagylaltot, de mindenkinek, Orsiéknak is. Jó?

A gyerek nem vette el egyből a pénzt. Hitetlenkedve, csodálkozó, nagy kék szemekkel nézte az anyját.

- Anya, ez biztos?

Az asszony némán, erőteljesen bólogatott, mintha önmagát is meg akarná győzni.

- Beteszem a zsebedbe, nehogy elveszítsd! Gyere, leviszlek a lifttel.

Amikor kiengedte a gyereket a liftajtón, lehajolt hozzá és viccesen nózi-puszit adott neki.

- Fuss! Jók legyetek!

Halkan, óvatosan csukta be az ajtókat és nyomta meg a gombot. Amikor a lift elindult, nekidőlt a falának, egész testével, arcával hozzásimult a hűvös érintéshez.

A szeme lassan megtelt könnyel, és a vállait rázta, rázta az elfojtott, tehetetlen, néma zokogás.



Utoljára változtatva 08-23-2008 @ 12:38 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 08-22-2008 @ 06:54 pm)

Comment: Kell lenni emögött valaminek, mert a tehetetlen zokogás nem tör föl csak úgy az emberből. De lehet, csak én nem érzem benne. Tetszett a történet. Puszillak!


Hozzászóló: tokio170
(Ideje: 08-23-2008 @ 05:03 am)

Comment: Igen, vannak ilyen korán érő gyerekek, főleg idősebb szülőknél figyeltem meg. Mindent azonban ők sem tanulhatnak meg, pláne a pazarlást - ugyebár - azt nem volt kitől ellesni. Remek pillanatkép, elemzés, kisadag gyermeklélektan. Hali! :))


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 08-23-2008 @ 12:33 pm)

Comment: Igazad van Andi. Beszúrtam még két mondatot, hátha így érthetőbb. Köszi, hogy olvastál. Ölellek, Ilonka


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 08-23-2008 @ 12:42 pm)

Comment: Jaj, Tokió, ha csak a sporlás lett volna... Javítottam rajta, tényleg hiányzott belőle a kulcsszó. Talán így egyértelműbb. Kösz az értékelést. Ölelés, Ilonka


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 08-24-2008 @ 04:58 pm)

Comment: A tehetetlenség a nélkülözéssel szemben...Mélyen megrázó írás...


Hozzászóló: piroman
(Ideje: 08-25-2008 @ 09:18 am)

Comment: A hiány az, ami magyaráz. Egy szó sem esik benne az apáról. Remek pillanatkép, grat.: piro


Hozzászóló: lenaneni
(Ideje: 08-27-2008 @ 07:52 pm)

Comment: Piro, 100% talalt, a kulcsszo a hiany. Oleles, Ilonka


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds