[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 154
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 155

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Ha eljön...az IDŐ
Ideje:: 11-18-2008 @ 11:54 am

Ha eljön… az IDŐ

Mottó: Gondoltál már arra,hogy mi lenne az utolsó kívánságod ???

Egy nap telt el azóta hogy orvosától megtudta a rossz hírt.Rákos betegségének előrehaladott állapota miatt már csak két hónapja volt hátra az életéből.
Az első reakciója teljesen átlagos volt – Miért pont én ? , Miért pont most ? -,de szinte azonnal rájött , hogy mennyire nevetségesek a kérdései,amiket feltett magának.Hiszen ezekre nincs válasz,illetve nincs olyan időpont amely megfelelne számára,hogy befejezze földi létét. Alapvetően vidám,optimista ember volt ,amit második gondolata hűen tükrözött: - Milyen szerencsés vagyok,hogy két harmincegy napos hónap jön !
Próbálta az egészet – ha nem is jókedvűen – nem elkeseredetten felfogni,de el kellett telni egy napnak,hogy visszaálljon egy normális gondolkodásra. Szeretteinek nem akarta még tudomására hozni a megváltozhatatlant,inkább elkezdett osztani-szorozni , mivel szervezőkészsége egyike volt legjobb tulajdonságainak.
Két hónap az hatvankét nap,ez egyenlő ezernégyszáznyolcvannyolc órával ,vagy nyolcvankilencezerkettőszáznyolcvan perccel.Másodpercekre már nem akarta az idejét tovább bontani,mivel azok elszaladtak,ahogy kimondta őket. Az összes megmaradó időből levont egy betartható alvási időt, egy átlagidőt a személyes szükségletekre ,kínosan ügyelve arra,hogy a kötelező időszükségletet a minimálisra csökkentse.Ezek után elővett egy füzetet,és elkezdte tervezni hátralévő idejének legoptimálisabb kitöltését. Nem volt egyszerű feladat.
A gondolatok,ötletek,illetve ezek prioritása iszonyú gyorsasággal kezdtek el száguldozni agyában.Régebben mindenkit oktatott arra - ha valami nem készült el-,hogy azt a kifogást,hogy „ nem volt rá időm „ nem lehet elfogadni senkitől,mivel az idő az egy adott egzakt mennyiség,és ha valaki valamit nem csinált meg időre,akkor az csak azt jelentette,hogy a fontossági sorrendet,a prioritást másképp határozta meg az illető.Most szinte gúnyosan visszaköszönt a szentenciája. Először azt vette számba,hogy hova utazna el még a világba,ahol még nem volt.Felmerült Amerika,a Seychelle szigetek,de még nem látta a piramisokat,a Síratófalat,szeretett volna elmenni Indiába és Kínába is,de itthon is volt megannyi szép hely ,amit szívesen megnézett volna.Hamar rájött,hogy anyagi helyzete-még ha el is adja a később már szükségtelen értékeit-nem engedi meg ezeket az utazásokat, de legalább is igen csak szűkíteni kell a kört.
Számba vette azokat az embereket,akik élete során olyan rosszat tettek vele szemben,hogy akkor azt mondta „meg tudná ölni őket -.Kéjes érzés fogta el,hogy most már megtehetné,hiszen úgy sem tudnának vele mit csinálni,de azok legalább megkapnák büntetésüket.De nem akart Istent játszani. Elkezdte összeírni azokat a helyeket, amelyek számára emlékezetesek voltak élete során.Felkereste volna régi utcájukat,ahol barátaival gyerekkorában az árokparton nézték a felhőket,hogy vajon mire hasonlít a formájuk.Az utcát azonban csatornázták,árok már nem volt,odalett az illuzió.Ugyanígy kivágták a régi fát , ahol régen lombsátort építettek , s ott a lányokkal igen kezdetleges,de emlékezetes pettinget játszottak.Szeretett volna lefeküdni a sportpálya gyönyörű gyepszőnyegére,ahol focista korában szinte kellemes volt elesni,de már beépítették,benzinkút és áruház épült a helyén.A régi bányatavat már körbekerítették,körbeépítették,s csak egy tilos fürdeni tábla maradt,azonban a tó közelébe már nem lehetett menni.
Eszébe jutott,hogy felkeresi az összes lányt,nőt akivel lefeküdt.Hamar belátta,hogy ez elég lehetetlen vállalkozás.Egyrészt mert élete során igen-igen sokan voltak,másrészt már nem emlékezett mindenkinek a nevére,s nem utolsó sorban úgy ítélte meg,hogy erre rámenne az egész hátralévő két hónapja.
Ugyanilyen szempontok alapján elvetette azt az ötletét is,hogy aki közel áll hozzá,vagy csak a telefonjában benne van a neve,attól személyesen elbúcsúzik.Nagyon sok ismerőse volt,és a többséggel jó kapcsolatot ápolt.

Önvád ébresztette fel álmodozásából.

Idáig csak magával foglalkozott,hogy a maga számára minél élvezetesebbé tegye a hátralévő időt,nem gondolt a családjára,akiknek az ő elvesztése iszonyú fájdalmat fog okozni. Elsírta magát.Látta gyermekei tanácstalanságát,hogy nem tudnak kihez fordulni a gondjaikkal,látta párját akinek semmire sem maradt ideje,akit életében mentesített a bevásárlás,főzés alól,akit mindig megnevettetett,aki helyett szervezte a család életét , intézte a hivatalos ügyeket.Maga előtt látta hogy nagylányának nincs kihez bújnia egy kis vígasztalásra.Rájött,vagy legalább is úgy érezte,hogy számukra nagyobb fájdalom lesz az ő hiánya ,mint neki az elmúlás.
Elkeseredett.Kiment a temetőbe a szülei sírjához újra beszélgetni velük , ami mindig egyoldalú volt. Most már azonban arra készítette fel őket,hogy hamarosan találkoznak. Szerette volna,ha családja nem látja végig az ő leépülését,csonttá soványodá -sát,fájdalmát,tehetetlenségét és saját tehetetlenségüket.Azt akarta hogy úgy emlékezzenek rá ,ahogy egészségesen köztük volt.
Rájött,hogy az elmaradt utazásokat,beszélgetéseket már nem tudja pótolni,mert egy másik élet is kevés lenne mindehhez,nem hogy hatvankét nap. Befeküdt a fürdőkádba,becsukta szemét és gondolatban végigjárta az életét újra. Elégedetten mosolyodott el ,s ez a mosoly végleg ott maradt az arcán amikor a biztosra menve hosszirányban vágta fel csuklóján az ütőerét.
Milyen szép volt az élet!!


Szigetszentmiklós,2008.november 17.


Cassandra


Utoljára változtatva 11-21-2008 @ 09:47 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-18-2008 @ 12:07 pm)

Comment: Csodás - különös - megdöbbentő - mégis, nagyon szép...(Régen láttalak már mifelénk...)


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 11-18-2008 @ 05:32 pm)

Comment: Köszönöm mickey48.Tudod,hogy még mindig az Isten szeme a háttér a PC-men,amit te küldtél. Több felé irogatok,és nagyon sokat voltam kórházban.Legyőztem második halálos betegségemet is,s ez az írás egy harmadik árnyékában íródott,ami ugyan még nem biztos.Én mindent magamból írok ki,azzal a céllal,hogy tanulsággal szolgáljak azoknak ,akiknek hasonló cipőben járnak a szerettei ismerősei.Majd felteszem a beszámolómat az érműtétemről is. Örülük,hogy még emlékszel rám. Írd meg lécci,hogy lehet az írók adatlapjára rámenni !Köszi.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-18-2008 @ 07:26 pm)

Comment: Persze, hogy emlékszem rád - nékem is az a hátterem a gépemen, azóta is...írhatnál a gondjaidról nekem - hátha...az utolsó kérdés nem világos, hogy mire gondolsz...


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 11-18-2008 @ 09:02 pm)

Comment: Nekem is van egy adatlapom.Nevem,ars poeticam,korom,címem,elérhetőségem stb.Hogyan lehet másokat is megnézni ?? Amúgy majd felteszek még írásokat,csak kevés most az időm.Köszi,ha tudsz segíteni.


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-19-2008 @ 09:45 am)

Comment: Bal oldalt, a jelenlévők listájában, vagy akárhol, ahol zöld - ráklikkelsz a névre, és előjön az adatlapja...remélem : )))


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 11-19-2008 @ 12:34 pm)

Comment: Kedves Gyula! Nem vagy egyedül aki legyőzte a halált. Én is itt vagyok, még élek. Tudod miért? Mert hiszek abban, hogy van még elitézetlen dolgom a földön és még akarok szeretni. A hit ott van a szívünkben, csak legyen olyan aki ráfigyel és megerősíti. Szeretettel.Lena


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 11-19-2008 @ 06:31 pm)

Comment: Kedves Lena ! Tökéletesen egyformán gondolkodunk ezekben a dolgokban.Talán egyszer személyesen is megbeszélhetjük.Gratulálok neked,erősek vagyunk.Köszi , hogy olvastál,remélem tetszett.


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 11-19-2008 @ 06:33 pm)

Comment: Köszi mickey , működik.


Hozzászóló: zsuka49
(Ideje: 11-20-2008 @ 04:25 am)

Comment: Remek kis írás, nem olvastam tőled még - de remélem ezután fogok!!!:))) Zsuzsi


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 11-20-2008 @ 10:14 pm)

Comment: Kedves Zsuzsi ! Köszönöm a jó szavakat.Utána néztem,mert ismerős voltál,csak én voltam régen itt,olvastál korábban tőlem a " Kései szerelem "c.írásomat is,amit megkönnyeztél komented szerint.Köszi. ölel Cassandra,aki férfi


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 11-23-2008 @ 06:50 am)

Comment: Én is örömmel olvastalak. A vesszők utáni szóközöket majd tedd rendbe!


Hozzászóló: Cassandra
(Ideje: 11-23-2008 @ 08:09 am)

Comment: Megtiszteltél Lacoba , hogy olvastál.Tudod én igazi amatőr vagyok,de néha úgy érzem ki kell írni magamból a dolgokat.Egy másik oldalon kezdtem véletlenül,s mivel többeknek tetszett,folytattam.A vesszők előtti -utáni szóközöket más is kifogásolta.Az az igazság,hogy a gépem-ha nem hagyok még egy szóközt,hibát jelez.Ilyenkor eggyel arréb tolom,vagy előtte vagy utána , s akkor megszűnik a hibajelzés.Amúgy én is torlódásnak látom sokszor,ha nem hagyok nagyobbat.Persze valószínű öregszem és romlik a szemem.Ez nagyon fontos hiba ??? Tényleg írd meg lécci !


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds