[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 289
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 289


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szabadság vándora - 2. rész
Ideje:: 11-29-2008 @ 04:55 pm

A kanca mozdulatlanul áll amint néz kifelé a karámból. A hold fénye megvilágítja az erdő szélét. Csend van. Az éjszakai rengeteg hangjai érnek csak el hozzá, halkan fújtat, amikor egy bagoly röppen el felette. A madár leszáll a legközelebbi fára.
A ló már hetek óta nyugtalan. Érzi, hogy valami más, valami teljesen más lett. Nap közben ideges, néha felnyerít és horkan, van, hogy rúgni is támad kedve. A fűnek más íze van, a széna sem olyan most, mint lenni szokott. Valami épp megváltozik és ő tart a változástól. Nem ismeri még, ijedezik tőle. Toporog, nem találja a helyét. Fel-alá poroszkál a karámban, majd állkapcsát a felső lécre támasztva elnéz a messzeségbe. Fújtat. Mereng.

Ismét a mezők jutnak eszébe. Az eszeveszett száguldás, az önfeledt játék a szabad mezőkön, akár egyedül - akár párjával együtt. Ketten vágtattak fej-fej mellett, ketten fürödtek a folyóban. Szabad és féktelen volt a nyár, de most eljött az ősz. A kanca tudja, hogy a következő nyár már más lesz. Nem tudja, hogy mennyire lesz más, nem tudja, mennyire lesz szoros a karám, azt sem, a karámajtó vajon továbbiakban is ugyanúgy nyitva lesz számára - lelke számára - mint ahogy eddig.

Fejét lehajtja, majd ismét felnéz. Az eljövendő nyárra gondol. Ekkor egy meleg orr nyomódik a nyakához: párja dörgölődzik hozzá. Megböködi, nyakához bújik, majd halkan nyihogva hívja a kancát vissza maga mellé. Az megrázza a fejét, egyedül akar maradni, de azért a nyakhoz bújást viszonozza.
- Menj csak, én még maradok - mondja meleg, barna szeme, amit aztán behuny.
A közeli fán a bagoly mintha őt nézné. Forgatja tömzsi fejét és csak pislog. Talán mondani akar valamit?
Az erdő felől egy kisebb levélforgatag érkezik, a fák őszi búcsúlevelei. Az egyik az orrára száll, prüszköl tőle. A levél lassan hull a lefelé, de mielőtt földet érne, a szél újból felkapja és tovább táncoltatja. A musztáng néz a levélforgatag után, és lassan megnyugszik.
Mindennek ideje van, minden megy a maga útján. A levelek lehullnak, hó temeti be őket, majd eljön a tavasz, mikor új lomb sarjad a fákon. A leveleknek ennyi jut: egy fél év, aztán jönnek az újabbak és újabbak. Nyom nem marad utánuk, mégis földbe bomlott testük táplálja tovább a fát, hogy az majd új lombot és új termést hozhasson. A bagoly ekkor szárnyra kap, és elszáll az erdő felé. Vadászni indul immáron csak magának - a fiókák már kirepültek.

A kanca szíve, ami eddig hevesen vert, lassabb ütemre vált, a hűvös éjszakai szellő pedig visszatereli a karám sarkába párja mellé. Nemsokára elszenderül és álmodik. A következő nyárról.

Álmai nem változtak meg. Ugyanúgy a szabad mezőket látja, a sast a feje felett, és mindent, ami a boldogságot, mindent, ami a szabad életet jelenti. És látja még a párját is, amint vele együtt száguld, felvágtatnak a domb tetejére és visszanéznek. És a domb alján ekkor meglátja azt is, amitől a következő nyár más lesz, mint a többi: az őutánuk szaladó, nyerítő, barna kiscsikót...



Utoljára változtatva 11-29-2008 @ 06:10 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-29-2008 @ 05:50 pm)

Comment: Gyönyörű - : )))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-29-2008 @ 06:02 pm)

Comment: Köszönöm, Miki...


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-29-2008 @ 06:49 pm)

Comment: Nem mutat túl egy picit ez a történet az eredeti mondanivalóján? : )))


Hozzászóló: Rien25
(Ideje: 11-29-2008 @ 06:51 pm)

Comment: Mire gondolsz, kedves Mikulás? :D:D


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 11-29-2008 @ 08:57 pm)

Comment: : )))))))))) Én? Aztán végképp semmire : ))))))))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.46 Seconds