[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 275
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 275


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Amálka (1)
Ideje:: 12-09-2008 @ 05:46 pm

Természetesen Amálka is úgy képzelte el kislány korában, hogy majd ott ül, sűrűn lefátyolozva, jobbján és balján egyaránt az udvarhölgyei - ugyancsak sűrűn lefátyolozva -, a királyfi mégis felismeri, mert "két ezer millió embernek sokaságból" is felismerné, és boldogan élnek, míg meg nem halnak.

Aztán telt-múlt az idő, és Amálka kezdte megsejteni a nagy büdös valóságot: tudniillik, hogy az élet nem habostorta.
- Valaki összekuszálta a mesét! - húzta rémülten magára esténként a takaróját.- Honnan tudjam, mi  a legfontosabb dolog az életben, ha semmi sem úgy van, mint a mesében?
A nagymama, aki napközben a szobában varrogatott, megsúgta Amálkának, hogy az a legfontosabb, hogy a kötő eltakarjon mindent.
Az anyukája, aki napközben folyton más gyerekekkel törődött, összehúzta a szemöldökét és azt mondta: az a legfontosabb, hogy megőrizze a szüzességét!
- Mert különben mit adsz majd a férjednek? -tette fel a kérdést magyarázatképpen.
Igaz, ami igaz, Amálkának nem is nagyon volt más vagyona, csak a szüzessége, mert a hozomány már kiment a divatból, és azon a napon, amikor betöltötte a tizennyolcat, azonnal felnőtt lett, akiről nem kell tovább gondoskodni. 

És akkor jött a Tenkes kapitánya, majd a szexuális forradalom, és Amálkát elsodorták az események.
Az egyetlen vagyonát, előre megfontolt szándékkal eljátszotta, de erről mélyen hallgatott anyja előtt.
Legszívesebben bebújt volna a nagymama kötője alá, de megértésre ott sem számíthatott, hiszen a nagymama még csak utódnemzés céljából hált együtt a nagypapával. (Összesen hatszor -vallotta be a szemüveg mögül, és egy pillanatig, elborzadva tekinett a hímzésre)
Amálka értette a nagymamát, mert addigra rájött, hogy a szex tényleg borzalmas dolog, de nem volt mit tenni. Forradalom volt. Szeretkezni kellett, nem háborúzni. Mert a szex jó, a szex szabaddá tesz!
A negyedik próbálkozás után, Amálka belátta, hogy legjobb  lesz, ha feladja a harcot, és megvárja a királyfit, aki majd megmenti őt ebből az elátkozott helyzetből.

És ahogy az egy valamire való mesében történni szokott, egy szép napon megérkezett a királyfi Amálka életébe. Szegény legénynek volt öltözve, de ez ne tévesszen meg senkit. Azonnal megismerte Amálkát, pedig le sem volt fátyolozva!
Amálka ekkor már tudta, hogy a házassághoz szerelem kell, csak abban nem volt biztos, hogy felismeri a szerelmet, ha álruhába bújik. Ezért úgy döntött, hogy ez a szerelem, és ha szerelem van, akkor jöhet a házasság, és végre jöhetnek a gyerekek, és akkor majd boldogan élnek, míg meg nem halnak.

Ám, mint tudjuk, az élet nem habostorta!

A szegény legényről kiderült, hogy valódi, a szerelemről, hogy nem valódi, a házasságról pedig az, hogy szörnyű tévedés. Amálka megrettent a felismeréstől, hogy most már nemcsak a saját bőrét viszi a vásárra, hanem azét a két ártatlanét is, akit idő közben a világra hozott.
Amálkában felébredt a felelősség és álmos szemekkel bámult a semmibe.
- Hogyan tovább? -kérdezte és nagyot nyújtozkodott.
- Kutyából nem lesz szalonna - sóhajtott Amálka, és megfogta a két gyerek kezét, a batyuba bepakolta a hamuba sült pogácsát,  és elindult világgá.

Ment, mendegélt, míg egy nagy erdőbe nem ért, annak is a kellős közepibe, ahol a Favágó vágta a fát hűvös halomba.
- Hát, te mit keresel itt, ahol a madár se jár?- kérdezte csodálkozva, és szeretettel megsimogatta a gyerekek fejét.
Amálka rögtön tudta, hogy megtalálta az igazit, mert aki a gyerekek fejét simogatja, az rossz ember nem lehet.

Így éltek, éldegéltek, szereteben, boldogságban. Adott nekik az isten még két, szép gyereket, s most már a Favágó értük vágta egész nap a fát, Amálka meg mézeskalácsot sütött a kerítéshez.
Hanem egy szép napon, bekövetkezett a baj.
Amálka felment a padlásra.
Ez még nem is lett volna olyan nagy baj, csakhogy a padláson talált egy ládát. Nagyon öreg láda volt, megette a rozsda a lakatot, így hát Amálkának nem volt nehéz dolga: reszkető szívvel felhajtotta a tetejét.
No, és mit látott benne?
Bizony mondom nektek, egy könyvet látott benne:

KÖNYV A SZERELEMRŐL

Nem tudni miért, de Amálkát, valami furcsa érzés kerítette a hatalmába. Félve nyúlt a könyv után, elrejtette a kötője mögé, leszaladt vele a szobába, és bedugta a nagy párna alá, hogy senki meg ne tudja, mi jár a fejében.
Esténként aztán, mikor mindenki békésen aludt, Amálka óvatosan elővette a könyvet és kiosont a konyhába olvasni.
"Azt akarom, hogy ragadjon el a hév, hogy lebegj a mámortól, fakadj dalra, lejts dervis táncot...,"
Amálka beleborzongott a gyönyörűségbe.
"Légy eszelősen boldog, vagy legalább légy nyitott rá. A szerelem szenvedély, megszállottság, mely nélkül nem lehet élni."
Amálka fülelt. Mintha mocorgást hallott volna. Becsukta a könyvet. Belepirult a gondolatba, hogy esetleg meghallja valaki, amit olvas.
Mikor ismét csend lett, kinyitotta a könyvet és tovább olvasott:
"Légy fülig szerelmes! Olyat találj, akit őrülten szeretsz, és aki ezt viszonozza! Ha szerelem nélkül mész végig az úton, akkor egyáltalán nem is éltél..."
És ekkor Amálka felsikított.



Utoljára változtatva 12-16-2008 @ 07:00 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 12-09-2008 @ 06:00 pm)

Comment: Ágika - köszönöm : ))) és nem ám : ((((


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-09-2008 @ 06:32 pm)

Comment: Szeretem a szemeiddel látni a világot. Ahogy Te leírod, minden olyan egyszerű... Az idézet a filmből, már akkor is odaszögezett a képernyő elé, mikor láttam, így olvasva is nagy hatású, mert valóban meg kell élni ahhoz, hogy tudjuk milyen az igazi csoda...:)))))


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-09-2008 @ 06:42 pm)

Comment: Miki! én köszönöm mosolyt:)


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-09-2008 @ 06:53 pm)

Comment: Anna:) mindig tudtam, hogy a nézelődés összeköti az embereket:)


Hozzászóló: ovobacsi
(Ideje: 12-09-2008 @ 08:51 pm)

Comment: "És ekkor Amálka felsikított." - persze, értem én. :) és jó lesz ez így, várom a folytatást...


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-09-2008 @ 09:22 pm)

Comment: ehj! mindig kiszúrod az erotikus részt... (irul-pirul)


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 12-10-2008 @ 09:48 am)

Comment: Amálka nagyon belopta magát a szívembe.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 12-10-2008 @ 11:59 am)

Comment: nohát, Lacobá! ez ám a meglepetés:))) no, majd meglátjuk, mit szólsz hozzá a végén... :)


Hozzászóló: Eroica
(Ideje: 12-11-2008 @ 08:51 am)

Comment: Igazad van Ágikám! Mesélj mééég!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds