[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 281
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 281


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Hó és halak
Ideje:: 02-16-2010 @ 03:00 pm

A halak jutottak eszembe. Amit Marci mondott, hogy hiába bújsz az akváriumba, nem tudhatod, mit éreznek a halak.
Kint olvad. Február közepe van, minden olyan, mint lennie kell. Mennyire vártuk már az igazi telet, s most, hogy itt van, kezd elegünk lenni belőle.
Néha elképzelem, hogy jön egy U.F.O. Egy idegen. Egy azonosíthatatlan izé, aki figyel minket. Úgy, ahogyan mi figyeljük a halakat. Azt hiszi, ha sokáig figyel minket, akkor tud rólunk valamit. Mi meg itt rettegünk, hogy nehogy azt higgye már, hogy megismerhet! Honnan tudhatná, hogy milyen embernek lenni, ha ő nem az?
Olvad a hó. Akárhogyis, de olvad. Közeledik a tavasz. Örülhetnek a magok. Megvédte őket a hótakaró.
Ha az idegen izé nem tudhatja milyen embernek lenni, és én nem tudhatom milyen halnak lenni, akkor vajon azt honnan tudhatom, hogy milyen másik embernek lenni? Ez nem ugyanaz a probléma? Hogy kívül maradunk? Honnan tudhatnám, hogy mit érez az a másik?
Apám három éve halott. Akkor nem esett a hó. Emlékszem, fújt a szél, hideg volt, de apám mosolyogva halt meg.
Mit jelent az, hogy ismerni a másikat? Tudni, mit fog tenni? Vagy tudni, mit érez? Vajon mi ismerjük magunkat? Tudjuk, mit fogunk tenni?
Szerettem volna sírni apám temetésén, de nem ment. Meg akart halni, hát meghalt. 75 év. El lehet fáradni ennyi idő alatt az életben.
Vajon honnan jön az érzés? Néha csak úgy megbolydul bennem minden. Rosszul talál el egy fél mondat. Mint amikor kavicsot dobunk a tóba, és hirtelen felkavarodik minden. Mi egy kavics a tóban? Semmi. De ahogy végigcikkázik a vízen, ahogy fodrozódni kezd a felszíne... aztán, ahogy eltűnik...
Volt egy papagájunk. Matyinak hívták, azt hiszem. Félelmetes volt, ahogy a szobában repkedett, én meg nem szerettem volna, hogy a vállamra szálljon, úgyhogy nem is nagyon szállt.
Fura dolog ez az érzés, mert mikor ott hullámzik bennünk, akkor pontosan lehet tudni, hogy mi vagyunk az érzés. Hogy pontosan azok vagyunk, amit érzünk. És mégis! Mennyire nincs közünk hozzá, hogy mit érzünk!
Matyi végül megbetegedett. Nem akart enni. A végén már a ketrecből sem jött ki, csak ott gubbasztott az alján. Elvittem az orvoshoz, és amíg vártunk, ott volt a tenyeremben. Már alig volt benne erő, de csak nézett rám. Nézett rám azokkal a szürke szemeivel.
Néha megtörténik, hogy olyan közel érezni a másikat, hogy egy pillanatra elhisszük, hogy ismerjük. Pedig nem tudunk róla semmit, csak találkozik a tekintetünk, csak érezni véljük, amit érez, és talán így is van.
Matyi ott halt meg a tenyeremben. Egyszercsak leejtette a fejét és szép lassan megmerevedett. No, az fájt. Akkor sírtam.
Ritkán járok ki apámhoz, de azért sokat gondolok rá. Örülök, hogy mosolyogva halt meg. Rossz lett volna, ha még élni akar.



Utoljára változtatva 02-17-2010 @ 08:27 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Teru
(Ideje: 02-17-2010 @ 04:17 pm)

Comment: Szia, Szemilla, Eléggé elgondolkodtam soraidon meg a hal-szemszögből nézett világon. Igen, talán az a legfontosabb kérdés hogy ismerjük-e önmagunkat is eléggé, nehogy valaki mást. Történetesen én félek a villámlástól, mennydörgéstől, általában. Aztán néha megesik, hogy egyáltalán nem zavar. Mi az ami teszi a külömbséget bennem? Ugyanaz az eset, viszont teljesen másképp reagálok rá. Ezek szerint akkor magamat sem ismerem. Mégis, milyen könnyen elitélünk embereket, mert nem úgy gondolkodnak mint mi...Azt hiszem sok bolhát elülted ez a pár sorod. Üdv Teru


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-17-2010 @ 04:49 pm)

Comment: köszönöm Teru! örülök, hogy beengedted a bolhákat... és köszönöm azt a villámlásos történetet, én is elgondolkodm rajta... azt meg külön köszönöm, hogy a hatvan olvasóból te voltál az első hozzászóló.


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 02-17-2010 @ 06:56 pm)

Comment: Szemilla, ehhez érdemes hozzászólni, hisz olyan téma amely mindenkit érint.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-17-2010 @ 07:46 pm)

Comment: hja, látom... (azért kösz!)


Hozzászóló: aranytk
(Ideje: 02-17-2010 @ 11:13 pm)

Comment: Gondolatébresztő szemlélődésed hasonló tűnődéssel olvastam én is. Azt hiszem igen kevesek vagyunk egymáshoz, hiszen mindannyian csak a magunk ablakából látunk tisztán és csak annyit, ami a saját perifériánkba belefér. A hangulat, ami átjön a sorokból nagyon passzol az enyémhez. Mégis csak ki kellene sírni ezt a sokmindent magamból... Szeretettel olvastalak, ezúttal is.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 02-18-2010 @ 02:55 pm)

Comment: Kati, mikor elkezdtem törni a fejem ezen a megimerhetőségen, még nem is gondoltam, hogy ilyen aktualitása lesz... Azóta meg azon töröm a fejem, hogy lehet úgy élni, hogy nem lehetek biztos a megérzéseimben, hogy bár nem ismerhetek mindenkit, de akit éreztem már közel magamhoz, az valamiképp mégis megismerhetővé vált számomra.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds