[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 246
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 246


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Árvízi vita
Ideje:: 07-03-2010 @ 05:13 pm

Árvízi vita

Maróti László

Ez a tavasz úgy tett, mintha nyár akarna lenni. Ügyetlen volt, mert a sok eső és orkánszerű szél mellé elfelejtett befűteni. Megpróbálhatta volna elhitetni velünk, hogy ezek kissé eltúlzottan felfútt nyári zivatarok csupán, de nem. Nem próbálta. Na, így aztán még a nyár illúziója is elmaradt. Még a legkisebb folyók is kiélték minden felgyülemlett bosszúságukat s házakat romboltak le, termést pusztítottak el erre az egész évre. Némelyik nagyobb patak száz, vagy több-száz évet várt erre, hogy ”na akkor maj’ most!”. Jött is. Nyomta rá a vizet az emberre, állatra, vetésre, amely már félig kihajtott...lehetett már gyönyörködni benne, hogy most mán csak jól aggyanak érte, s akkor jövőre még jobb lehet.

Egyszercsak ott volt a tévé.

- Ervin! Hát te mit csinálsz? Hát nem látod?

- Mi van?

- Hát lövöd a vizet, hogy folyik. Persze. Folyik. Az olyan, nade nem ott áll az öreglány térden felül a vízben, aztán potyog a könnye? Hááát az nem szívszaggatóbb? Ugyan, zummolj már rá, hadd lássa este a nép, hogy már miért nem lép az a szerencsétlen egy kicsit arrébb. Úgy öleli a kapufélfát, mintha féltené.

Ervin rázummolt:

- Te Norbert. Hát nem azt félti, hanem az életét, meg az egészet ott.

- Jó, de neked most ne a szíved vérezzen. Te most gondolkodj a néző agyával.

- Na, jó, de itt tényleg nem a kapufáról van szó.

- Jó! Akkor csinálj mozit. Azért jöttünk, nem? – Norbert megsértődött. Szörnyen mérges volt és a mikrofont akarta a földhöz vágni, de vízben álltak, föld nem volt. - Tegnap ez volt Szalókon – suttogta hörögve. - Aztán a vágószoba tele volt vízzel, de a polgármesteren kívül egy ember sem látszott, aki pánikol. Csak döledező házak, meg a víz. Oké! Egyszer elúszott egy döglött bárány, vagy macska, vagy mi a franc. Folyik itt, folyik ott, folyik az egész országban, de a néző mit hisz? Lehet, hogy az emberek meg a kricsmiben isznak, vagy kártyáznak. Te mire gondolsz ilyenkor? Nem kéne mutatni, hogy félnek?

Ervin bizonytalannak érezte magát ekkora gumicsizmában. Ha elcsúszik, a kamera majd egy fél évi fizetése. És akkor Norbert, a Drakula, kevesli filmeiben a szörnyűséget. Hát van ennek esze?

A riporter Norbert elvágódott. Egy pillanatig teljesen víz alatt feküdt, de a mikorofon szárazon maradt. Azt magason kitartotta a vízből. Aztán nagy csobbanással újra ott állt és üvöltött:

- Erviiin! Filmezz! A fffff frannncba! – köpködött maga köré.

- Nem látod, hogy itt állok előtted? Pörög a gép, csak akkor nyeld le a sarat és ne köpködj! Vagy ess el megint és újra kezdjük, de akkor ne dumálj.

- Elment az eszed? – Ekkor felkiáltott: - Erviiiin! Átszakadt! Jön a víz! Mögötted!

Ervin megpördült és filmezett. Tényleg. Rohant felé a víz. Kettőt még léphetett, s a hátát nekivetette egy fának. A víz máris odaért. Nagyot csattant a hasán és ezer felé fröccsent. Most derékig álltak a vízben. Amikor érezte, hogy szétterpesztett lábbal már meg tudna állni, megfordult a mögötte lévő riporter felé. Norbert ott állt egy másik fa mellett és úgy ölelte, majd ledöntötte. A mikrofon már nem volt a kezében.

- Ez a hátránya ezeknek a drótnélkülieknek. Most még föl sem tudjuk húzni a kábellel.

- Miiiit? - üvöltötte a riporter.

- Hát a mikrofont.

- Le! Van! Szarva! Aaaaaa mikrofon!

- Na jó, de már megnyugodhatunk. Erősebb löket most nem jön egyhamar. Ha lenyúlsz, nem találod...?

A fát szorosan ölelő Norbert feje Ervin felé fordult. A riporternek könny csillogott a szemében.

- Filmezted?

- Mit?

- Semmit.

- Igen. Filmeztem. És rendes vagy.

- Igen? – kérdezte kicsit elmosolyodva és meglepetten Norbert. – Miért?

- Hogy nem engedted a víznek elsodorni azt a fát.

- Ervin. Dögölj meg...

2010. július.



Utoljára változtatva 07-05-2010 @ 10:10 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 07-05-2010 @ 11:46 am)

Comment: Írásod kapcsán a katasztrófa turizmus jutott az eszembe, mint új üzletág az utaztató cégek palettáján. Szörnyű, hogy tönkre ment életeken szeret a média csámcsogni, csak, hogy a saját haszna még nagyobb legyen...Én lassan már egyáltalán nem nézek semmit a tv-ben...Jó írás...:))))


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 07-05-2010 @ 04:47 pm)

Comment: Köszönöm, Anna, hogy elolvastad. Két napja írta nekem valaki, hogy miért nem viszem az írásaimat a FULLEXRA-ra? Megírtam, hogy ott van vagy negyven. Köszönöm, hogy Te, Anna, Te vagy aki tõlem a legtöbbet olvasott. Igyekszem tovább... Üdvözlttel: PiaNista


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 07-06-2010 @ 10:27 am)

Comment: Kedves Laci! Ne a hsz-ek számából ítéld meg az olvasottságot, és javasolnám, hogy műveidet küldd be a MAI-ba. Ott kategóriánként keres az olvasó, a legtöbb látogató, akiket számadatokban látsz jelen lenni, és nem kevesek folyamatosan, ott olvasnak a legtöbbet. Ott is kevesen írnak hsz-t, ott én látom, hogy sokan nyomtatják is a prózát, és többen olvassák, főleg külföldön élő Magyarok, akiknek gondolom nehéz magyar olvasni valóhoz jutni. Az IK aktivitását az is meghatározza, hogy Te mennyire figyelsz másokra. Próbáld meg. Ha Te is áldozol az idődből mások olvasására, Téged is többen fognak olvasni. Szeretettel ölellek: Anna :)))


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 07-06-2010 @ 11:08 am)

Comment: Anna, köszönöm szépen, hogy megint segítettél. Maróti lászló


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 07-06-2010 @ 09:11 pm)

Comment: Kedves PianNista, most olvastam ugyenzt versben, sok tehetség kell egy történetet kétféleképpen megirni. Nála az egyik mindig befolyásolja a másikat. :-) Örömmel olvastalak itt is. Annának igaya van a kinyomtatásban, sokszor nekem se nincs annyi időm hogy elolvassak valamit végig a net-en, konyomtatom és olvasom mikor több időm van. Sokszor aztán az ember mire visszatér, már nem találja itt a művet. Vagy néha elfelejt visszajönni irni:-) Az a fő hogy olvasnak. Szeretettel Teru


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 07-06-2010 @ 11:21 pm)

Comment: Kedves Teru, you are welcome when ever you read me. Köszönöm, hogy jöttél. PiaNista


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds