[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 340
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 340


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Gyöngymadarak
Ideje:: 12-30-2011 @ 12:35 pm

 

A vásári forgatag nyüzsgését hirtelen felharsanó trombitaszó szakította félbe. A hevenyészve felállított színpadon lassan összeállt a zenekar, és karácsonyi dalokat kezdtek játszani.

Az ősz hajú asszony egy bódé mellől figyelte őket mosolyogva. Tetszett neki a zenekar. Igaz, a magyar nótát kedvelte igazán- de most mégis jó volt itt állni; a hátát kellemesen melegítette a sültkolbászos bódéból áradó meleg, és igazán hangulatos volt ez a muzsika is. Szemét behunyva mélyen belélegezte a levegőben terjedő isteni illatokat. Forralt bor, kolbász, kalács....az asszony nagyot sóhajtott. Lassan elszakadt a zenekartól, és elindult a bódék mentén.

Eleinte a tömeggel sodródott, aztán már célirányosan haladt. Tudta jól, hogy amiket itt árulnak, azt ő nem tudja megfizetni. Nem is ezért jött. Hanem ötleteket gyűjteni. Karácsony estéjén szép ajándékkal szeretett volna kedveskedni a lányának és az unokájának. Egy percig sem voltak illúziói az árakkal kapcsolatban, és tudta, hogy a lánya nem is várja el tőle a drága ajándékot. „Csak magadat hozd, anyu, nekünk az a legnagyobb ajándék”- mondta mindig, ha az asszony puhatolózva rákérdezett, hogy minek örülnének.

A bódék valóságos kis utcácskákat alkottak a téren. Volt olyan pult, ahol nem is lehetett látni a portékát, olyan sokan nézelődtek előtte. Az asszony tüzetesen megnézett mindent. Az árusok felajánlott segítségét szabadkozva hárította el: „Csak nézelődök”. Volt itt minden: kovácsolt vas, szőrme, cserép. Aztán illatos szappanok, gyertyák. Minden kézzel készítve.

Az asszonynak megdobbant a szíve, ahogy elérte a következő utcácskát. Ez érdekelte őt igazán: gyöngy ékszerek, gyöngyökkel kivarrt ruhák, táskák borították a pultokat, és a bódék előtt álló állványokat. Az asszony óvatosan a kezébe vette a holmikat; igazán szép, minőségi anyagból varrták őket. Már látta is maga előtt a szabásmintát. Egyáltalán nem nehéz ezeket a dolgokat megvarrni- már persze ha van miből. Világéletében szeretett kézimunkázni.

Ahogy nézelődött, hirtelen úgy érezte, figyelik. Megfordult, és egyenesen a szemközti pult mögött álló férfi szemébe nézett. Volt valami furcsa ebben a kis bódéban. Az emberek úgy mentek el előtte, mintha észre sem vették volna. Pedig gyönyörű dolgok voltak kirakva a pultra: hímzett kelmék, és gyöngyök. Furcsa, hogy eddig nem vette észre, pedig azon a soron egyszer már végig ment. Az árus mosolygós tekintetének engedelmeskedve az asszony odasétált a bódéhoz.

-Jó estét. Javasolhatom ezt itt? - kérdezte a férfi, miközben egy csomag gyöngyöt rakott az asszony elé. Ő felvette, és a fény felé tartotta a kis csomagot. Ilyen szép gyöngyöt még soha nem látott- és ha az árcédulának hinni lehet, egyáltalán nem volt drága. Ezt talán megengedheti magának, gondolta. Gondolatban máris tervezni kezdte, hogy milyen fülbevalókat fog belőle készíteni.

-Köszönöm, nagyon szép. Fülbevalóhoz való akasztója is van?

-Igen, egy csomagban két pár van.

Az asszony gyorsan gondolkodott. Annyi pénze éppen van, hogy megvegye a csomag gyöngyöt, és az akasztókat, és akkor két pár fülbevalót tud készíteni- egyet a lányának, egyet az unokájának. Már előre örült, hogy alkothat. Az csak hab a tortán, hogy a lányok örülnek is neki. Elővette a pénztárcáját, és kifizette a két kis csomagot. Az árus gyors mozdulatokkal papírtasakba csomagolta a portékát, majd átvette a pénzt. Mosolyogva nézett az asszonyra.

-Az a legnagyobb ajándék, ha az embernek megadatott az alkotás képessége. Biztos vagyok benne, hogy nagyon szép fülbevalókat tetszik majd készíteni. Boldog karácsonyt kívánok.

Az asszony zsákmányával a kezében, mosolyogva sétált tovább. Észre sem vette, hogy megkerülte a teret: ismét a zenekar előtt állt. Itt erősebb volt a világítás, ezért felbontotta a kis csomagot, hogy gyönyörködhessen egy kicsit a frissen vásárolt gyöngyökben. Ahogy azonban belenézett a papírtasakba, kis híján felkiáltott a döbbenettől: abban vagy öt csomag gyönyörű, egymáshoz illő gyöngy volt különböző akasztók, zsinórok és csatok társaságában. Visszafordult, hogy szóljon, tévedés történt; de nem találta meg a bódét. Eltévedtem volna? Nem, biztos vagyok benne, hogy itt volt- gondolta ijedten. Keresztbe- kasul körbejárta a teret, de a kedves árust a gyönyörű portékájával együtt mintha a föld nyelte volna el.



-Nagyi, ez csodaszép! Nagyon, nagyon köszönöm!

-Nahát anyu, hogy te ilyet is tudsz! Ez a gyönyörű, páva formájú bross....és ez a nyaklánc!

-Nézzétek, a fülbevalóm is madár alakú. És milyen szépen csillog!

Az asszony büszkén mosolyogva figyelte a kis családot. Az ajándékba kapott gyöngyökből egy egész ékszerkollekció kitelt, és ki tudja milyen indíttatásból, mindre madarat mintázott. Unokája izgatottan rendezgette az asztalon az ékszereket.

-Egy egész fészeknyi gyöngymadarunk van! Nagyi, megtanítasz engem is?

-Nagyon szívesen. Elkészíteni legalább akkora öröm, mint viselni őket. - mondta, ahogy eszébe jutottak az árus szavai: a legnagyobb ajándék az alkotás képessége. Az asszony mosolyogva figyelte a gyöngyökkel ügyködő unokáját. Ezen az estén maradéktalanul boldog volt. Az asztalon, a gyertyák fényében pedig ott csillogtak a gyöngymadarak.



Utoljára változtatva 12-30-2011 @ 12:35 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: hzsike
(Ideje: 12-30-2011 @ 01:32 pm)

Comment: Kedves Lukrécia! Szeretettel gratulálok a győzelmedhez, méltán kapta a novellád a zsűri első díját. Gyönyörűség volt olvasni, már legalább ötödszörre állok neki újra és újra. Nagyon szép, szívhezszóló "különös" varázslattal színezett történet, amely megható, és nagyon emberi, mai, komoly "társadalmi" problémát is magában rejtő írás. Szeretettel:Zsike


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 12-30-2011 @ 01:54 pm)

Comment: Kedves Zsike, nagyon köszönöm elismerő szavaid. A novellának egyetlen mondanivalója, hogy alkotni jó dolog. Szeretnék negyven év múlva az unokámnak gyöngyöt fűzni, ruhát varrni, vagy novellát írni.


Hozzászóló: szilfer
(Ideje: 12-30-2011 @ 02:58 pm)

Comment: Érdekesen fűzöd a történetet, és stilisztikailag is kiválló az írásod. Gratulálok a sikeredhez. Szeretettel, Feri:))


Hozzászóló: Summer
(Ideje: 12-30-2011 @ 03:13 pm)

Comment: Nagyon tetszik a történeted, már a cím is megfogott. Zsu


Hozzászóló: pirospipacs
(Ideje: 12-30-2011 @ 08:54 pm)

Comment: Lelkemmel is olvastalak, annyira szépen írtad meg. Gratulálok, és köszönöm az élményt! Ölellek: pipacs :)


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 12-31-2011 @ 05:44 pm)

Comment: Köszönöm szépen mindenkinek:)


Hozzászóló: Anne20
(Ideje: 01-01-2012 @ 07:56 pm)

Comment: Biztos megint véletlen a győzelmed :P Puszillak és gratulálok :))))


Hozzászóló: Lukrecia
(Ideje: 01-02-2012 @ 11:38 am)

Comment: Köszi Anne, puszi neked is:)))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds