[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 76
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 77

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A Kapuban
Ideje:: 10-20-2004 @ 06:02 am

      - Elnézést uram, van egy perce?
      - Persze uram, csak tessék.
      - Köszönöm. Tudja, már régóta rágódom azon, megkérdezzem-e Öntõl... Nehéz kérdés ez, tudniillik, valójában most sem tudom, hogy sikerül-e befejeznem... Hisz, mint mondtam, nehéz kérdés ez... De már nagyon kíváncsi vagyok: halott vagyok?
      - Igen uram.
      - Á, igen. Tudhattam volna. Felhõk, fehér leplek, arannyal bevont kapu, hatalmas, díszes 'M' betûvel... No meg Ön, glóriával a feje fölött, fehér fényekkel bevont köpenyeggel vállain, a pultja és egy vastag könyv mögött állva... Hogy lehettem ilyen ostoba? No mindegy, ez van.
      - Igen, uram. Ez van.

      Kínos csönd.

      - Elnézést...
      - Igen, tessék...
      - Uram, nem akarom zavarni, látom kellõen el van látva feladatokkal, de még lenne pár kérdésem.
      - Sejtettem. Tessék csak...
      - Köszönöm. Nos, khm, hol is kezdjem... Tulajdonképpen mikor haltam meg?
      - Egy pillanat...
      Lapoz a könyvben.
      - Hat éve, három hete, három napja, tíz órája, huszonhárom perce és tizenhat másodperce, plussz-mínusz fél másodperccel számolva, ennyi az adatfeldolgozásunkból adódó pontatlanság.
      - Vagy úgy... Érdekes, rendkívül érdekes. Nem tudtam, hogy ennyi ideje várok már itt. - Szünet. - Mondja, uram, miként haltam meg? Nem emlékszem pontosan...
      - Á, igen, elhalálozásának oka...
      Ismét lapoz.
      - Igen igen, itt van: Elütötte Önt néhány autó.
      - Néhány autó? Hány?
      - Öt.
      - Valóban?
      - Igen. Öt. Egy ittas Peugeot, egy veszekedõ Renault, egy álmos Volkswagen és két ideges Ikarusz busz.
      - Nahát, erre egyáltalán nem emlékszem.
      - Ez könnyen érthetõ. Tudja, nem volt magánál, amikor megtörtént.
      - Nem? Miért nem?
      - Egy mentõautóban szállították azokban a percekben, ha jól látom. Igen, a mentõ nekiütközött egy másik autónak. - Lapozás, csodálkozó szemek. - Ön pedig hordágyastul kirepült az ablakán. Mondanom sem kell, forgalmas úton történt a dolog... Egy óráig folyamatosan tárva volt a kapu utána...
      - Nem egy szép halál...
      - Nem, uram, nem az. De hát ez van, nemde?
      - Igen, igen. Ez van.
      - Igen.

      Kínos csönd.

      - Mondja csak...
      - Igen uram?
      - Bocsánat, hogy megint zavarom, de...
      - Semmi gond, kérem.
      - Köszönöm. Nos, tudja, hogy miért voltam mentõautóban?
      - Igen, persze. Ha jól látom, épp a szeretõjénél történt...
      - Na de hát kérem! - Felpuffad, kissé félõs szemekkel néz. - Nekem nem volt szeretõm! Tisztességes családapa voltam, szeretõ feleséggel és két aranyos kis gyerkõccel...
      Kínos csend.
      - Nem hinném, uram. Az Ön felesége ittas volt, naponta elszívott három doboz cigarettát, és nem érintkezett Önnel már öt éve, helyette a kertésszel töltött több éjszakát az Önök hálószobájában...
      - Na de hát kérem...!
      - A fia és a lánya rossz tanulók voltak, mindketten rendszeresen kábítószert használtak. A fia tablettákat, a lánya port. A fia a helyi bûnözõ banda egyik vezetõje volt, a lánya pedig járta a klubokat, gazdag férfiakat keresve-
      - Na de hát kérem...!
      - Ön alig töltött otthon valamicske idõt, helyette a szeretõjével... - Elkerekedett szemekkel nézi a lapot. - Nos igen, ezt nem részletezném...
      - Na de hát kérem...!
      - Egyikõjük sem járt templomba, mindannyian megvetéssel beszéltek a vallásos témákról...
      - Ki kérem magamnak! Mi jártunk templomba, minden... - Elgondolkozik, ujjain számol. - ötödik karácsony alkalmával! A... A...
      Segítõkészen. - A nagyanyja kedvéért?
      Diadalmasan. - Igen! A nagyi kedvéért!
      - Mi ezt tudjuk. Ez nem egyenértékû a teljes hittel.
      - De hát... De hát...
      - Nem kell megijednie uram. Minden lélek elbírálásánál nem csak a követett hitet vesszük figyelembe, hanem a viselkedést, a belsõ meggyõzõdést, a parancsolatok betartását...

      Kínos csönd.

      - Mondom, nem kell aggódnia, találtunk jó tetteket is az Ön életében.
      Reménykedve. - Valóban?
      - Igen. Kettõt is.
      - Kettõt! Csodás! Mik azok?
      - Úgy tûnik, hogy egyszer ejtett néhány érmét egy koldus pohárkájába. Külföldi, értéketlen érmék voltak, valóban, de a szándék meglehetett Önben ...
      - ...
      - A második pedig, ha jól látom...
      - Igen?
      - Bocsánat, rossz bekezdést néztem. Csak a pohárkás jótett van adminisztrálva, ítélethozatalkor csupán erre támaszkodhattunk.
      Halkan. - És mi lett az ítélet, uram? A pokolba kerülök?
      Nevet. - Dehogy, dehogy!
      - Hát akkor mi lesz velem?
      - Itt kell várnia, amíg Önért jönnek.
      - Kik?
      - A gyermekei.
      - Hogy? Mit beszél?
      - A gyermekei, ha Önért jönnek, a Mennybe vihetik Önt.
      - Valóban? Miért?
      - Miután Ön meghalt, a lánya bajba került az egyik klubban egy erõszakos férfival, és miután sikerült elmenekülnie, beállt apácának.
      - Tényleg?
      - Igen. A fia pedig találkozott egy nagyon csinos lánnyal, akivel bejutottak az egyetemre. A fia, uram, orvos. Legyen büszke.
      - Az is vagyok! Hát, ez csodálatos!
      - Igen, igen, mennyi változás...
      - ... Egy dolgot nem értek, uram. Miért jöhetnének értem?
      - Hát, mert úgy tûnik, õk a Mennybe kerülnek majd. Ha megesik majd Önön a szívük, akkor Önért jöhetnek, és magukkal vihetik.
      - Vagy úgy...
      - Igen. Addig is, kérem, várjon türelemmel. A lányának hátra van még hetvenhét éve és pár hónapja, fia pedig csak nyolcvan év múlva érkezik.
      - Értem. Majd erre jönnek?
      - Nem hinném, õk majd egy új kapunál fognak belépni. Változnunk kell a korral, tudja, ki lett dolgozva egy ilyen új, automatikus kapu, amihez már õr se kell... Biztonsági kamera meg minden...
      - Tényleg? Ez dicséretes... - Csönd. - Mondja, akkor hogyan fogják tudni, hogy várok rájuk?
      - Ez már nem az én dolgom. Nemsokára én is itt hagyom Önt. Segítenem kell másutt.
      - Vagy úgy... Sajnálom, hogy nem tudok majd beszélgetni Önnel.
      - Meghiszem azt uram. Remélem jól érzi magát majd itt, nem fogja senki sem zavarni.
      Csönd. - Igen, tudom. Nem lesz egy vidám idõ ez, ugye?
      - Hát nem. De sajnos csak ez van, uram. Ez van.
      - Igen, tudom. Ez van.



Utoljára változtatva 10-20-2004 @ 06:04 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ukume
(Ideje: 10-20-2004 @ 06:10 am)

Comment: Ez igen!


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 10-20-2004 @ 05:34 pm)

Comment: a kedvenc filmem jutott eszembe: Csodás álmok jönnek... köszi! ezt is, azt is!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds