[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 167
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 168

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Lelkiismeret furdalással kezdődött
Ideje:: 02-18-2012 @ 12:12 am

Az állatvilággal való kapcsolatomról az első, sok büszkeségre okot nem adó, mégis mély emlékem, valamikor az általános iskola előtti időkre tehető.
Lehettem olyan öt vagy hatéves forma, mikor találtam az udvarban egy mérőrudat. Ez egy 10 centinként sárga-fekete színek váltakozásában játszó 1 méter hosszú, mindkét végén kopott, ruhaanyag kereskedésekben használt fa mérőeszköz volt fénykorában.
Éppen alkalmasnak tűnt, hogy fegyvert eszkábáljak belőle ellenségeimmel szemben, akik rendszeresen rám ijesztettek nyílvesszőnek való nádszedés vagy a grundháborúhoz szükséges buzogány gyűjtése közben a kertünk alatt húzódó kicsi vízér mocsaras rétjén.
Barkácshajlamaim megnyilvánulásaként a farúd egyik végébe beütöttem egy jó nagy szeget, hegyével kifelé.
Ezzel a dárdával indultam el a tetthelyre, hogy bosszút álljak az engem korábban rendszeresen megijesztő békákon.
Lázas várakozással teli, de vérszomjas vadászat kezdődött mikor elértem a vékonyka vízfolyás sárosan süppedő medrét.
Sokáig vártam mozdulatlanul.
Aztán felhangzott az, amire vártam: -Brekekk. - szólt az első jelölt.
Nem kellett volna szólnia, mert néhány másodperc múlva a szeg teljesen átütötte a testét.
Pár perc alatt megöltem 3 békát, azért csak ennyit, mert nem fért több a szegre.
Diadalmasan blattyogtam zsákmányommal haza, hogy büszkén mutathassam őket szüleimnek. Édesanyámék valahogy nem örültek úgy, mint én.
Inkább az iszonyodás és sajnálat keveredését mutatta arcuk. Azt, hogy pontosan mit mondtak, már nem tudom, de nem dicsértek meg hősies tettemért, arra emlékszem.
Ha másra nem is, arra jó volt ez a pszicho-gyilkos tréning, hogy később ne ijedjek meg a békáktól.
Viszont a szülői feddés és a tudatalattimban működő oktalan halál okozása miatti lelkiismeret furdalás a mai napig bennem él.
Pár év múlva, amikor már biológiát és más okos tárgyakat tanultunk a suliban, valahogy felszínre tört egy hang bennem.
- Segítsd a békákat!
Épp tavasz volt. Tudtam, hogy ilyenkor rakják a petéiket ezek a csodálatos kétéltűek.
Fogtam egy befőttes üveget, és lementem a gyilkosságok színhelyére.
Jó ökölnyi nyálkás petekupacot merítettem az üvegembe és vittem azután haza a „tenyészetet".
Ez volt a második és egyben utolsó alkalom, hogy családomat rettegésben tartottam békákkal.
Feltettem az üveget a szobám ablaka alatti radiátor fölé. Vártam.
Talán két hétig nem történt semmi, csak az, hogy az üvegedényből piszok bűz terjengett.
Megijedtem, hogy elpusztulnak a peték.
Leöntöttem a nyálkás, bomló felülúszót a folyadékról.
A pelyhesen opaleszkáló peterészeket is eltávolítottam, csak a tiszta, átlátszó hólyagban levő fekete pöttyöket óvtam.
Érdekes módon néhány nap alatt ezek a pontocskák lepottyantak az üveg fenekére.
Aztán pár napig megint nem történt semmi, csak büdös volt a szobámban.
Megismétlődött a szerintem életképtelennek vagy rothadónak tűnő részek kitakarítása az immáron akváriummá kinevezett befőttesüvegből.
És akkor megmozdult egy pötty.
Majd a következő. És a végén nagyon sok. Örömöm a legönzetlenebb örömök egyike volt, amit éreztem.
El kellett mennem a könyvtárba, hogy kiderítsem a békaporontyok felnevelésének optimális környezeti és táplálási feltételeit.
Nem volt egyszerű 35 évvel ezelőtt februárban salátát szerezni.
Nem létezett Tesco-Auchan-Lidl-Spar, csak a piac.
Meg a kertünk alatt folydogáló pici vízér, melyben az olvadozó jégpogácsák mellett gyűjthettem békalencsét.
Ezt ették az apró ebihalak. Nőttek is szépen.
Hihetetlen volt számomra, amikor a fekete, nagyfejű halacskákról sorra tűnt el a farkuk, miközben a hátsó lábaik töretlenül nyúltak egyre nagyobbra és nagyobbra.
Aztán megjelentek a mellső lábaik is.
És nem féltek tőlem.
Ez volt a legnagyobb élmény, amiben részesítettek eme pici lények.
Hogy láthattam fejlődésüket és elfogadták, hogy egy akváriumban lakunk.
Az időjárás már akkoriban is tudott olyan szeszélyes lenni, mint egy rátarti feleség.
A szép langyos tavaszba visszapofozott a tél.
Pár napra nagyon hideg lett, és a vízérben közben kifejlődött békaporontyok száma rendszeres megfigyeléseim szerint lényegesen lecsökkent.
Nagyon kevés kicsi béka élte túl a fagyot.
Úgy tudtam, hogy a béka képes áttelelni, de ezek a petéből azon tavaszon kibújt apróságok bizony nem voltak túl fagyállóak.
Ezért aztán külön öröm volt számomra, hogy mikor már szépen nagyobbacskára nőtt szobatársaimat fagymentes időben kiengedtem születési helyükre,
úgy érezhettem, hogy a szabad természetben elpusztult fajtársaik korábbi életterébe engedve őket, mintegy pótlom a természetes egyensúlyhoz szükséges létszámot.
Soha nem sikerült megszámolnom őket, de az biztos, hogy legalább 150:3-ra nyertem korábbi önmagammal szemben.


Utoljára változtatva 02-18-2012 @ 03:04 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Szzoli
(Ideje: 02-18-2012 @ 12:30 am)

Comment: Sziasztok, új vagyok itt Nálatok. Mondjátok meg kérlek, hogy tudom úgy tagolni a szöveget, hogy ne nézzen ki ilyen egybekettyintettnek!? Köszi, Zoli


Hozzászóló: szilfer
(Ideje: 02-18-2012 @ 08:59 am)

Comment: Szia Zoli! Köszöntünk az oldalon, érezd magad jól közöttünk! A szerkesztéssel kapcsolatban: én azt szoktam csinálni, hogy minden új bekezdésnél kihagyok egy sorközt, így levegősebb, áttekinthetőbb lesz az egész. Az írásod tetszik, gratulálok hozzá! Üdvözöllek: Feri:))


Hozzászóló: zanzaa
(Ideje: 02-18-2012 @ 11:20 am)

Comment: Szia, ahol bekezdés vége van, vagy sort akarsz kihagyni, oda írd be ezt:


Hozzászóló: zanzaa
(Ideje: 02-18-2012 @ 11:21 am)

Comment: na, parancsnak is vette és nem jeleníti meg, szóval nyitó kacsacsőr, utána szóköz nélkül: br és utána szóköz nélkül záró kacsacsőr


Hozzászóló: Szzoli
(Ideje: 02-18-2012 @ 03:06 pm)

Comment: Szia Zanzaa, Köszönöm a tanácsot. Megcsináltam. Ez nagyon macerás. Vagy nem?


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.32 Seconds