[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 140
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 140


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A transzcendencia esszenciája (2)
Ideje:: 10-12-2012 @ 10:29 pm

Dmitrij Ivánovicsnak természetesen csak a szeme akadt meg Szonján, de ez éppen elég volt ahhoz, hogy Dmitrij Ivánovics ki akarjon szakadni belőlem, hiszen ő is tudta, hogy az én szemem csak őt látja és a kölcsönösség a legfontosabb dolog a szerelemben. Dmitrij Ivánovics jó ember volt, sosem csalta volna meg azt, akit szeret, ezért aztán úgy döntött, hogy ezek után Szonját szeretné megismerni. Akkoriban már elég fejlett volt az öntudatom ahhoz, hogy tudjam, erőszakkal senkit sem lehet arra kényszeríteni, hogy szeressen, és aki menni akar, azt jobb elengedni, mert az igazi szabadság az mindig önkéntes függőségen alapul. Így aztán elengedtem Dmitrij Ivánovicsot, de rettenetesen éreztem magam. Egészen összezavarodtam attól, hogy miképpen szolgáljam a boldogságát, ha ő mással akar boldog lenni. Ekkor eszembe jutott anyám tanítása, hogy az élet nem habos torta, és csak azon imádkoztam, hogy legyen elég erőm a szolgálathoz. Hiszen a szolgálat kiváltság: nem képes akárkit szolgálni az ember.

Hamarosan kiderült, hogy Szonja nem akarja, hogy Dmitrij Ivánovics megismerje, így ott maradtunk két árvaként a világban, és én roppant nagy ostobaságnak véltem Dmitrij Ivánovicsra haragudni, hiszen nem akart ő semmi rosszat, csak követte azt, amit a szíve súgott. Igazán nem tehetett arról, hogy a szíve azt súgta neki, amit a világban oly gyakran hallani, vagyis, hogy a szerelemnek múlnia kell. A mai eszemmel azt gondolom, az volt a vesztünk, hogy Dmitrij Ivánovics mindig a világra hallgatott, mert képtelen volt elhinni azt, amit megélt. Elhitte, hogy a szerelemnek múlnia kell, és ezen egy kicsit sem csodálkozom, mert hiszen annyian mondják, és tudom, hogy volt idő, amikor én is elhittem, amit annyian mondtak. Ekkoriban azonban már kezdtem megérteni, hogy a valóság nem az, ami mindenki számára látható. A valóság annál több. A valóság olyan, mint egy jéghegy. (Szánalmas hasonlat, kérem, bocsássák meg, de így is olyan nehezen értjük egymást, nem akarom tovább nehezíteni a helyzetet.) A valóságnak csak töredéke látszik, hiszen a valóság valami végtelen része, és a világ nem tudja megmagyarázni a végtelent. Én azonban már megtapasztaltam, hogy a végtelen csak úgy van, minden különösebb ok nélkül. Dmitrij Ivánovics mellett tapasztaltam meg, mikor velem volt és megállt az idő, és a pillanat felfedte előttem azt, amit elmondani nem lehet, tudniillik, hogy benne vagyok a végtelenben. Benne vagyok! Értik kérem, micsoda nagyszerű dolog ez?

Akkor jöttem rá, ha benne vagyok a végtelenben, akkor miért is ne lehetnék benne az örök szerelemben? A szerelem is olyan, mint a többi ki nem mondható dolog, ami a végtelenhez tartozik: nem lehet tudományosan bebizonyítani az igazságot, hanem mindenki annyit tud róla, amennyit megismer. És ahol a tudomány csődöt mond, ott kezdődik a művészet. A művészet ismeri a szerelmet! Nem gondolhatják, hogy a művészek azért hirdetik az örök szerelmet, hogy bosszantsanak vele minket! A művészek az égiekhez vannak közel. Ahhoz a helyhez, ahol az örök dolgok lakoznak. A földi dolgok elvonják a figyelmet a lényegről, de kicsit felülemelkedve már sejthető, ami a lenti bábeli zűrzavarban elvész. A szerelem igenis létezik! És nem múlik el és nem alakul át, hanem elmélyül. A szerelem teszi képessé az embert arra, hogy megismerje a szeretetet és szolgálni tudja, úgy, ahogyan csak Istent lehet szolgálni. Töretlen hittel és teljes odaadással. Nem vagyunk képesek bárkit szeretni, csak azt, akit szolgálni tudunk. Ilyen szeretet csak a szerelemből képes kinőni, de Dmitrij Ivánovics ezt nem értette, mert túlságosan elfoglalta a világ, és túlságosan megrémisztette a végtelen, amibe csak a pillanat enged betekinteni. Így hát, Dmitrij Ivánovics a jelennek élt, és megengedte magának még egy darabig, hogy szeressen.



Utoljára változtatva 10-12-2012 @ 10:29 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Teru
(Ideje: 10-12-2012 @ 11:47 pm)

Comment: No nézd, még majd sorozat lesz belőle:-) Jól vágod, Szemilla, csak hozd őket:-)


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 10-13-2012 @ 10:36 pm)

Comment: Valahogy két gondolat jut állandóan az eszembe- és ne haragudj, de ismersz, én elég földhözragadt vagyok- aki szerelmes, az önző! Nem is lehet más, hisz csak magának akarja azt, akit szeret. A másik a végtelen szabadság- az valakire mindíg szinte elviselhetetlen terheket ró. A másik oldalra. Mert kell valaki aki megteremti a hátteret a marha nagy szabadsághoz. És hát így nézve az már nem is annyira az a fene nagy szabadság, hisz háttér nélkül szabadság sincs. Csak gúzsba kötő kötelességek. Bocsánat, ha nem jól értelmezem a leírtakat, bennem csak ez kavarog most, ahogy olvastalak.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-14-2012 @ 11:58 am)

Comment: Andi, én nem haragszom, csak épp fogalmam sincs, honnan olvastad ki ezt a sorok közül. (ilyenkor jön az, hogy mindenki magát olvassa) szerintem a szeretet, mint szolgálat semmiképp sem lehet önzőség. bizonyára van olyan szerelemnek nevezett valami (ami számomra meg sem érdemli ezt a nevet), ami az önzőségről szól, de az egyben a legnagyobb rabság is, hiszen ha valakit akarok, akkor fogva tart az akarás. a szabadság sosem a végtelent jelenti, hanem éppenhogy azt a függőséget, amit az önkéntes odaadás tesz olyan egységgé, amely aztán bepillantást enged a végtelenbe. de ez nem maga a végtelen. szabadság nincs korlátok nélkül (különben mihez képest szabad valami, vagy valaki?). pontosan a korlátok felvállalása az, ami annyira szabaddá tesz, hogy a végesség már nem rémíszt meg.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-14-2012 @ 11:59 am)

Comment: Teru, kösz a biztatást:)


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 10-14-2012 @ 12:58 pm)

Comment: Ha a szerelem nem önző, akkor, hogyan szerelem? Akkor minden kapcsolat nyitott kell, hogy legyen, minden megoldható, megbocsájtható, szabad... vagy nem? Nem ez a szabadság? Akkor fájdalom sincs, keserűség sincs, bánat sincs. Hisz öröm, ha ő boldog, ja bocs, nem velem, de ez mindegy, hisz ő boldog, és szabad, és az nekem is mennyire jó... vagy nem így érted? Milyen a nem önző szerelem?


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-14-2012 @ 02:52 pm)

Comment: nem, Andi, nem úgy gondolom, hogy a szerelem nyitott, ha nem önző. a nem nyitottsága nem a birtoklásból adódik, hanem a kölcsönös odaadásban megnyilatkozó elköteleződésből fakad. odaadom magam valakinek (vagy valaminek), ezzel el is köteleződöm. a traumákat pontosan az okozza, hogy ez az elköteleződés hiányzik, amely az odaadásban mégiscsak ígéretként jelenik meg. kimondott vagy ki nem mondott ígéret a szerelem, nem pedig követelőző birtoklás. (és bizony, fájnia kell, ha mással boldog. nem az önzés jogán, hanem az ígéretszegés jogán)


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 10-14-2012 @ 09:02 pm)

Comment: Sántít ez így egy kicsit. Számomra erőltetett magyarázat. De nem vitatkozom, mert ezt te érzed. Én csak azt tudom leírni, amit belőlem váltott ki írásod.:))))))))


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 10-14-2012 @ 09:05 pm)

Comment: Olvaslak, most valahogy megkomolyodott a történet, bennem kezdesz mélyre menni. Tetszik az írásod. aLéb


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-15-2012 @ 12:55 am)

Comment: Andi, nem magyarázat. én így tudom. te pedig másképp. jó ez így.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-15-2012 @ 12:57 am)

Comment: nahát, aléb, hogy te még az ilyen rövid hsz-ekkel is mennyit tudsz adni! köszönöm. (azért az a masni most már rajtad maradt :D)


Hozzászóló: ZsefyZsanett
(Ideje: 10-17-2012 @ 04:25 pm)

Comment: Meglepett, de örültem, hogy folytatod. :) Érdekes a téma, és nagyon tetszik a stílus, ahogy feldolgozod. Míg látszatra könnyed, kicsit naivra vett a figura, közben igencsak elgondolkodtatóak a "reakciói". Ez a rész is elnyerte a tetszésemet.


Hozzászóló: szemilla
(Ideje: 10-18-2012 @ 06:21 am)

Comment: Köszönöm, Zsanett. jólesett, amit írtál.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds