[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 309
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 309


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A Gyík-király
Ideje:: 10-14-2012 @ 09:42 pm

Régi történet.

Gyermekarcú Nap sütött, sárga agyagos homokdombok, zöldellő növények suttogtak, az égen ezer ismeretlen repülő bogárka cikázott, mintha nappali fekete csillagok lennének.

Kell ennél szebb gyermekkor?

Hisz annyi mindent lehet csinálni a homokból, növényekből. Az agyagdarabkák apró idomtalan kéznyomatok lovaknak mintázva indítanak gyors támadást a rozsdás szegek ellen, melyek leszúrva várakoznak az gyöngyöző homokos harcmezőn. Mit sem sejthetnek.

Mi lehetett szebb ennél egy 6 éves ifjú fiúgyermeknek képzeletében?

A kisfiú mindennapi kalandjait élte, szinte egy-egy századot tapasztalt óránként. Az idő még állt neki. Nem sietett sehová.

Már jól ismerte a ház körüli, sürgő-forgó lényeket. Tudta, hogy a darazsak csípnek, mégis érdeklődve szemlélte az élő mini helikoptereket. Mézcsapdával már fogott is, amikor meghagyta uzsonnás kenyerét erre a célra, hogy aztán pici, kíváncsi szemével minden porcikáját megvizsgálja a rovarnak. A potrohán lévő szúrós fegyverére volt a legkíváncsibb. Hogyan is tud ilyen kicsi szerszámmal oly nagy és kellemetlen fájdalmat okozni?

Ismeri a növényeket, amelyek mesélnek. Elmondják, hol kemény a talaj, és hol lehet könnyen ásni. A csalán érdemel nála a legtöbb tiszteletet, hiába is adna kellemes, hűs árnyékot a meleg nap elől, csípős leveleit már megtapasztalta, megismeri messziről. A gyümölcsfák pedig csodálatának felsőfokai. Hisz oly magas ágakon, hol csak a madár csücsül, egyik napról a másikra érett alma, barack terem. Kicsi szerencsével és persze a fa mozgatásával az ölébe is pottyan néhanapján.

Mindez oly természetes már, hisz minden hónapra újabb kalandok érik. 

Egy ilyen napon megtapasztalta a csodát is. A pince tövénél, hol egy szép homokdomb hirdette - itt nemrégen építkezés folyt, és a legeldugottabb sarka a három oldalról nyitott teleknek - találkozott először a gyík-királlyal.

Mikor először látta meg, levegőt sem mert venni. Hosszú, fényes, aranysárga-zöld pompázatos palástot látott rajta. A gyík fején pedig egy koronát. Nem is volt kérdés, ez csak a gyíkok vezére lehet.

Már sokféle királyról hallott meséket. Jól szórakozott, és magában csak legyintett. - Ugyan, ezt biztos csak kitalálták. Mégis mindig örült, ha mesehallgatás közben újabb pompázatos ruhákban járó mesehősöket képzelhetett maga elé. 

Ez valóságos volt. Ott sütkérezett a pince tetején. A forró betont alig érte a lába, pikkelyes sárga hasát ráfektette a Nap által tűzforróra melegített anyagra. Jól ismerte az égető fájó érzést, amit a betontető okozhat ilyen meleg napon.

Percekig csak bámulta a hüllőt, nem tudott betelni vele, aztán gyorsan gondolt egyet, és szaladt az édesanyjához. 

- Édesanyám, édesanyám! - kiáltotta már jó messziről. - Láttam a gyík krályt, itt van nálunk! De hamar eszébe jutott, talán nem hiszi el neki, hiszen lehet, hogy ő is csak a mesékből ismeri, milyen egy király. El is döntötte, ha már elárulta magát, meg kell neki mutatni, lássa ő is.

- Gyere édesanyám, megmutatom! - győzködte anyját, aki aztán kevés unszolás után ment is. Gondolta a fiú, jaj de jó, most már ő is lát ilyet, de azért még megkérdezte, amíg kezénél húzva vitte anyját: - Te már láttad a gyík-királyt? S még jobban örült, amikor a válaszból kiderült, hogy előrébb jár ebben a tudományban, mert ilyet csak ő láthatott még kettejük közül.

Amikor a pincéhez érkeztek, megmutatta ékeskedő őfelségét. De hiába mutatta, anyja csak mondta neki: - Ő bizony nem látja!

Szomorú volt egy kicsit, de hamar mosoly ült arcára, hiszen tudta jól, ott volt, és csak ő láthatta. Milyen nagy kiváltságban van része, csak ő ismerheti meg a gyíkok fejedelmét!

Még órákig gyönyörködött a látványban. Mintha odaszegezték volna. Már esteledett. Csak egy pillanatra vette le fáradt szemét róla... és akkor eltűnt. Ugyanúgy, ahogy álmaiban is, amikor sok kicsi, fényes dobozkáit rakosgatja, és ébredéskor hirtelen minden doboz eltűnik. Sokszor még az is eltűnik emlékezetéből az ébredésével, hogy mit is rejtenek azok a dobozkák. Talán nem is a benne lévő dolgoktól volt csodálatos az álom, hanem attól, hogy ez a sok-sok egyforma doboz csak az övé volt.

Ilyen volt a gyík-király is. Csodás külsőben egy csendes uralkodó. Ez a látvány is egyedül az övé.

Utána még hetekig várta, hogy megjelenjen a sütkérező, hosszúfarkú szépség, de többet nem látta. Hiába kérdezte minden nap az édesanyja. 

Nagyon szomorú volt, hogy látta édesanyját szomorú arccal, amikor mindig csak azt kellett mondania, ma sem láttam... aztán megint nem.

Hát kitalálta egyszer, hogy ne legyen szomorú, valamit füllent neki; és egy egész nap tervezgette, este mit mesél a gyíkról. Ezután már minden este el kellett újságolni, mi történt, mit beszélgetett őfelségével; és egyre több minden történt, egyre több érdekes történet jött elő. Boldog volt, amikor látta édesanyjának csodálkozó, mosolygós, néha felhőtlenül kacagó arcát, amíg a gyíkról mesélt. 

Boldog gyermek volt, mert tudott adni valamit a másik embernek, az édesanyjának, aki annyi mindent adott már neki, de ez a valami olyan volt, amit csak ő tudott adni.

Boldog volt, hogy ez csak az övé, és az is maradt örökké.


2012 szeptember



Utoljára változtatva 10-14-2012 @ 09:42 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Teru
(Ideje: 10-14-2012 @ 11:16 pm)

Comment: Nagyon kedves mese, Georadno, de többet is érzek benne: tiszta szeretetet az édesanya iránt és ettől többet nem kérhet egy gyerektől senki. Szeretettel olvastalak, Teru


Hozzászóló: pirospipacs
(Ideje: 10-15-2012 @ 11:57 am)

Comment: Bizony a gyíkok szeretnek sütkérezni, én még ma is szivesen figyelem őket a szülői háznál... Nagyon kedves történetet hoztál, éreztem benne a szivesen mesélek könnyedségét, és persze a szeretetet. Örömmel olvastam. pipacs :)


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 10-15-2012 @ 06:40 pm)

Comment: Nekem nagyon... Jobbom! Attila!


Hozzászóló: Navarrista
(Ideje: 10-16-2012 @ 09:08 am)

Comment: Egy csodálatosodó, kreatív elme története. Szövegileg kissé túldíszített, de ez ízlés kérdése. üdv, csab


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 10-16-2012 @ 09:55 pm)

Comment: Remek írás, Gyuri, valahogy nagyon sok béke, nagyon sok szelídség van benne, én vártam is, hogy valami súlyos dolog történik itt a mese és a valóság határán. Örömmel olvastalak. aLéb


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.39 Seconds