[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 253
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 254

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Kiürült palackok 4/4.
Ideje:: 12-05-2012 @ 04:22 pm

 

-         Hé öreg, nem figyelsz rám?! – A hang mintha a csillagokból érkezett volna hozzá.

Valami megcsillant a másik kezében. Thomas felpillantott, önkéntelenül hátrált egyet, de elkésett vele. Csak a lendülő kezet látta, aztán jött a reccsenés, és a heves fájdalom az arccsontjában. Megszédülve hátraesett, nem ájult el, vér borította el az arcát, fél szemét nem bírta kinyitni. Érezte, hogy támadója durván kicsavarja kezéből az imént talált üres palackot, amelyet addig olyan görcsösen markolt, mintha az élete függne tőle. Aztán még látta távolodni a fémbokszert markoló öklöt, amint újabb ütésre készül, aztán vége, filmszakadás.

Újra otthon volt, éppen hazaért este a munkából. Kislánya; Klaudia a szobában tanult, adott neki egy puszit. Mindennél jobban szerette. Későn született, már pont akkor esett felesége 39 évesen teherbe, mikor lemondtak a gyerekvállalásról. A terhesség, a szülés mégis minden gond, komplikáció nélkül zajlott le. Klaudia kicsit el volt kényeztetve, de ez nem látszott a kislány jellemén. Szófogadó volt, talán túlságosan anyás típus. Hiába mondják, a lányok általában apások, a kislánynak az anyja volt mindene. Igaz, Thomas sokat dolgozott, de szabadideje nagy részét a családjával töltötte. A férj ezután a konyha felé vette az irányt. Önkéntelenül nyelt egyet a sült hús finom illatától. Hátulról átölelte az asszonyt, szeretetteljesen megcsókolta a nyakát. Edith, mint egy doromboló macska, úgy dörgölődzött hozzá, miközben megkeverte a mártást. Hihetetlen, hogy annyi év után is vibrált körülöttük a levegő.

Később, a vacsora után büszkén mutatta kinevezését; részlegvezető lett az összeszerelő üzemben. Sokat jelentett számára a fizetésemelésen kívül az erkölcsi megbecsülés is. Szeretett az autószerelő gyárban dolgozni. Akkor kérte meg Edith kezét is, amikor odakerült. 27 éve…

Késő éjjel tért magához. Egy bokor tövében feküdt. Oda húzta be a férfi, mikor eszméletlen volt, ott senki sem vette észre. Pokolian fájt, lüktetett a feje, megalvadt vére összehúzta arcán a bőrt. Halkan nyöszörgött, egyelőre nem volt ereje sem megmozdulni. Érezte, ez a sérülés most nem olyan egyszerű, hogy képes lenne egyedül kiheverni. Kezét végighúzta arcán, fájdalmasan felszisszent, mikor a nyílt sebhez ért. Kórházba kell jutnia! Feltámadt benne az életösztön. Meg valami más is. Volt felesége ápolónő, hátha…

A parkoló elhagyatott, ligetes része mellett megállt egy autóbusz. Thomas hallotta a buszajtó sziszegő nyitását - egy pillanatra remény támadt benne, hogy lesz kitől segítséget kérnie -, aztán rémület hasított belé, amikor meghallotta a szomszédos nagyváros focicsapat nevének üvöltő kántálását. Részeg fiatalok tódultak ki dolgukat végezni. Valaki közelített felé, próbált még beljebb húzódni a bokor alá, hátha sikerül észrevétlennek maradnia. Mikor elérte a vizeletsugár, ösztönösen hátrébbmozdult. A dülöngélő fiatalember első ijedtségében felkiáltott: - Mi az a …! Aztán elfojtotta hangját és dühösen belerúgott a fekvő alakba. Először a testét középtájon, majd a fejét vette célba. Akár egy focilabda...

Mintha kedvenc csapatának elszenvedett vereségét akarta volna dühödten kárpótolni. Pár rúgás után többet nem mozdult a test. Megszűnt a reflexszerű rángatódzás is. Ettől mintha tisztult volna zavaros tudata, bár korántsem mérte fel tettének következményét. Ösztönösen körülnézett, nem látta-e meg valaki - a busz dudaszóval hívta vissza az utasokat -, de nem vett észre senkit a közelben. Visszaérve elvegyült a többiek között, egyik haverja nyújtott felé egy sört, elvette, egy slukkra kihúzta, hangosan felböfögte a visszatoluló szénsavat, eldobta a kiürült üveget a bokrok közé, aztán csatlakozott a részeg gajdoláshoz.

Mikor elindult a busz, még egyszer visszanézett, majd megrázva fejét, felállt, vasalt bakancsával ütemesen dobolni kezdett a padlón. Nemsokára mindenki csatlakozott hozzá. Felemelő, semmihez sem hasonlítható eufórikus érzés kerítette hatalmába, ahogy a sok láb egyszerre dobbant. Mintha valóban menetelnének egy új világ felé. Végighúzta tar fején kezét, majd előrelendítve belekezdett a Waffen SS indulójába. Az „Erika” harsogásától beleremegett a busz oldala.

* * * * *

Ez lehet akár utószó is: Bár a cselekmény a szerző képzeletének a szüleménye, a történet szereplőinek külső megjelenítését a való életből formáztam, csak a tulajdonságokat aggattam én rájuk. Láttam az utak vándorát, aki autójában élt, és üvegeket gyűjtött, és a szintén palackra vadászó jólszituált, öltönyös fazont is, aki egy Merciből kipattanva járta körbe a kukákat. Sajnos az újnáci focidrukker is nagyon valóságos alak. Többször próbáltam a történetet „happy end”-re megírni, de sajnos mindig ide lyukadtam ki, amit végül is én egyáltalán nem bánok. Az üres és a kiürült palackok között is milyen nagy különbség van! Nem mondtam el egy csomó dolgot, mint pld. hogy az öltönyös fószer tulajdonképpen csak kipróbálni szerette volna az újonnan szerzett bokszert, aztán eredetileg el akartam még mesélni a vasaltcsizmás focidrukker aznapját, de Thomas volt feleségének arckifejezéséről is szerettem volna írni, amikor a kórházban megmondják neki, kit takar a fehér lepel… de aztán maradt ennyi, mert úgy éreztem, néha a kevesebb több lehet, de legalábbis pont elég.  

 

2012. November



Utoljára változtatva 12-05-2012 @ 04:27 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 12-05-2012 @ 04:47 pm)

Comment: Így kerek ez az írás, Ottó, mert mindannyiunknak vannak alakjaink, akik megjelentek most... nem kezdek bele. Remek, érzékeny írásodat belülről tudtam olvasni, és azt gondolom, ennél többet nem kaphattam. Köszönöm, hogy megmutattad. aLéb


Hozzászóló: Samway
(Ideje: 12-05-2012 @ 05:41 pm)

Comment: Tökéletes karakterek igenis el lehet képzelni a mai sokszínű világban örülök, hogy olvashattalak Ottó :)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-05-2012 @ 07:25 pm)

Comment: Majd egy hétig olyan helyen jártam, ahol nekem nem volt net. Siettem vissza, hogy feltehessem az utolsó részt. :-) Már ezért megérte! Na.... de komolyra fordítva a szót, tényleg nagyra értékelem a véleményedet Béla!


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-05-2012 @ 07:27 pm)

Comment: Köszi Sam bátyó, én örülök, hogy olvastál! :-)


Hozzászóló: hzsike
(Ideje: 12-05-2012 @ 07:52 pm)

Comment: Vártam már nagyon ezt a részt kedves Ottó.Nem gondoltam, hogy ennyire "megráz".Amikor a főszereplő hazaérkezett, és ismét az otthonában volt a szerettei között, egy percre elhittem, és örültem neki, de amikor kiderült, hogy ez csak egy álom, elkeserített. Mint ahogyan az is, hogy amit írtál, akár egy "dokumentum történet" is lehetne, sajnos. Igen, ilyen világban élünk! Remekül hoztad végig a figurát, a történetet, egy percre sem kellett másfelé figyelnem.Túl hamar vége lett, szerettem volna még megismerni én is jobban ezt az embert, ezt a családot...de éppen Te írtad le az utolsó sor második felében, amit én is le szerettem volna írni; hogy éppen jókor hagytad abba, éppen így a jó, ahogyan ezt tetted. Élmény volt itt lenni. Szeretettel gratulálok ehhez a munkádhoz.Zsike :)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-05-2012 @ 08:27 pm)

Comment: Kedves Zsike, el sem tudod képzelni, milyen örömet okoztál nekem! Lehet-e nagyobb egy tollforgató sikere annál, ha valóban tud hatni az olvasóra? Ha legalább egy röpke percre elhitet egy másik világ kósza ecsetvonását ebben az impressziókkal tarkított színkavalkádban? Szóval, köszönöm!


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 12-05-2012 @ 09:31 pm)

Comment: Kedves Otto, ez igazán megrázó részlet, szinte faltam a szavakat, mint a többiek, reménykedve, még akkor is amikor emlitetted hogy volt felesége ápolónő... Beismerem megkönnyeztem, mindig is gyenge oldalam volt a kilökött ember. Te életre varázsoltad, csakhogy agyonüssék... Szivből gratulálok, nagy ember az, aki igy tudja érzékelni sorstársa szenvedését. Szeretettel olvastalak, mint mindig, Teru


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-05-2012 @ 09:38 pm)

Comment: Köszönöm kedves Teru! Igen, életre varázsoltam, hogy agyonüssék, ez talán nem volt szép tőlem, de hát ez a nagybetűs sem az, ugye?! Igyekeztem kevésbé hatásvadász lenni, de valószínűleg nem lett teljesen sallangmentes, mert azért szerettem volna, ha igenis odaüt ez a történet legalább egy kicsit...


Hozzászóló: naiva
(Ideje: 12-05-2012 @ 10:07 pm)

Comment: Megvolt a "csavar", fordulatosra, olvasmányosra sikeredett ez a rész is!:) Az igazi csattanó számomra a "lábjegyzeted", amit olvasva továbbgondoltam, átgondoltam az írásodat. Valóban rengeteg mindent bele lehetett volna írni, sőt, megkockáztatom, akár egy kisregénnyi terjedelművé is íródhatna. De talán igazad van: a kevés néha több. Köszönöm, hogy olvashattam, elárulom, megkönnyeztem Thomas halálát... Puszi!:)


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-06-2012 @ 06:54 am)

Comment: Én köszönöm Zsuzsi, hogy olvastál! Igen, igazad van, bennem volt, hogy esetleg egy hosszabb terjedelmű lesz ez a mű, de aztán valamiért nem akartam bővebb lére ereszteni. Könnyekből ennyi is elég, egy terjedelmesebb írásnak meghagyom a happy and-et! :-)


Hozzászóló: sodrelap
(Ideje: 12-06-2012 @ 07:13 pm)

Comment: Hollywoodi befejezés helyett tömény, kegyetlen naturalizmus a történet vége, amely ledermesztett, utálom, megvetem az erőszak minden formáját, de hát a tragikus események végigkísérik az életünket. Odaszegeztél a képernyő elé, igazából könyvből szeretek olvasni hosszabb lélegzetű műveket, ám megérte, biztatlak, írjál nagyobb terjedelmű anyagokat. Üdvözöl : Pali


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-08-2012 @ 08:00 am)

Comment: Köszönöm Pali! A biztatásod is, bár már volt szerencsém pár hosszabb léle(k)gzetű prózai művet megírni, de igaz, szerepel még a jövőbeli terveim közt regényféleség megalkotása. Az erőszak itt talán figyelemfelkeltő hatású, talán azért zárult így, hogy éles ellentéte lehessen a korábbi "kedvesebb" elbeszélő-mesélő résznek. Annyira tudatosan ezen nem is gondolkoztam. Üdv neked is!


Hozzászóló: pirospipacs
(Ideje: 12-09-2012 @ 05:14 pm)

Comment: Igen, persze sejtettem, hogy csak látszólagos a nyugalom. Ilyen durva és kegyetlen befejezésre azért nem számítottam, mégis azt kell mondjam, sajnos nem elképzelhetetlen mai világunkban, ahol az erőszak erősebb, mint az emberi élet. Kettős érzések vannak bennem, hiszen remek írás, valahol mégis fáj... Gratulálok, pipacs


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 12-09-2012 @ 07:48 pm)

Comment: Az élet ábrázolása fájdalmas valóság, mert ez a durva és kegyetlen világ vesz minket körül. Tökéletes írás Ottó, és így kellett befejezni. Régebben csak az amerikai filmeken láttunk ilyesmit, manapság ha látjuk, elfordulunk az utcán, és sietve elmenekülünk, ne keveredjünk semmibe ha lehet. Fásultság az úr, az empátia teljes hiánya. Annyi az elgyötört, tönkrement élet, hogy már csak a szintek különböztetnek meg sok millió éhező és fagyoskodó embert. A szint különbség pedig csak annyi, hogy ki az aki még képes a látszatra, és ki az aki már feladott mindent. Szeretettel olvastalak: Anna


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-13-2012 @ 04:52 pm)

Comment: Köszönöm kedves Pipacs, bár megértem ambivalens érzéseidet! Próbáltam én valami líraibb befejezést, de - ahogy már valahol írtam is -, mindig ide lyukadtam ki. Valamiért nekem erre a történetre ez a végkifejlet jön. Jön, ha akarom, ha nem!


Hozzászóló: soman
(Ideje: 12-13-2012 @ 04:56 pm)

Comment: Ez az Anna, most jöttem rá - na jó, inkább úgy fogalmazok, most tudatosult bennem -, hogy miért lett ez az erőszakos vég: Egy kis megrázás, felrázás, figyelemfelkeltés miatt! És ha azt füllentettem volna, hogy ezt nem is én találtam ki, hanem úgy hallottam, csak leírtam, kiszíneztem? Nagyon jókat írtál, köszönöm!!! ;-)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds