[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 309
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 310

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Eszter és a kincsek titka
Ideje:: 02-10-2013 @ 08:24 pm

Mese.

Eszter sietve haladt a folyópartján éppen egy ujabb varrnivalót kapott az úrnöjétöl.  A hold tükörképe beragyogta a viz felszinét , a fák leveleit meglebegtette a szellö és a virágoknak különös illatuk volt, ilyenkor este még a tücskök is ciripeltek. Ö viszont nagyon nyugtalan volt,semmit nem érzékelt ebböl az esti hangulatból, mert otthon várta a kisöccse, Jánoska. A fiúcska beteges volt,sokat köhögött az orvos az mondta neki ,hogy el kellene vinni fiút a hegyek közé nyaralni, hogy felerösödjön. Sajnos kevés volt a pénze és még sokat kellett összespórolnia az utazáshoz , hogy el tudjanak utazni. Igaz, volt egy szép karkötöje,aminek varázsereje segitette családját mindig ha valami nagy baj adódott. Ezt már régóta a család legidösebb tagja kapta meg . Ezért  nem lehetet eladni, mert a mamája mindig mondta,  ha bajba van akkor a karkötö segit.
Mire hazaért, Jánoska már megteritett a vacsorához és elfogyasztották az estebédet, majd még egy kicsit beszélgettek és azután lefeküdtek. Eszter már napok óta úgy érezte, hogy figyelik a házukat. Esténként árnyakat látott elsuhanni az ablak elött, de nem történt eddig semmi szokatlan. Másnap reggel elég korán kezdett el varrni és Jánoska pedig felolvasott neki, amikor kopogtattak az ajtón.Sietve kinyitotta az ajtót és két eröszakos ember rontott be. Megtámadták öket,olyan hirtelen történt,hogy nem volt ideje védekezni sem. Eszter és Jánoska kezét összekötözték és vitték öket a hálószobába. Bent a szobába ez a két ember körbe kopogtatta a falakat és találtak egy falrészt ami azt jelezte,hogy van valami mögötte és elkezdték bontani ezt a területet, szerszámokat is hoztak magukkal, mikor berontottak hozzájuk.  Úgy látszik, hogy fel voltak rá készülve, hogy nagy munka vár rájuk . Egyre nagyobb üreget alakitottak ki a falon keresztül és egy folyosó tárult eléjük .A két férfi megfogta Esztert és Jánoskát és vitték magukkal be a sötét alagútba. Mindketten nagyon meg voltak ijedve. Eszternek azon járt az esze, hogy mit találjon ki ,hogy innen ki lehessen  szökni hamarosan. Jánoska nagyon félt és eleredtek a könnyei. Eszter aggódva nézte a kisöcssét és próbált mosolyogni rá és szemeivel üzent neki,hogy ne féljen. Eszter megkérdezte a férfiakat,, hogy mit akarnak tölük, de választ nem kapott.Durván lökdösték öket elöre a sötét alagútba. A két férfi alaposan  mindent megvizsgált  útközben .Nem sok idö telt el,mikor egy nagyobb helységbe értek, itt több bútor volt elhelyezve,szekrények, komódok és két nagy láda.A két férfi  feszitövassal kinyitotta a ládákat. A ládákban arany és ezüst kincsek voltak.

 Két férfi elégedett vigyorgott  és úgy gondolták, hogy majd éjszaka viszik el a kincseket a sötétben, hogy senki ne lássa meg öket. Úgy határoztak hogy, addig haza mennek, majd este jönnek csak vissza .Elhatározták,hogy, Esztert  és a kisfiút itt hagyják a helységbe. Eszter hiába könyörgött, hogy legalább a kisöccsét vigyék vissza a lakásba, de süket fülekre találtak a szavai.

Kaptak takarót, hogy ne fázzanak és egy gyertyát , hogy ne legyenek sötétben. Majd a gonosz emberek elmentek és a nyilást elzárták törmelékekkel, hogy a lány meg fiúcska ne tudjanak kiszökni innen.. Eszter egy széken ült és keze hátra volt kötve és addig dörzsölte a kötelet a széktámlához amig sikerült kiszabaditani a kezét.

Utána már gyerekjáték volt kioldozni Jánoska kezeit. Most ök is körbe néztek alaposan ,itt kellene lenni egy másik kijáratnak is valahol, gondolták. De sajnos nem találtak rá. A gyertya kialudt,elfogyott és most már sötétben ültek. Szorosan átölelték egymást olyan csend volt, hogy csak a szivük dobbanását lehetett hallani.
Ekkor hirtelen zajt hallottak, apró neszezést, majd valami hozzáért Eszterhez . És nini, Marci a macska jött be, a cicájuk, biztosan talált egy kisnyilást ahol be tudott osonni hozzájuk.  Eszter megsimogatta a cicust,  a macska szemei  mint két apró lámpa világitottak a sötétben. Ahogy a Marcit simogatta a leány a karkötöjén a kövek világitani kezdtek és egy fénysáv alakult ki, ami egyenes irányt mutatott az egyik fal felé. Amint odanéztek mindhárman egy ajtót pillantottak meg .Majd.odamentek az ajtóhoz és  hirtelen a  karkötö hozzáért a kilincshez és magától kinyilt az ajtó. Elindultak kifelé, egy hosszú ,folyosót találtak,csak a Marci szemei és a karkötö kövei világitották be az utat elöttük. Ahogy haladtak elöre , egy kis idö múlva egy ujabb ajtó következett, itt is segitett a karkötö varázsa az ajtó kinyilt .Majd a harmadik ajtó után egy gyönyörü terembe jutottak. Itt világos volt,és  falakon  gyönyörü képek sorakoztak. Ez egy bálterem volt, sok szép csillárral és tükrökkel. Csak ámultak-bámultak , hogy milyen szép itt minden.  Hirtelen kinyilt egy ajtó és férfiak és hölgyek jöttek be, nagyon szép ruhákba öltözve .Körbe állták Esztert, Jánoskát és a Marci cicát az elökelö emberek. Csodálkozva nézték öket, majd egy nagyon szép elegáns férfi is megjelent. Mint kiderült ö a király itt ebben az országban. Esztert részletesen kikérdezték,majd kideritették, hogy a király nagyapja rejtette el a kincseket,az alagútban, mikor háború volt az országban. Ök sosem tudták kideriteni, hogy hová lettek a kincsek .De hát most nagyon megörültek , hogy elökerültek. A király elrendelte, hogy fogják el a két rablót és hozzák a szine elé. Éjszaka amikor a rablók visszamentek a kincsekért ,az örök elfogták öket és kihallgatták,  a király itélt felettük és börtönbe záratta öket egy évre. Utána ha jól viselkednek kiengedik öket és házak épitésnél dolgozhatnak. Mivel a király sok házat  épit a szegényeknek,  a kincsböl még több mindenre fog jutni. Igy az országba mindenkinek jó élete lesz. Esztert is megjutalmazta a király, kérhetett bármit, de ö csak azt kérte, hogy Jánoskával elmehessen a hegyekbe, ahol jó friss levegö van. Igy a fiúcska meggyógyulhat és a  Marci cica is velük mehet.

Göteborg 2013 01.04  Etelka Lám



Utoljára változtatva 02-10-2013 @ 08:24 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Samway
(Ideje: 02-11-2013 @ 12:10 pm)

Comment: Tetszett motoz :) örömmel olvastam...Józsi


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 02-11-2013 @ 06:40 pm)

Comment: Olvastam ám! :-) fTJ


Hozzászóló: hzsike
(Ideje: 02-11-2013 @ 08:59 pm)

Comment: Minden jó, ha a vége jó! Szeretettel olvastam kedves mesédet Etelka.:) Zsike


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-11-2013 @ 09:08 pm)

Comment: Kedves Samway! Köszönöm,hogy olvastál:Etelka


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-11-2013 @ 09:10 pm)

Comment: Kedves Fényesi! Örülök, hogy olvastad a kis mesémet:Etelka


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-11-2013 @ 09:12 pm)

Comment: Kedves Zsike!Köszönöm ,hogy olvastál:Etelka


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 02-11-2013 @ 09:41 pm)

Comment: K r hogy csak mesében van ilyen, kedves Etelka:-) Nagyon szép történet, olyan anyusan elmesélve:-) Szeretettel olvastalak, Teru


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 02-11-2013 @ 09:53 pm)

Comment: Nagyon kedves mese:) Ölellek drága Etelka!


Hozzászóló: sodrelap
(Ideje: 02-11-2013 @ 11:52 pm)

Comment: Azt hiszem, telitalálat kedves Teru véleménye, csatlakozom én is! :-) Szeretettel. Pali


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-12-2013 @ 09:47 am)

Comment: Kedves Teru! örülök, hogy elkalandoztál a mesék birodalmába ölellek:Etelka


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-12-2013 @ 09:49 am)

Comment: Kedves LENA! Köszönöm, hogy igy jártál! Ölellek:Etelka


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-12-2013 @ 09:50 am)

Comment: Kedves Pali! Köszönöm, hogy igy jártál a mesék birodalmában:Etelka


Hozzászóló: pirospipacs
(Ideje: 02-12-2013 @ 09:58 am)

Comment: Nekem mindig visszahozod a gyermekkoromat, mert annyira jó is volt a mesék világában élni. Ha majd unokáim lesznek, én is fogok nekik meséket írni, és mesélni. :) Most is örömmel olvastam. pipacs


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-12-2013 @ 07:46 pm)

Comment: Kedves Pirospipacs! Örülök, hogy ebben rohanó világban van aki mesét is olvas és szereti,ölellek: Etelka


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 02-13-2013 @ 06:35 pm)

Comment: Örülök a meséidnek. S ezt unokáim is így gondolják...:))))


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-13-2013 @ 08:13 pm)

Comment: Kedves Anna! Örülök, hogy az unokáknak tetszik a mesém,sok szeretettel gondolok rád és a kisunokákra:Etelka


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 02-14-2013 @ 11:59 am)

Comment: De jó mese volt :-) aLéb


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds