[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 305
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 305


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Angelika és Leo a leopárd
Ideje:: 02-17-2013 @ 07:21 pm

Nr.07 Mese

     Volt egyszer egy aranyos kis halászfalu és ott lakott, egy szép szöke hajú leány, Angelika. Vele lakott , hüséges fekete leopárdja, akit úgy hivott, hogy Leo.
Angelika egyedül élt, a szülei már régen meghaltak. Csak igy kettesben a Leoval éldegéltek. Sosem félt, a szép fekete leopárd megvédte mindenkitöl. Volt egy nagy titka, amit nem mondott el senkinek sem, hogy amikor fésülte a haját reggelente, akkor aranytallérok  hulltak ki a hajából, de csak akkor, ha boldog volt .Ezért mindig tudott segiteni a szegény családoknak a környéken.
Történt egyszer mikor a haját fésülte és közel ült az ablakhoz,  egy gazdag úr aki éppen arra sétált meglátta Angelikát. Kileste amint kefélte a szép haját a gyönyörü lány, és látta a csodát sok-sok aranytallért, amint pottyogtak le a padlóra.  Már el is képzelte, hogy milyen sok pénze lesz,ha leány az övé lesz. Hamar  eldöntötte, hogy megszerzi magának a leányt.
A lány sokat járt egy családhoz akik nagy szegénységben éltek. Angelika minden nap benézett hozzájuk, és vitt nekik sok élelmet és ruhát. Egyik nap,mikor éppen indult be a faluba, jött egy szolga egy levéllel ,hogy az  a gazdag úraság beszélni kiván vele. Magához,,hivatta leányt, hogy ö is adakozik  a családnak , de amikor a lány odament hozzá , adakozás helyett becsalta öt egy toronyszobába és rázárta az ajtót .
Angelika zokogott, sirt, hogy engedje el,de az úraság nem akarta öt elengedni.Csak várta-leste, hogy a leány fésülje a haját, de amikor erre sor került, nem potyogtak az aranytallérok.   
Az úr nagyon mérges lett, de továbbra sem engedte szabadon a lányt. A toronyszobába ahol Angelika fogolyként tengödött, tele volt sok  régi kacattal, ahol megbújt két kisegér. .
Angelika elnevezte öket Incinek és Pincinek. Ök viditották fel ebben a magányában. Az egerek, Inci és Pinci eldöntötték, hogy segitenek Angelikának kiszökni innen. Inci és Pinci kisurantak a folyosóra és megkeresték a kertbe vezetö ajtót és kiosontak rajta, de nem kellett messzire menniük, mert ott ült és várt a hüséges leopárd. A két egér jelezték a farkincájukkal, hogy kövesse öket a leopárd. Az ajtó nem volt kulcsra zárva. Leo csak lenyomta a kilincset és már bent is volt.
 Leo alig várta, hogy megkerese Angelikát,. jó szaglása volt és kis idö múlva megtalálta a toronyszobát. Az ajtó be volt zárva,de a kulcs a  zárba volt Inci és Pinci meg felkúszott a kulcslyukhoz az ajtónál és addig ügyeskedtek mig el tudták forditani a kilincset a zárban. Aztán kinyilt az ajtó és beszaladtak a Leoval a szobába. Angelika boldogan simogatta a szép nagy leopárdot., majd mindannyian az úraság szobájához mentek . Amikor meghallották,  hogy mozgás van az úraságnál, kopgtak és benyitottak.  Angelika benyitott a szobába és Leo követte öt. A férfi nagyon megijedt mikor meglátta öket. A nagy macska félelmetesnek tünt.Leo elkezdte húzogatni az úraság nadrágját és vicsoritott és morgott. Erre az úr nagyon megijedt, és elkezdett alkudozni,hogy nem is akarta semmi rosszat Angelikának csak megakarta tréfálni. A leány megenyhült és szólt Leonak, hogy engedje el az urat. Igy is történt csak az Inci meg a Pinci futkározott vidáman a szobában.

Az uraság már szánta-bánta bünét és megigérte megossza a vagyonát a szegényekkel,csak ne bántsa öt a leopárd. Nem tudta, hogy Leo sose bántaná öt ,a légynek sem tudott ártani.
Leo kisomfordált a szobából az egerekkel és Angelikával, majd mint egy gyöztes macska farkát lobogtatva ment haza  a leánnyal.. Angelika és az ö hüséges társai újra boldogan folytatták életüket  és amikor Angelika fésülte a szép hosszú haját ismét potyogtak a tallérok, amit bökezüen szétosztott a szegény halász családok között.
Az uraság pedig igen csak szégyelte magát, de betartotta igéretét és ezután itt a kishalász faluban mindenki boldogan élt.

Inci és Pinci beköltözött Angelikához és esténként mindig vidám futkározás folyt a kacatok között. Igy éltek boldogan Angelika,Leo és a két kisegér.

Motoz  / Etelka Lám

30-11-2012, Göteborg



Utoljára változtatva 02-17-2013 @ 07:39 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: vorosliliom
(Ideje: 02-17-2013 @ 08:55 pm)

Comment: Nagyon szeretem, ha így érnek véget a mesék, kedves Etelka. Örömmel olvastalak! :) Szeretettel: Dana


Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 02-17-2013 @ 09:02 pm)

Comment: Már-már egyfajta tanmese is lehetne. üdv. fTJ


Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 02-17-2013 @ 10:43 pm)

Comment: Szeretem, ha a vége jó! Legalább a mesében. Tetszik a meséd, nálad a leopárd is szelíd. :))) Edit.


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 02-18-2013 @ 11:28 am)

Comment: Örömmel olvastalak most is, Etelka. aLéb


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-18-2013 @ 09:41 pm)

Comment: Kedves Dana! Örülök, hogy itt jártál és olvastál! köszönöm:Etelka


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-18-2013 @ 09:43 pm)

Comment: Kedves Fényesi! Köszönöm, hogy olvastad a kis mesémet,örömmel vettem:Etelka


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-18-2013 @ 09:47 pm)

Comment: kedves Julianna! Köszönöm, hogy nálam jártál, igen nagyon élveztem, hogy Leo is szelid macska a mesémbe, talán egyszer igy lesz a földön, csak szeretet lesz...Etelka


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 02-18-2013 @ 09:49 pm)

Comment: Kedves A-leb! Köszönöm látogatásodat,mindig örülök ha meglátogatsz: Etelka


Hozzászóló: sodrelap
(Ideje: 02-20-2013 @ 11:30 pm)

Comment: Etelka kedves, igen boldogan éltek, készségesen elhiszem :-), de nem hiányzik a történetből egy helyes, jószívű királyfi? :-), Angelika örülne, szerintem... :-), amúgy tanulságos a sztori! :-) A helyesírásra továbbra is ügyelni kellene... Szeretettel: Pali


Hozzászóló: Captnemo
(Ideje: 02-21-2013 @ 09:58 am)

Comment: Elolvastalak, bár ritkán olvasok prózát, mesét meg utoljára akkor olvastam, amikor nemrég valaki levelet írt.:) Lényeg a lényeg, ez az uraság még régi vágású lehetett. Mivel se testőrök nem vigyázták, se nem indított utána bosszúhadjáratot. Mert mai környezetbe ültetve így nézne ki ez a mese. Örülök, hogy azért a mesékben még a jók győznek.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.40 Seconds