[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 218
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 218


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Melinda és Linda ujabb kalandjai
Ideje:: 04-22-2013 @ 05:49 pm

Mese.19.

Melinda éppen csomagolt és örömmel gondolt az utazásra,hogy hamarosan otthon lesznek .Linda kint állt az erkélyen és nézte a gyönyörü csillagokat és ábrándozott a jövöröl .Mivel most is jól sikerült az útjuk sok kis gyermeknek tudnak segiteni a tanulásban. Már arra gondolt, hogy szép kis összeget tudnak jutatni az árva gyerekeknek is.

Hirtelen mozgást észlelt a hotellszoba ajtónál és megpillantott egy kis levelet amit becsúsztattak az ajtó alatt. Teó a kutyájuk oda szaladt és felvette a szájával és hallkan morgott hozzá. Linda és Melinda azonnal ott termett és kiváncsian olvasták a levelet. Egy rövid üzenet volt, hogy holnap 11-kor legyenek mindketten a hotell bejáratnál és Omár shejk autót küld értük, szeretne velük beszélni és vásárolni az opál ékszerek szép gyüjteményböl. Ha elfogadják akkor nem kell üzenni nekik,szeretettel várja öket a shejk, a kutyájukkal együtt.

A két lány csak összenézett és már is tudták, hogy elfogadják a meghivást

Másnap délelött készülödtek, szokásukhoz megfelölen.  Melinda és Linda egypetéjü ikrek voltak és teljesen egyformák. Egyforma fehér ruhát viseltek kék övvel diszitve, és a szép barna hajuk is kék hajpánttal volt összefogva.  Senki nem tudta megkülönböztetni öket csak a kutyájuk. Linda valami furcsa érzést érzett, ugyancsak Melinda is szorongott. Linda megtapogatta a ruhája balzsebét ,majd kihalászta a szép és varázslatos gyürüt. Hirtelen elhatározással felhúzta az ujjára és ránézett a növérére. Ez családi ékszer volt,mindig segitett nekik baj esetén.

Mire kiértek a hotellból , már láttak is egy nagy fekete limuzint ami ott várakozott,a soför intet nekik .Beszálltak a Teóval az autóba és elindultak. Egyórányi utazás után, megérkeztek egy oázisba .Csodálatos látványt mutatott a táj ,körbe körbe homok és a közepén egy mesés kastély. A kocsi megállt és ök kiszálltak és elindultak a bejárat felé. Az út két oldalán pálmafák lengedeztek,hüsitették a forróságot. Sehol egy felhö az égen, sehol egy kis szellö, nagyon meleg volt. Gyönyörködve néztek körbe,egzotikus tájat, homok dünék voltak a távolban és nem messze tölük egy szép rózsalugas , gyönyörü volt. A  kastély tiszta hó fehér volt, de az ajtók és ablakok kerete kékre volt festve. Mire beléptek a személyzet készen állt fogadásukra és felkisérték öket a szobájukba. Minkettöjük szobájában volt egy kis szökökút és friss levegöt is éreztek ami valahonnan ideérkezett. Egy fiatal leány kopogott és belépett hozzájuk, közölve, hogy a shejk és felesége látni akarja öket. Teó vakkantot egyet és a két lány a kutya kiséretében elindult a nappali felé. A kutya mindent végig szaglászott és csóválta a farkát,jól érezte magát. Beléptek a terembe ez igen nagy helység volt. Itt kényelmes fotelok és kanapék voltak. A shejk és a felesége fotelban ültek és öket is hellyel kinálták. Nagyon barátságosak voltak,az asszony szép hosszú zöld ruhába gyönyörüen nézett ki és nagyon szomorúnak tünt. A Omár a shejk elmesélte, hogy föleg azért hivatták öket, hogy segitségüket kérjék. Nezlinek a feleségének a kishuga eltünt, valószinüleg elrabolták. Szeretnék,ha Melinda és Linda segitene visszahozni a Leilát igy hivják a leányzót. Van itt nem messze egy másik kastély ahol ugyancsak él egy shejk úgy hivják ,hogy Hasszán ö rabolta el .El akarja venni feleségül a lányt, de Nezli nem szereti és igen fél töle. Mivel tudják és hallották, hogy a lányoknak nemrég volt egy hasonló esetük úgy gondolták,hogy tudnának segiteni és busásan megjutalmaznák és ékszereket is vennének tölük.

A két lány egymásra nézett és aztán Nezlire akinek ekkor már folydogáltak a könnyei és döntöttek. Elválalják ha a kutya is velük lesz,Teó hangos ugatással válaszolt. Ekkor hallottak egy kaparászás majd kinyilt az egyik ajtó és berohant egy gyönyörü fekete cica és felugrott Nezli ölébe. A shejk elmesélte, hogy ez a macska Leiláé és mindent látott, hogy mi történt az elrabláskor. Úgyhogy Miri a cica is megy velük.

 Van egy titkos alagút ami összeköti a két kastély ,úgy ezen az úton kell elindulni.Jó lenne, ha már ma este indulnának,ha lehetséges. A két lány bólintott és azt mondták minden elintéznek, most visszavonulnak és este 10-kor indulnak a két állattal együtt.

Melinda és Linda valamint Teó készen álltak este az induláshoz, a személyzet egyik tagja Imrahim is velük tartott és jött Miri a cica is .A macska mutatta az utat az alagúthoz, mindig hátra nézett és nyávogott egyet, majd a kutya Teó mindent megszimatolt és csendben elindultak, Melinda,Linda és a szolga Imrahim. A szolgánál volt egy zseblámpa ami végig világitotta az utat. Az alagút a pincéböl indult,szépen ki volt épitve,sehol sem omladozott,homokból volt kivájva és elég nyirkos és hüvös levegö volt. Legalább 1 órát haladtak igy. Majd elértek egy ajtóhoz ami le volt lakatolva .De Linda megforgatta a gyürüt az ujján és a lakat leesett a földre. Itt már az alagút szélesebb volt és gyorsan haladtak és elértek hamarosan egy következö ajtóhoz, ami kulcsra volt zárva. Linda ezt is kinyitotta és egy terembe jutottak, itt több ajtó mutatott több irányba. Ekkor Miri a cica odaszaladt egy faajtóhoz jelezve erre kell menni. Linda könnyedén kinyitotta. Most már felfelé lépcsön haladtak és egy folyosóra kerültek. Miri itt már szaladt és utána a kutya gyors iramba. Melinda,Linda és Imbrahim alig birta követni öket. Majd a két állat megállt egy szoba elött, siri csönd volt.  Melinda a szoba ajtaja elött a kulcslyukon benézett,egy férfi állt belül az ajtónál. Most gyorsan kellett cselekedni, Linda a gyürü segitségével kinyitotta az ajtót. Teó és Imhraim letámadta az ört. Halkan dolgoztak a kutya fogta az ör  lábát és a szolga leütötte, az örnek nem volt ideje a védekezésre, igy az ör elájult. A szobába belépve megpillantották Leilát az ablak elött ült egy széken, a szép hosszú haja össze volt fonva az ablak függönnyel meg sem birt mozdulni, nagyon rémült volt. Miri a cica felugrott a függönyre és elkezdte bontani a lány haját,ami nehezen ment,mivel a karmai beakadtak a függönybe.  A Ezért  Melinda és Linda is segitett kibontani Leila haját a függöny ráncaiból.Ami  hamarosan sikerült és kiszabadult.

Mikor evvel készen voltak éppen azon igyekeztek, hogy minnél hamarabb eltünjenek innen és Leila ís megértette ,hogy segitenek neki innen kiszökni. Hirtelen zajt hallottak és belépett Hasszán a shejk, 4 emberrel. Farkasszemet néztek, a shejk ledöbbent két gyönyörü hölgyet látott maga elött akik egyformák voltak ,mint két tojás és Leilát, majd a szolgát és a két állatot ,Miri a cica felpúposott és mérgesen fújt és Teó elkezdett vicsoritani és kivillantak a fogai is. Hasszán rögtön megértett mindent. Támadásra hivta embereit, hogy fogják el öket. Ekkor Linda megforgatta az opál gyürüt az ujján.Egy nagy üvegfal védte öket a támadástól. Ekkor Melinda elkérte Lindától a gyürüt és kilépett az üvegfal mögül és odalépett a shejkhez és közölte vele. Ha nem engedi el lányt és öket megvakitja és halálok halálával fog meghalni.És parancsold meg embereidnek ,  hozzanak ide négy lovat, hogy békében távozzunk. Kérj bocsánatot Leilától mert nagy bünt követél el. Nincs jogod elvenni más szabadságát ha az nem akarja. Ekkor Linda is elöre lépett a két leány nem félt töle, szinte megbabonázták a shejket. Hasszán bódultan  és csodálattal nézte a két egyforma lányt, már nem volt ereje és lehajtotta a fejét és hallkan megszólalt.

Bocsáss meg Leila, nem akartam fájdalmat okozni neked.

Ezek után békésen távoztak, kaptak lovakat. Miri a cica Leila ülében ült és békésen nyalogatta a mancsait. Teó vidáman csaholt a lovak mellett és hamarosan haza is értek a másik kastélyba. Omar shejk,Nezli és az egész kastély személyzete várta öket a kastély bejáratnál. Nagy örömmel fogadták öket.Leila boldogan omlott növére keblére. Együtt volt az egész család és Miri a cica örömmel dorombolt és szalad hol egyik ,hol másik hölgyhöz. Teo is boldogan csaholt és idönként vakkantot és csóválta a farkát. A shejk köszönetet mondott Melindának és Lindának. Bökezüen megjutalmazta  öket és azt mondta, hogy felépitet a  szegény beteg gyerekeknek egy kórházat. Nezli és Leila pedig kiválasztotta és megvásárolta a legszebb opál ékszereket. Majd mindenki nyugóvora tért. Másnap Linda és Melinda pihentek és megcsodálták a kastélyparkot. Itt káprázatos növényeket láttak és sok sok rózsát amiböl rózsaolajat készitettek,  és emelett  pálmafák,narancs és citromfák lombjai árnyékolták be a nap sugarait, gyönyörüek voltak. Miri a cica és Teó a kutya nagyon jó barátok lettek. Sokat kergetöztek,de tudták,hogy elválnak útjaik. Következö nap eljött a elvállás perce. Elöállt a limuzin és Melinda,Linda és Teó beszálltak és bucsút intettek.

Melinda és Linda soha nem felejtette el ezt a kalandot és örültek, hogy tudtak segiteni. Az opál gyürü mindig ott ragyogott Linda vagy Melinda ujján. Alig várták, hogy találkozanak az árva gyerekkel és felviditsák öket a szeretetükkel.

Göteborg 2013.04.02 Lám Etelka


Utoljára változtatva 04-22-2013 @ 05:49 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Teru
(Ideje: 04-22-2013 @ 11:30 pm)

Comment: Nagyon jó a fantáziád, kedves Etelka:-) Örömmel olvastam meséd, egy percre megint gyerekké varázsoltál. Köszönöm! Szeretettel, Teru


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 04-24-2013 @ 08:26 pm)

Comment: Drága Teru! Köszönöm,hogy olvastad a mesémet,ölellek:Etelka


Hozzászóló: vorosliliom
(Ideje: 04-24-2013 @ 08:28 pm)

Comment: Mindig öröm jár át, amikor „találkozom” Veled, drága Etelka. Náladnál (és persze Istvánnál is) jobban senki sem szereti jobban az anyanyelvét. Köszönlek szeretettel: Dana


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 04-24-2013 @ 08:45 pm)

Comment: Köszönöm Dana, hogy itt jártál:Etelka


Hozzászóló: Helyesiras
(Ideje: 04-29-2013 @ 12:45 pm)

Comment: Kedves motoz! Túl sok helyen használsz ést, ahol vesszőt kellene, vagy egyszerűen csak elhagyod a vesszőt. Ennek lehet stilisztikai vonatkozása, amivel nem foglalkozom, mégis javaslom, nézz utána a Wikipédia "Vessző (írásjel)"-szócikkében, ott nagyon szépen leírják, hogy mikor és hogyan kell használni. A szabályzat a következő években valószínűleg változni fog ezen a téren, de most még úgy a szabályos. Ezenkívül ügyelni kell rá, hogy az írásjelek elé nem teszünk szóközt, csak utána, de bizonyára ez csak a gépelési rutin hiányával függ össze. Ami viszont helyesírási hiba: - odaszaladt: egybeírandó (bár máshol helyesen szerepelnek az igekötős szerkezetek) - hotel: egy l-lel írandó - hotelbejárat: egybeírandó, ahogy a hotelszobát helyesen szintén egybeírtad - hosszú ő, ű, í: Bizonyára billentyűzetkiosztási problémák vannak, mivel egyetlen ilyen betűt sem használsz. Egy publikáció példát mutat, egy hibás publikáció rossz példát mutat, érdemes kiválasztani a Windows nyelvi beállításaiban a magyar kiosztást, a billentyű minden gépen adott hozzá, legfeljebb más van ráírva. :) - elvállalják: helyesen dupla L: vállal - követtél: két t - shejk: az sh indokolatlan (pl. angoloknak kell csak fonetikus leiratban), nyugodtan írható egyszerűen így: sejk


Hozzászóló: cirimok
(Ideje: 04-29-2013 @ 09:38 pm)

Comment: Még párszor el kell olvasnom, de elsőre is tetszett. Különösen az opálgyűrű... Tudtad, hogy civilben opálokat (és egyéb ásványokat) csiszolok? Üdv Feco


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 05-02-2013 @ 06:00 pm)

Comment: Helyesirás! Köszönöm az észrevételeket igyekszem rendezni öket,ugyan a számitógéphez nem értek igy nem tudom, hogy hogyan oldjam meg az átállitást. Igen gondom van az ékezetekkel, a hosszú ö,ü és i betüt nem tudom,hogy hol találom meg.De remélem majd segit valaki.


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 05-02-2013 @ 06:03 pm)

Comment: Kedves cirimok! Köszönöm, hogy olvastál,igen olvastam rólad, hogy csoszolsz opál köveket,izgalmas és szép munka lehet:Etelka


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds