[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 326
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 327

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Etűdök....
Ideje:: 10-21-2013 @ 07:37 pm

 

Etűd I. - 2009.

Még csak délután öt óra van, mégis kint minden mozdulatlanságba dermedt, csendes és szürke. A párában alig látszik a szemben álló ház, elültek a madarak, az utcán egy lélek sem jár. Csak néha csurran le egy-egy vízcsepp lustán az ereszről. Minden erőlködés és szándék nélkül Juhász Gyula egy szép sora illik a hangulatra, “Hálót fon az est, a nagy, barna pók” Hihetetlenül békésen és észrevétlenül készülődik az alkony. Megáll az idő, nem mozdul semmi és senki, csak a szürkeség kúszik egyre közelebb és közelebb a kertben.

A nappali bágyadt fényben úszik, leginkább a háttérként halkan szóló tévé és a kislámpa, no meg a számítógép világít. A kutya sziluettje halványan látszik a függöny mögött. A kandallóban a tűz mindig ég, barátságos meleget sugároz. Az asszony éppen levelet ír a barátnőjének. Azt próbálja megfogalmazni, a sorok közé rejtve a boldogságát, hogy milyen szép, idilli az este. A halkan szóló tévét nem is hallja. Gondolatai játékosan kergetőznek, néha úgy érzi nem is tudja valóság-e az élete, vagy csak egy romantikus álom. Minden olyan egyszerű és világos, minden szereplő a helyén van, az élet mégis csak nagy rendező. Elképesztő, hogy percben vagy akár órában mérve mennyi idő telik el így, alkonyati hangulatban ábrándozva, és időnként arra eszmélve, hogy hiszen minden valóság.

Egyszer csak reccsen a padló, halkan, öregesen nyikorog a falépcső, felugrik és táncot jár a kutya, jön le a férfi a délutáni szunyókálásból. Leül a fotelba, előveszi az újságot, zörög a papír, kattan a szemüvegtok, csatornát vált a távirányítóval. A kutya már tuszkolja a labdáját a férfi kezéhez, játszani akar. Az asszony számára ezek ismerős neszek.

Aztán gondolatainak mélyéből ébredve, egyszer csak meghallja a jól ismert, mély hangot, szinte csak suttogva:

- Gyere ide, na gyere már ide! – és nyúlik felé a keze, a férfi húzza maga felé. Az asszony feláll és odamegy a férfi mellé.

-  Semmi, semmi különös, csak meg akartalak csókolni. – szól a férfi.

Aztán még sokáig beszélgetnek, nevetgélnek, tévét néznek. Gyorsan telik az este, a vasárnap. Másnap reggel kezdődik egy új hét, mennek dolgozni. Minden nap egyforma. Az élet szépen megy tovább és majd újra jön egy másik békés vasárnap. Ilyen egyszerű! Ez az élet rendje!

 

Etűd II. 2011.

 

Kora este van. Kint motoz a sötét, időnként felzúg a szél és kövér esőcseppek kopognak a tornác üveg tetején.  A szobában kellemes meleg van, a tévé halkan szól, de igazán nem figyeli senki, csak háttérzaj, megszokás. A kandalló felől az égő fahasábok szikráinak pattogása hallatszik.

A fotelban álmosan nyújtózik és ásít a kutya, de ha a gazda odanéz, azonnal csóválja a farkát.

Kopp, kopp,kopp sok kis rövid koppanás, a számítógép billentyűi jeleznek így az asszony ujjai alatt. A napi rutint végzi, végigpásztázza az ismert álláskereső oldalakat és reménykedik.

A férje a fotelban ül, újságot olvas, csak akkor mozdul és zizeg az újságpapír, amikor lapoz. Ilyenkor a szemüvege alól kipislant a faliórára, hogy mennyi az idő. Milyen napis van ma, persze szerda, ilyenkor van meccsközvetítés, ezért nézi az órát.

Néha titokban szeretnék behatolni a fejébe és olvasni a gondolataiban, mert tudom, hogy jár az agya. Zakatolnak a kerekek, hogy hogyan tovább. - gondolja az asszony.

A férfi összehajtja az újságot, kezdődik a meccs. Szétfoszlik a csönd és a szokott felhördüléseket lehet hallani.

Hhúúú, aztaaaa, na, ne máár! Mit csinálsz? Atyaég, ez nem tud focizni!  

Csinálj mááár valamiit! Ezt rá kell rúgni! – szurkol a férfi a csapatának.

Ez a kép egészen békés és idilli. Olyan, mintha még mindig minden rendben lenne.

Csak ne zakatolnának, vitatkoznának, perlekednének közben mindkettőjük fejében a gondolatok, ne követelődznének a megoldatlan kérdések, ne kergetőznének mindenféle tétova gondolatfoszlányok a jövőről.

Lassan múlik az este, ráérősen beszélgetnek még jó darabig. Miért is sietnének a lefekvéssel, nem kell korán kelni, nem kell reggel sehová sietni, nem kell sehová időre menni. A munkanélküliek számára egyik nap pont olyan, mint a másik.

2011. november. 2.

 



Utoljára változtatva 10-21-2013 @ 07:37 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Almasy
(Ideje: 10-21-2013 @ 10:31 pm)

Comment: Remek mindkettö! Mindig tanulok Töled, mert képszerüen írsz, látom a szereplöket és a cselekményt. Ha nem szeretnélek irigyelnélek, de mégis inkább elismerlek és szeretlek.Kézcsók Gyu pp


Hozzászóló: Euridike2
(Ideje: 10-21-2013 @ 10:39 pm)

Comment: Gyula "Apó", köszi, még elpirulok...


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.36 Seconds