[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 209
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 209


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Szeretet és szerelem
Ideje:: 11-27-2004 @ 08:58 pm

(Ezúttal nem vers következik. Remélem ezzel nem követek el eretnekséget, elvégre a kritérium "irodalom", illetve "publikáció" volt. Ez az lesz. Puplikáció. Méginkább nyers gondolatok halmaza, melyekről úgy éreztem, meg kell őket osztanom másokkal is. Gondolatok valakitől, aki jó ideje azon igyekszik, hogy megértse a szeretet valódi lényegét. Hogy mindez jó lesz-e, igaz lesz-e? Nem tudom: én így látom a dolgokat.)

Szeretet és szerelem. Egyre inkább úgy érzem, hogy e két fogalom gyökeresen eltérő jelentést takar. Valójában nem is lehetne egy lapon emlegetni a kettőt, a két szó puszta hasonlósága is csapdát rejt magában, megtéveszti az embert.

Szerelem? A szerelem nem több, mint egy tükör, melyben önmagát csodálja a lélek. Azt hiszi, egy másik lelket lát, pedig valójában saját magát látja, saját magát bálványozza. A szerelem természete olyan, mint a tűzé. Ez elcsépelt hasonlat, de igaz. Amíg tart, addig éget, fáj, perzsel, mégis vonzó, mert dinamikus, szeszélyes és kiszámíthatatlan. Ugynakkor a szerelem, akárcsak a tűz, kialudhat, abban a pillanatban, mikor ráébredünk az igazságra. Nos, bármi legyen is az, amit maga után hagy - szeretet, harag, hűvösség -, az maga a színtiszta valóság, és mindig is az volt. Ekkor derül ki, mit is érzünk valójában a másik iránt: mikor szertefoszlanak az illúziók, és két lélek meztelenül áll egymás előtt. Ijesztő. Mégis ez a lehető legjobb, ami történhet... feltéve, ha valaki tényleg a szeretetet kutatja, és nem pusztán a kéjmámort. Aki a kéjmámort keresi, annak viszont a legjobb méreg a szerelem. Mert a szerelem hazugság: nem csak a társunkat csapjuk be általa, hanem éppúgy saját magunkat is. Azt hisszük, szeretünk valakit, pedig nem így van. Csak magunkat tömjénezzük. Csak a szerelem megszűntével léphet rá valaki az igazi szeretet ösvényére. Csak ekkor válik lehetségessé. Az emberek általában megijednek, amikor kialszik a szerelem, mert úgy érzik, elvesztettek valamit, hogy valami meghalt a lelkükben. És így is van: az illúziók haltak meg, a köd az, ami szertefoszlott, és a helyén csak a tisztánlátás maradt. Azt hiszem, a nyugati emberbe túlságosan belénevelték a romantikus eszményképeket, ezért magasztaljuk még mindig egekig az öncsaló szerelmet, a mézes-mázas álomvilágokat, a csöpögős érzelmeket. Pokolra a melodrámával! A legjobb, ami két szerelmessel történhet, az a szerelem halála. Mikor az ego kilép az érzelemvilágunkból, és végre tisztán látjuk, mit is érzünk a másik iránt. A legtöbben ezt a pillanatot a kapcsolat végével azonosítják, és sokszor igazuk is van, mert nem találnak a lekük mélyén mást, csak haragot, utálatot, vagy közömbösséget. Sok esetben azonban az ember még a saját érzéseit sem tudja beazonosítani. Megtanulta, hogy a szerelem az jó, szerelmesnek kell lenni, különben nem világ a világ, és ezért egy mozdulattal kész tönkretenni mindent. Nem találja meg önmagában azt a hazug lángolást, amit korábban érzett, és mivel meg van győződve róla, hogy márpedig ez lenne a helyes, nem figyeli meg, mi az, ami a helyén maradt. Mert lehet, hogy a szeretet az, csakhogy ez valami egészen más érzés, jóval finomabb, mint az eddigi, következésképp máshol kell keresni, másképp kell hozzá viszonyulni. A szeretet nem ott lakik, ahol a szerelem: a szerelem egy zsarnok, mely az egész lényedet birtokba veszi, míg a szeretet ráhangol az életre, a valóságra, a másik emberre. A szerelem örök nyugtalanság, a szeretet végtelen nyugalom. A szerelem kérdés, a szeretet bizonyosság.



Utoljára változtatva 11-27-2004 @ 08:59 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: ukume
(Ideje: 11-27-2004 @ 09:11 pm)

Comment: Tiltakozom!!!!! Sokféle szerelem van, és sokféle szeretet. Ez rólad szólt.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 11-27-2004 @ 09:32 pm)

Comment: Nagyon érdekes volt! Bár mindennel nem értek egyet teljesen, de nem tiltakozom, hisz te így látod. Nem biztos, hogy jól értettem meg az írásodból, de azt szűrtem le, hogy a szerelem teljesen elhomályosítja a szeretetet, s az csak akkor törhet felszínre, ha a szerelem már elszállt. Azért sztem van olyan szerelmes szeretés, ahol a kettő együtt létezik, egymást támogatva.


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 11-28-2004 @ 12:14 am)

Comment: "A legjobb, ami két szerelmessel történhet, az a szerelem halála..... A szeretet nem ott lakik, ahol a szerelem: a szerelem egy zsarnok, mely az egész lényedet birtokba veszi, míg a szeretet ráhangol az életre, a valóságra, a másik emberre. A szerelem örök nyugtalanság, a szeretet végtelen nyugalom. A szerelem kérdés, a szeretet bizonyosság." Igaz is meg nem is, hais is meg nem is... azért ezt még hozzá tenném, ha lehet: a szerelem: szerelem, a szeretet: szeretet! Ennyi, vagy talán még: Minden szerelem szeretet, de nem minden szeretet szerelem! vagy mégis? Lev:)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 11-28-2004 @ 06:18 am)

Comment: Nekem kimondottan tetszenek a soraid...


Hozzászóló: Moony
(Ideje: 11-28-2004 @ 10:54 am)

Comment: Nem tudom...talán nem minden mondatával értek egyet, de az utolsó két sor, nagyon igaz: "A szerelem örök nyugtalanság, a szeretet végtelen nyugalom. A szerelem kérdés, a szeretet bizonyosság."


Hozzászóló: csillamocsai
(Ideje: 11-28-2004 @ 11:14 pm)

Comment: A szerelem halála nem a legjobb az életünkben.Szerintem a szerelem az egyetlen olyan dolog a világon ami történik velünk, nem befolyásolhatjuk , hogy legyen vagy ne legyen,s amíg van, addig boldogok vagyunk.Sokkal boldogabbak mint a szeretetben ami fontos, jó és kell.A szerelem egy felfokozott életigenlő érzés, amelynek a hiánya mintha narkotikumot vonnának meg az embertől.Tudva vagy tudattalanul egész életünkben azt keressük és nagyon ritka, ha összejön úgy isten igazából.Ahogy múlik felettünk az idő, úgy egyre kisebbednek az esélyek a szerelem újboli megtalálására s ekkor leljük örömünket a szeretetben. Egyébként a többi dologgal egyet értek. Szeretettel:Csilla


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds