[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 260
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 260


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A fenyőtobozok
Ideje:: 12-22-2014 @ 10:35 am

A hajnal tündére fellebbentette halványkék palástját és csókot küldött az éjszaka hercegének, s varázspálcájával felemelte aranyfényekbe úszó napkorongot s a Nap felkelt.
A két kislány Julika és Eszterke vidáman ébredtek és már túl voltak a reggelin amit a mama készitett nekik. Sietve felvették télikabátjukat és frissen, űdén kiléptek a kapun. Az anyuka elengedte őket az erdőbe, fenyőtobozokat szedni. A szomszéd házban lakott a barátjuk Zolika a testvéreivel. A két leányka eldöntötte, hogy ajándékokkal lepik meg ezt a családot. Zolika és testvérei mindig olyan vágyodva és álmodozva beszéltek a Karácsonyról, hogy hozzájuk is beköszönt a Jézuska és kapnak ajándékot.
A lányok hamar eldöntötték, hogy karácsonyi díszeket fognak késziteni amit ők varázsolnak a fenyőfákra. A Julika volt az idősebb és ő irányította a hugát, aki hallgatott is rá. Mindketten jól ismerték az erdőt tudták, hogy merre menjenek és hol találják meg a szép formás fenyőtobozokat. Elkezdtek szaladni az erdő felé. Hamarosan meg is találták a szép nagy, magasranőtt fenyőfát, amelynek terebélyesen kiterített ágairól sűrűn hullott a sok szép toboz, melyek szétszórva hevertek a lehullott tűlevelü puha fövenyen.
De ni-ni, nézd csak kiálltották csodálkozva a lányok! Itt is, ott is, a tobozok elkezdtek mozogni, gurulni feléjük és valaki halkan, jókat kuncogott. Hiába néztek jobbra vagy balra, sehol sem nem láttak senkit. Már éppen telerakták kosarukat, mikor nagy sírást, zokogást hallottak. Majd valaki segítségért kiáltott. Először megijedtek, majd körbenéztek, de senkit nem láttak csak a nagy magas fákat melyek az égig meredeztek.
Amint átvizsgálták a terepet egy nagy mélyedést találtak és hangok innen eredtek. Alig hittek a szemüknek egy kis apró emberke sírt, potyogtak a könnyei ott lent a mély gödörben. A kis törpike elmesélte, hogy Huncutkának hívják és rőzsét jött szedni. Mivel meglátta a két kislányt gondolta megtréfálja őket a fenyőtobozokkal és nem vette észre, hogy egy hasadék is van ott. Szóval beleesett, most már csak ki kellene mászni valahogy onnan,ha kapna segítséget.
Közben elkezdett fújni a jeges, hideg szél és beborult az égbolt is. Lassan elkezdett szállingózni a hó. Julika hosszú faágat keresett hogy ki tudja húzni a törpét, de nem járt sikerrel. Eszterke aggódott és haza szeretet volna menni. Huncutka most nem volt vidám formába, szinte csak a nagy szemeit lehetet látni a piros sapija alól. Már elég nagy pelyhekben esett a hó és hirtelen minden fehér és csendes lett. A hópelyhek igy elvarázsolták a tájat a mesék birodalmába.
Ekkor csillingelést hallottak amely egyre hangosabb lett. Egy nagy fényesség keletkezett és megjelent egy halványkékre festett szán, amelyet hat ezüstróka húzott, ezen a szánon ült egy szép hölgy. Vakító hófehér volt a ruhája, hosszú szőke haja és fekete szemei megigézték a két lányt és törpét . A hókirálynő, mert ő volt az kiszállt a szánkóból és kisegítette a Huncutkát a gödörből, aki nagyon megköszönte neki a segítséget. Ezek után intett a kezével, hogy jöjjenek és szálljanak fel a szánra a kislányok és a törpike is. A lányok csodálkozva nézegették a csodaszép rókákat akik lesték a hókirálynő minden mozdulatát. A hölgy intet a kezével és elindult a szán, gyorsan hazarepítette őket.
A királynő, csak mosolygott és már repűlt is tovább a Huncutkával. Julika és Eszterke igy pillanatok alatt otthon volt, a ház előtt. A mama várta már őket az ajtóban. Nagyon örültek, hogy minden jól sikerült és mindent elmeséltek anyukának. Nagy meglepetés volt mikor megnézték a kosarakat a fenyőtobozok ezüst és aranyszínekben pompáztak. Julika és Eszterke előszedték a fenyötobozokat,majd elosztották hogy nekik és Zolikáéknak is jusson belöle. A kinőtt ruháikat valamint a játékokat is amit már nem használtak azt is betették egy nagy dobozba és szépen becsomagolták és ráírták, hogy ajándék karácsonyra Zolikának és testvéreinek.
Este átvitték a szomszédba és letették az ajtó elé, majd becsöngettek és elbújtak a ház mögé és vártak. Zolika mamája jött ki, majd a többiek az egész család, nagyon örült a karácsonyi csomagnak. Zolika a fehér botjával majd kezével végig tapogatta az ajándékokat és határtalan boldog volt. A fiúcska vak volt. A mosolya és vidám nevetése ahogy átkarolta a mamáját és testvéreit igazi tiszta öröm és boldogság volt.
Eszterke és Julika vidáman ment haza és közölték a mamával, hogy ök nem kérnek semmi ajándékot, mert adni a legnagyobb öröm számukra. Ekkor valaki megkocogtatta a szoba ablakát. Júlika és Eszterke egyszerre rohantak az ajtó felé, majd kinyitották. Nem láttak senkit sem, de a csillogó hóban elszórva végig a ház körül szaloncukor volt elpotyogtatva. Mindet összeszedték, majd pajkos nevetést hallottak és megpillantották a piros sapit a nevető szemekkel, Huncutka volt. Boldog Karácsonyt kivántak egymásnak és elbúcsúztak egymástól. Halk csillingelést hallottak nappali felől és már tudták, hogy megérkezett a Jézuska öhozzájuk is.
Göteborg 2014.12.20 Làm Etelka


Utoljára változtatva 12-22-2014 @ 10:09 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: sodrelap
(Ideje: 12-22-2014 @ 03:31 pm)

Comment: Stílszerűen, huncut történeted végül szerencsésen alakult: minden jó, ha jó a vége... :-) Szeretettel olvastak...Pali (Vannak a szövegben, mondjuk így, elütések, érdemes lenne még egyszer átfésülnöd ...)


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 12-22-2014 @ 05:54 pm)

Comment: Szép kis mesét hoztál, Etelka, tetszett. Igen, a Pali által említett apróbb hibákat, szóközöket érdemes lenne javítanod, megérdemli a történeted. aLéb


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 12-22-2014 @ 09:59 pm)

Comment: Köszönöm Kedves Pali, hogy olvastál és átfésülöm a szöveget,szeretettel:Etelka


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 12-22-2014 @ 10:02 pm)

Comment: Kedves Béla, örültem,hogy itt jártál és tetszett a történet. Igyekszem javitani a szöveget.Szeretettel:Etelka


Hozzászóló: mickey48
(Ideje: 12-25-2014 @ 05:58 pm)

Comment: Nagyon kedves történet - Boldog Karácsonyt Kedves Etelka! :)


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 12-25-2014 @ 10:55 pm)

Comment: Kedves mickey48! Kivánok Neked is szép és Boldog Ünnepeket és örültem, hogy olvastál, szeretettel:Etelka


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds