[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 210
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 211

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Fény panzió 9.
Ideje:: 05-22-2015 @ 02:07 pm

                       Fény panzió

                                9.

 

A legrosszabbkor érkeztek meg, az ebéd utáni csendes szieszta idejére, ami ugyan nem volt hivatalos, de illett betartani. Még Aldi kutya se ugrándozott körülöttük, amikor bepakoltak a karbantartó műhelybe. A mindig morcos Borbás is nehezen került elő, de egyből felélénkült, amikor meglátta a munkapadra felfektetett valamicsodát. Segített megbontani és fejcsóválva hümmögött.

 – Látom, hogy két orsó között akarod futtatni ezt a széles papírtekercset. Hát erre kíváncsi leszek… De mik ezek a lyukak a papíron? Ahá! Áramkörök záródnak a perforáción keresztül. És itt vannak a jelfogók!

Most már komoly figyelemmel hallgatta barátja magyarázatát, és felkapta a fejét az apró jelfogók pattogó hangjára. Elismeréssel csettintett, de azért kuncogott, amikor megjegyezte:

– Ennél ódivatúbb vezérlést nem is választhattál volna! De legalább működik.

 Hamar átlátta, hogy a szerkezet gyenge pontja a meghajtás. A gépkocsi bontóból beszerzett ablaktörlő motorok ugyan beváltak, de Berci bácsi nem tudta megoldani, hogy ne rángassák, egyszersmind ne gyűrjék a plakátnyi széles szalagot.

 – Ehhez már kevés a barkácsolás. Szaktudás, egy-két profi szerelvény és persze némi befektetés kell ide.

Néhány napon belül minden meglett, és végre megnézhették az alapítványiak is, amit eddig a barkácsoló szekció gondosan rejtegetett előlük, mert egy félkész találmányt örökre nevetségessé tehet néhány idétlen megjegyzés.

Evelin agya, mint mindig, most is pillanatok alatt kapcsolt. Rábökött az újabban feltűnt faliújságra, ahol a nyaralók karikatúrákkal froclizzák egymást.

 – Szellemes, nem mondom… De mi lenne, ha most már Berci bácsi leporellójába rajzolnátok?

 – Képregényt, mi?

 – Még azt is lehet, ha az alapítvány szellemét szolgálja.

 – Netán utánozzuk a pesti mobil transzparenseket?

 – Máris többet tudtok, mint én. Csodákra lesztek képesek, ha egyszer rájöttök az ízére. Hát csak rajta!

Rajzoltak is… És amikor Berci bácsi az első félkész papírtekercset a helyére illesztette, egymást lökdösve helyezkedtek a néhány méteres vezetékkel csatlakoztatott kapcsolótábla mögé. Ha megnyomták a három gomb egyikét, zöld lámpa gyulladt fel a kép alatt, és a plakát szép lassan elindult felfelé. Aztán relé kattanása hallatszott, és az előszaladt kép megállt a keretben, hogy egy újabb gombnyomással megint csak továbbítani lehessen.

Margitka és Dénes rögtön látta, hogy a gépezetben sokkal több lehetőség rejlik. Közrefogták Berci bácsit, készítettek egy feleletválasztó algoritmust, és annak alapján perforálták a következő tekercset.

Dénes egy igazi sulykoló programot akart összeállítani, de a gyakorlatiasabb felesége leintette:

 – Ha észreveszik, hogy tanítani akarunk, rögtön elmegy a kedvük. Kezdetben csak hadd játsszanak az ismeretekkel!

Megcsappant érdeklődők gyűrűjében került sor a főpróbára. Az első kép alatt volt egy kérdés és három lehetséges válasz. Ha rossz feleletet választottak, piros fény világított, relé kattant és a plakát visszafelé ment. Helyes válasz után relé kattant, kigyulladt a zöld fény és előre menetben bekúszott a következő kép. Kezdetben csak így folyt a játék, ami azért máris több kreativitást gerjesztett, mint a gyári készítésű transzparensek. De néhány váltás után – ha közben csak egyetlen tévesztés is történt – visszapergett a legelső kép. És a szerkentyű addig ismételtette a kérdéseket, mígnem egytől-egyik hibátlanok lettek a válaszok.

Egyelőre ennyit tudott Berci bácsi kreációja… A siker most már azon múlott, tudnak-e tartalmas programokat rajzolni.

Az elnök úrnak is a fülébe jutottak a fejlemények.

– Lám, a vén marha… – mondta szeretettel. Ennél nagyobb elismerés talán nincs is a világon. De meghagyta Evelinnek, hogy rajta legyen a szeme, ne engedje elsikkadni az öreg leleményét.

Ugyanakkor küldött néhány példányt a tiszaláposiak időszakos kiadványából, akiknek lám, már folyóiratuk is van. Mire fel Evelin csípős hangú bezzegeléssel költögette az alapítványiak becsvágyát, és igazából ettől fordult a figyelem az interaktív plakátolás felé:

– Ezt nézzék meg a síkvidékiek! Mi mégis csak többet tudunk!

 

 

 

 

 

 

 

 

 



Utoljára változtatva 05-23-2015 @ 07:26 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 05-23-2015 @ 06:11 pm)

Comment: Olvaslak, Tibor! aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 05-24-2015 @ 04:31 am)

Comment: Kedves a_Leb! Köszönöm, hogy olvasod a Fény panziót. A tizedik folytatásban eseménydúsabb rész következik. Üdvözlettel: Tibor


Hozzászóló: Lyza1
(Ideje: 05-27-2015 @ 07:59 pm)

Comment: Kedves Tibor olvasom, a folytatást pedig várom. Lyza voltam...:)


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 05-30-2015 @ 12:06 pm)

Comment: Olvaslak! :))))))))


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 02-01-2016 @ 06:57 pm)

Comment: Kedves Lyza! Köszönöm. Üdv.Tibor


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds