[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 98
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 99

Jelen:
Tagi infók winner Küldhetsz neki privát üzenetet winner winner


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A lelet
Ideje:: 09-16-2015 @ 07:48 pm

Molnár István: A lelet

Az öreg nyugdíjba ment. Világ életében dolgozott, így tervet kovácsolt nyugdíjas napjaira is, találni kell valami hasznos tevékenységet. Jó erőben volt, sok mindenhez értett, meghirdette tehát, hogy apróbb mezőgazdasági munkákat elvégez megegyezés szerinti fizetségért. Néhány megrendelés befutott, de mindig halál fáradtan végzett, a munka nehéz volt, a fizetség kevés. Böngészgetett a neten, amikor megakadt a szeme egy fémkereső hirdetésen. Ez a nekem való, gondolta, kint a szabad levegőn sétálgatok, lóbálom a gépezetet, ahol jelez áskálok egy kicsit, no nem ám mélyen és vadul, csak úgy komótosan. Bevállalta a borsos árat a fémkeresőért, abban a reményben, hogy valamiképpen úgyis visszahozza a befektetést.

Az első napokban csupa rozsdás szöget, patkót, lyukas edényt talált, de azokat sem dobálta el, összegyűjtötte, gondolta pénzt adnak majd érte a méhtelepen. Hetek, hónapok teltek el így, havonta egyszer bement a méhtelepre, leadta a begyűjtött ócskavasat, néha tizenöt- húszezer forintot is keresett ily módon. Már egész jól belejött, előbb megfigyelte a terepet, hol van ősi, magányos fa az erdőben, hol színeződik el a talaj, a növényzet, a patak parti magaslatok is rejthettek mindenfélét. Egyik legértékesebb lelete egy fémpénz volt az ezerhétszázas évek elejéről, megmutatta egy numizmatikusnak, aki harmincezret ígért érte. Nem akarta eladni, úgy vélte jó lesz az majd ínséges napokra.

Egy júniusi vasárnapon éppen egy tisztáson „lóbált”, amikor jelzett neki a készülék. Pontosította a helyet, és ásni kezdett. Szokatlanul mélyről került elő egy furcsa tárgy, már éppen fel akarta adni a gödör mélyítését, amikor rábukkant. Lerázta róla a földet és csalódottan szemlélgette, hiszen semmi patina nem volt rajta, mindössze szürkés fém alkotta a szerkezetet. Latolgatta, vagy keveset volt a föld alatt, vagy rozsdamentes fémből készült. Technokrata szemléletű volt az öreg, nem hagyta nyugodni, hogy mi lehet az amit talált. Alaposan szemügyre vette és látta, hogy a markolat szerű nyélen egy besüllyeszthető kar van, a hengeres felsőrészen pedig egy miniatűr parabola hívta fel magára a figyelmet. Kézbe vette, és nagy szerencséjére akkor nyomta meg a markolati kart, mikor a parabola a gyűjtőládája felé irányult. Sárgás fény csapott ki a parabolából és mint a nap, vakítóan hatolt át minden tárgyon mintegy fél méteres távolságig. Azonnal eldobta a szerkentyűt és vizsgálgatni kezdte a sugár útját. A műanyag ládán egy akkora lyukat látott, amelyiken átfért az ujja, a benne lévő lábason már csak öt milliméteres volt a lyuk, a mögötte megbújó acélcsőn még kisebb , de jól látható lyukat ütött a sugár. Óvatosan újra felvette a fegyver szerű tárgyat, és hosszas vizsgálódás, kísérletezés után megállapította, hogy az egy igen elmés kézi hegesztő készülék. Csak az volt a zavaró, hogy semmiféle energiaforrás nem csatlakozott hozzá, és mégis működött. Nahát, csodálkozott az öreg, nem is tudtam, hogy már ilyen szinten jár a hegesztési technológia. Maga is hegesztett mindent és mindenféle eszközzel, de ilyet még nem látott. Mivel semmiféle gyári jelet nem látott rajta, csak egymásba fonódó háromszögeket, elvitte egyik régi ismerőséhez, aki történetesen a hadtudományi intézet főmunkatársa volt. Az illető szemügyre vette, hümmögött egy darabig, aztán elkérte az öregtől, hagyja nála egy hétig, amit lehet kiderít róla.

Így is történt, megkapta egy hétre a leletet, és amint letelt újra találkoztak. - Ilyen még nincs a földön- kezdte a professzor a magyarázatot- Isten tudja mikor és hogyan került a földre, de mi most megcsinálhatjuk a szerencsénket. Te is szegény, én se gazdag, megérdemeljük ezt a kis mellékest. A helyzet az, hogy igen egyszerű, de zseniális az eszköz. Van benne egy kis fotongyorsító, meg egy most még általam se ismert működésű elem. Az elem is érdekes, mert nincs önkisülése, és hatalmas áramokkal terhelhető, de ezt majd később szabadalmaztatjuk. Beveszem a kutatási terveimbe, néhány hét alatt „feltalálom „ a készüléket, és kaszálunk fifti-fifti alapon. Na mit szólsz hozzá? Az öreg megrágta vagy kétszer a dolgot, a tulajdonosa úgysem keresi már többé, hiszen a földréteg vastagsága alapján már évszázadok óta ott hevert, így rábólintott a tervre. Minden úgy történt ahogy eltervezték, a haverjából híres tudós és feltaláló lett, neki meg pénze, ami már nagyon hiányzott egy nyugodt, boldog öregkor megvalósításához. Így születnek a nagy felfedezések. A processzort meg Roswellből kaptuk…


Utoljára változtatva 09-27-2015 @ 07:54 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 09-17-2015 @ 09:07 am)

Comment: Teljesen hihető! üdv. fTJ


Hozzászóló: winner
(Ideje: 09-18-2015 @ 09:54 pm)

Comment: Jó kis történet, a végét kicsit jobban kibonthattad volna.


Hozzászóló: Almasy
(Ideje: 09-19-2015 @ 08:59 pm)

Comment: Jó történet.Sajnos ezt az évszázadokon át működő és nem önkisülő elemet, ami írásodban nem földi találmány,sajnos még nem találtuk meg.Pedig jó lenne. De az is lehet, hogy csak én nem tudok róla.Nagy kedvvel olvastam.Érdekes volt.Ölellek GYUpp


Hozzászóló: Lacoba
(Ideje: 09-22-2015 @ 08:59 pm)

Comment: aranyos, jó kis történet.


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 09-25-2015 @ 09:47 am)

Comment: Vitt magával, tetszett! :))))))))))


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 09-27-2015 @ 07:55 am)

Comment: Tetszett. Szeretettel olvastalak: Anna :))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds