[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 199
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 200

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Rúzsa Magdi Göteborgban
Ideje:: 11-02-2015 @ 03:33 pm

Rúzsa Magdi Göteborgban

- Szia.

- Szia.

- Láttam, nagyon tapsoltál.

- Hol?

- Hát a Rúzsa Magdi. Tudod? Vettem egy olyan hármas CD-t. Rá is írta a nevét. Még meg is dicsértem.

- Megdicsérted?

- Meg. Há’ jó volt. És én meg éppen Pesten leszek, akkor is megyek.

- Pestre.

- Nem érted? Ott lesz az Arénában. Február. Huszonhetedikén. Tudod, nem?

*

Az utóbbi években a “Kőrösi” meghívott művészei, előadói, szinte bőségkosárként hozták el nekünk azt, amit mi többnyire csak CD-ről hallgatva, vagy a TV-készülékek előtt ülve élvezhetünk. Csata Attila elnöknek szinte állandóan visszatérő gondja, hogy egy-egy koncertre mekkora termet béreljen. Hiszen volt nagy terem, amely kicsinek bizonyult, mert nem lehetett beengedni minden érdeklődőt. Nagyon kellemetlen érzés szemébe nézni azoknak, akiknek már nem jutott hely. Most, legutóbb is, sokan állva nézték-hallgatták a koncertet, de olyanok is voltak, akik felálltak székükről, mert mozdulniuk kellett a hallott ritmusokra.

A Göteborgi Kőrösi Csoma Sándor Művelődési Kör meghívására Rúzsa Magdi járt nálunk. Olyan sikeres koncetet adott, amely nem csak zenéje miatt marad meg mindannyiunk emlékezetében, hanem azért is, mert a művész személyisége, kellemes közvetlensége színpadra lépése pillanatától megnyerte és le is kötötte a közönséget. Még szünetet sem tartott, de a 325 ember így is nehezen engedte el.

- Jól esik hallani, hogy ez a zene nem valami erőszakos, üvöltöző rock, hanem a dalok mindíg tartalmas szövege miatt inkább egyfajta ritmizált, modernebb hangvételű chanson.

- Igen. Nem szeretem eröltetni a rockot. Különösen az utóbbi időkben jöttem rá, hogy hagynom kell azt, amit a lelkem diktál. Úgy is mondhatnám, hogy mostanában inkább a nőiesebb énemet élem meg. A lágyabb dallamok, a lágyabb hangzások vonzanak. Nagyon fontosnak tartom, hogy a dalok tartalmas szövegekre épüljenek. Ùgy érzem, a nagyon erőszakos rockban mára már kitomboltam magam. Mindemellett nagyon-nagyon szeretem a mai napig. Nyaranta, amikor nagy koncertekkel járjuk az országot a ma esti kamara felállásnál jóval nagyobb zenekarral, akkor rock zenét játszunk, de azt a kicsit finomított formáját. Ezért is szeretem jelezni, hogy én inkább a pop-rock kategóriát képviselem. Nagyon-nagyon jó zenészekkel dolgozom. Tíz éve ugyan azok a barátok. Nagyon jó így dolgozni. A pódiumon ismerjük egymás gondolatát és ez fantasztikus érzés.

- Rúzsa Magdi gyakran ír saját szöveget, saját dallamot.

- Igen. Úgy érzem ezekből kiérződnek a nőisebb gondolatok, a nőiesebb hangzás. Azt pedig igen nagy öröm hallani, amikor dal dal után a közönség velem énekel, minden szöveget, dallamot ismer.

- Észrevehetően nagy sikere volt annak, hogy ennyi sikeres dal között megszólat néhány népdal is. Senki arcáról nem tűnt el a mosoly.

- Még a nagy nyári koncerteken is elhangzik néhány népdal. Sokan meg is kérdezték, hogy hogy jutott eszembe egy pop-rock koncert kellős közepén népdalt énekelni. Igen. Meg akarom hökkenteni a közönséget. Nem túlzok, amikor azt mondom, hogy hadd lepődjenek meg ott a sok ritmus után, hogy népdalt hallanak. Mert tényleg ezek a zenei gyökereink, amelyekről nem szabad megfeledkeznünk. Persze a dalok megformálásának módjára nagyon oda kell figyelnünk. Talán ezért is fogadja el ezeket a kissé fűszerezett népi hangzásokat a közönség, emberek, akik a hétköznapokon talán soha nem hallgatnak népzenét, de akikhez ilyen módon mégis eljut a népdal, hozzájuk, akik addig már egy órán át dobogták a ritmust és énekelték velem a dallamot. Gyorsan hozzá szeretném tenni, hogy ezeknek a népdaloknak még külföldön is van ereje. Az emberek nem értik ugyan a szöveget, de éreznek egyfajta lelki-zenei kisugárzást, a dalok lényegét.

- Az egyik népdalt szerbül hallottuk...

- Igen. Ez eredetileg egy cigány dal, amelyet lefordítottak szerbre. Nekem azonban tényleg fontos a magyarságom, ezért döntöttünk úgy, hogy írunk rá magyar szöveget.

- És akkor ebben tényleg a mama segített?

- Nem. A mama írta.

- 2016 február 27-én hatalmas koncert lesz Pesten az Arénában.

- Igen. Erre nagyon várok már és készülök rá. Akkor lesz tíz éve, hogy megnyertem a Megasztár versenyét, hogy megismert a közönség. Érthető, hogy nekem ez a februári koncert nagyon fontos. Remélem, sok érdeklődő jön majd az Arénába.

- A közelmúltban a Göteborgi Könyvvásáron hallottam egy vajdasági magyar költőtől, hogy a „titulus” többé már nem határon túli magyarok, hanem magyarok. Ugye, ezt Rúzsa Magdolnának nem kellett átélnie?

- Engem a kezdet kezdetén elfogadott a közönség úgy, ahogy vagyok. Én egyáltalán nem panaszkodhatom, mert engem Magyarországon és otthon, a hazai környezetben, tehát a határon túl is, olyan szeretettel, olyan tárt karokkal fogadnak, hogy le is kopogom: mindíg így maradjon.

- Köszönöm szépen és viszont látásra.

A nagyszerű trió tagjai: Závodi Gábor keyboard-zongora, Hoffer Péter dob, Madarász Gábor gitár.

Maróti László Göteborg


Utoljára változtatva 11-10-2015 @ 03:54 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 11-04-2015 @ 05:36 pm)

Comment: Laci, remek élménybeszámoló, remek miniriport, nagy örömmel olvastam, szinte láttam, hallottam :-). aLéb


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 11-04-2015 @ 06:43 pm)

Comment: Kedves a_leb, köszönöm az olvasást és szeretettel üdvözöllek: PiaNista


Hozzászóló: motoz
(Ideje: 11-06-2015 @ 08:55 pm)

Comment: Sajnálom, hogy nem láttam a müsort, nagyon jó élmény beszámolot irtál, szép öszi estét kivánok neked és kedves feleségednek:Etelka-motoz Göteborgból


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 11-06-2015 @ 10:08 pm)

Comment: Szervusz, kedves Motoz Etelka. A koncert nekem kellemes meglepetés volt. Pedig magam is zenész vagyok... Karácsonykor ez a cik kijön a HÍRADÓ-ban is (SMOSZ). ûdvözlettel: PiaNista


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 11-10-2015 @ 12:06 pm)

Comment: Nagyon jó lett! :))))))))


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 11-10-2015 @ 02:51 pm)

Comment: AngyaliAndi, köszönöm szépen. Üdvözlettel: PiaNista


Hozzászóló: stefanicus
(Ideje: 11-10-2015 @ 07:04 pm)

Comment: Hello Lacikám ! Gratulálok a remek riporthoz :-) sajnálom de nem tudtunk elmenni a koncertre. Kárpótlásként csak annyit kaptunk töle,hogy együtt utaztunk a repülögépen övelük és be is mutatkoztunk egymásnak. Nagyon kedves ,aranyos "Tündér" volt.


Hozzászóló: winner
(Ideje: 11-10-2015 @ 08:39 pm)

Comment: Itt jártam és olvastalak.


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 11-11-2015 @ 06:58 am)

Comment: Stefanikus, köszönöm az olvasást, Etelkának is kécsókom. Laci PiaNista


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 11-11-2015 @ 07:00 am)

Comment: Kedves Winner, köszönöm szépen az olvasást. Üdvözlettel: PiaNista


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-14-2015 @ 04:44 am)

Comment: Nagyon tetszett az élménybeszámolód. :))


Hozzászóló: stefanicus
(Ideje: 11-14-2015 @ 09:40 am)

Comment: Hello PIaNista ! Köszönöm a szép beszámolót, örömmel olvastam ! Finom szép napokat Tinéktek !


Hozzászóló: PiaNista
(Ideje: 11-14-2015 @ 10:43 pm)

Comment: Köszönöm szépen az olvasásokat hálásan: PiaNista


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds