[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 291
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 293

Jelen:
Tagi infók Anna1955 Küldhetsz neki privát üzenetet Anna1955 Anna1955
Tagi infók anyatka Küldhetsz neki privát üzenetet anyatka anyatka


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Jön a medve
Ideje:: 11-16-2015 @ 08:28 pm

A rendszerváltást megelőző években történt, hogy munkaadóimnak megmaradt egy csehszlovák csereüdültetési lehetősége, és nagykegyesen felajánlották nekem. Kaptam rajta, mondván mégiscsak külföld, és a bordó útlevelünk is érvényes volt, viszem a családot a hegyekbe. Picinyke autónk volt, NSU-Fiat 600-as, azzal vágtunk neki négyen a több száz kilométeres útnak. Már a határon furcsán néztek ránk a határőrök, mikor kinyittatták a csomagtartót, és meglátták a zűrzavart, a dugig töltött apró csomagtérben minden elképzelhető és képzeleten felüli dolog volt bezsúfolva. Megnézték, mennyi pénz van nálunk, a nyolcszáz koronát kevesellték, meg kellett győzni őket, hogy ez olyan üdülés, ahol már minden előre le van rendezve, ez csupán a költőpénz. Akkor nyugodtak meg, mikor felhívtam a figyelmüket az ablaktörlő rekeszre, amiben sorakoztak a konzervek.

Boldogan léptük át a határt, végre külföldön vagyunk, minden furcsa és idegen, a közlekedési tábláktól a feliratokig. Az első kisvárosban egy presszónál megálltunk, kértünk kávét, a gyerekeknek üdítőt. Hézagos orosz tudásom ellenére elég jól kommunikáltam a felszolgálóval, később is úgy tűnt, hogy az orosz nyelv beválik mindenütt. A közismerten magyar lakta területeken sem volt ez másképp, sokáig élt az emberekben 1968 élménye, senki nem akart magyarul tudni. Szóval a kávét nagy lendülettel hörpintgettük, egyszer csak rágóssá vált, megittunk egy csomó zaccot, mire rájöttünk, hogy itt egyszerűen leforrázzák a kávéport,megspórolva a presszógépet. A hegyek között megtapasztaltuk, mennyire kevés a hatszáz köbcenti, míg mi harmadikban kocogtunk felfelé, mellettünk húztak el a skodák, ladák, nekik meg sem kottyant az emelkedő..Esteledett, mire beértünk az üdülőhelyre, átvettük a szálláshelyet aztán beestünk az ágyba.

Másnap a közeli városkát látogattuk meg, majdnem pórul jártunk, éppen csak észrevettem, hogy egy tolvaj kotorászik a táskámban, ami a vállamon volt. Pillanatokon belül eltűnt, mi meg örültünk, hogy megmaradt mindenünk. Az egyik utcai árus mákkal töltött fánkot kínálgatott, megegyeztünk, hogy veszünk a fura csemegéből. Orosz tudásomat fitogtatva kértem dvadcaty darabot, az árus pislogott egy párat, de aztán berakta egy nagy zacskóba a húsz darabot.. Én szerencsétlen a gyészityre gondoltam, de rosszat mondtam, így a tíz helyett húszat kellett befalnunk. Még szerencse, hogy finom volt, néhány óra alatt elfogyott.

A következő nap a suttovói vízesés meglátogatása volt a cél, a helyi térkép alapján nem lehetett messzebb tíz kilométernél, ezért toronyiránt, gyalogosan vágtunk neki. Erdők, mezők váltogatták egymást, séta közben meséltem a helyi érdekességekről, megpendítettem, hogy talán még medvék is élnek a hegyi rengetegben.. Egyre jobban elfáradtak, gyakran leültek pihenni, én meg nyugtatgattam őket, hogy már nem lehet sok hátra, az út nagyobbik része mögöttünk van Az uticél csak nem akart feltűnni, a gyerekek még csak-csak bírták, de a nejem ereje egyre csak fogyott, végül leült és megmakacsolta magát, hogy ő innen egy tapodtat sem megy, szerezzünk valami járművet, ő majd megvárja. Tanakodva dugtuk össze a fejünket, végül a nagyobbik gyerek talált rá a megoldásra. Rémült képet vágott, és a közeli erdő felé mutogatva elkezdte kiabálni: - Jön a medve! Ott a fák között! Szaladjunk! Nekiiramodott a mező felé, követtük mi is. Erre már az asszony is felpattant, és fürgén utánunk eredt. Olyan tempót diktált, hogy perceken belül elértük a vízesést. Nagy csalódás volt, mi legalábbis a Niagarát vártuk, ehelyett néhány méterről egy kis patak zuhant lefelé.

Visszafelé busszal mentünk, húsz kilométeres jegyet kellett váltanunk. A buszon már biztonságban voltunk, legalábbis a nejemtől, így bevallottuk neki, hogy medve nem volt sehol, a kegyes csalást az ő ösztönzésére találtuk ki. Még csak morcos sem lett, mikor a kaján vigyort meglátta a képünkön. Amint beértünk az üdülőbe, alaposan szemügyre vettem a térképet, ekkor derült ki, hogy a térkép nem mérethelyes, csak tájékoztató jellegű. Tizenöt kilométert tettünk meg a valóságban.

Az eset azonban örökre nyomot hagyott valamennyiünkben. Azóta ha megtorpanunk akadályok előtt, elfogy a lendület, csak elkiáltja valamelyikünk „ Jön a medve!”, és máris nevetve folytatjuk, bármily nehéz is legyen a feladat..



Utoljára változtatva 11-17-2015 @ 06:23 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 11-16-2015 @ 08:38 pm)

Comment: Kedves történet, kis történelmi visszatekintéssel. üdv. fTJ


Hozzászóló: Teru
(Ideje: 11-16-2015 @ 11:49 pm)

Comment: Élvezettel olvastam ezt a történetet, nagy élmény lehetett:-) Különben az ilyen apró élmények tartják össze a családot... Szeretettel olvastalak, Teru


Hozzászóló: Almasy
(Ideje: 11-17-2015 @ 08:56 am)

Comment: Remek kis történet. Valóban, nem voltak hajlandók magyarul beszélni, pedig az idősebbek mind tudtak.Kis családommal a 70 es évek elején egy hetet a Tátrában voltunk és olcsóbb volt, mintha itthon maradtunk volna.Most már elért oda is a kapitalizmus és minden méreg drága.A futás a medve elől indítéknak jó ötlet volt, de istenments, hogy igaz legyen, Mármint a medve. Ölellek GYUpp


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 11-17-2015 @ 08:23 pm)

Comment: :)


Hozzászóló: frekvento
(Ideje: 11-18-2015 @ 07:20 pm)

Comment: Köszönöm kedves soraitokat, és mindenkinek aki olvasott.


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 11-18-2015 @ 09:52 pm)

Comment: Nagyon jó történet, örömmel olvastam. aLéb


Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 11-28-2015 @ 07:17 am)

Comment: Mintha rólunk írtál volna. Nosztalgiáztam. Szeretettel:Anna :))


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 11-29-2015 @ 10:06 am)

Comment: :))))))))))) Nagyon tetszett!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.53 Seconds