[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 104
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 104


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Csodaszép Magyarország 52 Bük
Ideje:: 12-14-2015 @ 02:29 pm


Bük

Bővízű termálfürdő

Bük (németül: Wichs) város Vas megyében, a Kőszegi járásban.
Szombathelytől 27 km-re északkeletre az Alpokalja és a Kisalföld találkozásánál a Répce-folyó síkságán fekszik.
A város keleti oldalán található a Bük–Bő–Gór-víztározó..
Kereskedelmi szálláshelyeken eltöltött vendégéjszakák tekintetében Magyarország negyedik legnépszerűbb települése.

A települést 1271-ben Byk néven említik először, de temploma a kutatás szerint már a 12. században állt, tehát sokkal régebbi alapítású.
A 15. században már három Bik (Alsó-Bük, Mankó-Bük és Felsö-Bük) nevű falu is létezett egymás mellett. Legnagyobb birtokosa ekkor a Büki család volt.
A település életében nagy változást hozott a vasútvonal kiépülése 1865-ben. Ennek köszönhető, 1869-ben megindult a termelés a cukorgyárban is. 1902-ben a három Bük nevű falu, Alsó-, Közép- és Felsőbük, Bük néven egyesült.
Az 1950-es megyerendezés során Büköt a korábbi Csepregi járás több településével együtt Vas megyéhez csatolták.
Bük 2007. július 1-jei hatállyal városi címet kapott. 2012-ig a Csepregi kistérség része volt.
Vonattal elérhető a Sopron–Szombathely-vasútvonalon.
Kiépített kerékpárutak kötik össze Csepreggel, Locsmánddal és Zsirával, illetve Bővel.
A vasútállomás és a fürdő közt közlekedik Bük autóbuszjárata.
Az 1950-es években Büktől kissé északra olajat kerestek a szakemberek.
Ám a fekete arany helyett egy másfajta kincsre, az 58 Celsius-fokos gyógyvízre bukkantak.
Ez az esemény alapozta meg Bükfürdő későbbi történetét.
A vasi fürdőváros azóta világhírnévre tett szert a gyógyításban s évről évre nő azoknak a száma, akik visszatérő vendégei a gyógyfürdőnek.
Az 1282 méteres mélységből feltörő gyógyforrás vízhozama közel 1000 liter percenként, amely így Közép-Európa egyik legbőségesebb vizű termálkútjává avatja Bükfürdőt.
A fürdő területén csaknem 20 medence és sportpályák találhatók, de természetesen a modern kornak megfelelően wellness-szolgáltatások is igénybe vehetők.
Színvonalas éttermek, valamint az ország legnagyobb és az egyik legszebb golfklubja is várja a vendégeit.

Bükön az 1600-as évek végén épített SZAPÁRY-KASTÉLY barokk épülete is megtekinthető, amelynek nagytermében 17. század végi falfestés és stukkó dísz található.
Az 1780 körül épült, copf stílusú FELSŐBÜKI NAGY PÁL-KÚRIA szintén értékes műemlék.
A névadó sírja a templomkertben található.
A reformpolitikus szónoklatának hatására ajánlotta fel birtokainak egy teljes évi jövedelmét Széchenyi István, a Magyar Tudományos Akadémia megépítésére. Felsőbüki Pál is az Akadémia tagja lett.
(Ma is szükség lenne ilyen hatásos szónoklatra !)
A kellemest a még kellemesebbel kötöttük össze, amikor Bükön a pancsolás után a Rigótanya étteremben vacsoráztunk.
Kockás hasra majd hétfőtől gyúrunk - nyugtáztuk az étlap láttán, amely 5 nyelven kínálja az ételeket.
"A Rigótanya panzió és étterem tradicionális, magyaros külsővel és belsővel rendelkezik" - s valóban, a honlapon talált bemutatkozó szöveg nem lódít.
A parasztvilág kellékeivel találkoztunk az étteremben: a kemence mellé ültünk. Ritkaság, de a Rigótanyán a szalvéta textil, ennél üdítőbb kezdésről pedig álmodni sem kell, hacsak a pincér profi ténykedése nem okoz némi boldogságot, de annak, hogy jól végzi a dolgát, örüljön inkább a főnöke. Mindenesetre egy pillanat alatt beszélt rá bennünket a kétszemélyes sertéstálra.
A hatalmas lakoma előtt azonban Pista bácsi húslevesét szürcsöltük, házi májgombóccal (690 forint – akkor). Ízletes fogás, a májgombóc finom, sajnos a sárgarépa kicsit túlfőtt.

A város és lakói megérdemlik, hogy megemlítsem legjelentősebb művészeti csoportjaikat:
Bíborka és Keltike Népdalkör
Répcementi Férfikar
Büki Triola Mazsorett Csoport
Clemens Madrigálkórus
Pannon Cigányzenekar
Főnix Tánccsoport


Utoljára változtatva 12-14-2015 @ 02:29 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 12-14-2015 @ 08:43 pm)

Comment: Jó leírás, István, tetszett, Büköt személyesen ismerem, nagyon kedves emlékeim fűznek oda. Örömmel olvastam, ízes is volt,jól is esett. aLéb


Hozzászóló: perucz
(Ideje: 12-15-2015 @ 01:40 pm)

Comment: a_leb: Örülök, hogy tetszett. Köszönöm, hogy olvastad! István


Hozzászóló: lena1
(Ideje: 12-19-2015 @ 08:50 pm)

Comment: Szeretettel olvastalak kedves István!


Hozzászóló: perucz
(Ideje: 12-20-2015 @ 01:35 pm)

Comment: lena1: Nagyon örülök és szeretettel köszönöm Magdika!


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 12-26-2015 @ 11:44 am)

Comment: Jártam már itt, csodaszép vidék! :)))))))))))))))))


Hozzászóló: perucz
(Ideje: 12-27-2015 @ 07:52 am)

Comment: AngyaliAndi: Örülök, hogy Neked is tetszett. Szeretettel köszönöm, hogy itt jártál. BUÉK! István


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.42 Seconds