[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 104
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 104


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Csütörtökön lezajló élet
Ideje:: 03-02-2016 @ 02:23 pm

9 óra 30 perc.

A férfi egy kórházi ágyban fekvő mellett ült, valami hokedli félén, s beszélgettek.

Az ablakon keresztül betűző nap, éles fénye vibrál a kórterem tárgyain, s amint, egyre jobban belemerültek a beszélgetésbe, - furcsamód -, a fényviszonyok is megváltoztak, - mintha a fényhullámoknak és a hanghullámoknak, bármi közük is lenne egymáshoz.

A Vakító fény tompult, s a kórtermet, egyenletes derengés töltött be.

A beszélgetés maga, sem volt szokványos, mert át meg át szőtte a latens spiritualítás. A szavak, önálló életet éltek, lebegtek, mind, ha nem is a hangképző szerveken át kerülnének a felszínre, hanem csak előtűnnének, és az agyunk virtuális képernyőjén tükröződnének vissza,- kimondatlanul is érthetően.

Ez különösen figyelem felkeltő volt, annak fényében, hogy - az Anya és Fia -, még sohasem beszélgettek egymással, úgy igazán, hosszan, és meghitten.

Nem voltak haragban, csupán megrekedtünk valahol a tények puszta közlésénél.
A bizalmas párbeszédek mindig elmaradtak valamilyen oknál fogva.

Így telt el negyven év, miközben egyetlen összetett mondatot sem fogalmaztak meg egymás felé.

A foton derengésben akkor ott, valamiféle burok képződött körülöttük, s ebben az inkubátor jellegű térben folytatott párbeszéd során, átrendeződött a dolgok jelentősége.
A téma, háttérbe szorult, a párbeszéd maga vált fontos, - vagy még az sem; - inkább az őszintén áradó szavak, azok orgánuma, rezgése, mely képes volt átszakítani azt a gátat, sok év tízed után - amely az érzelmi áramlatok közé cementálódott.

16 óra 30 perc.

Az Ápolónő egyre sűrűbb jelenléte, arra figyelmeztetett, hogy vége a látogatási időnek.
Mikor a férfi felállt, és búcsúzni készült, erőt vett rajta az az érzés, amit, a légiutasok éreznek mikor légörvénybe kerül a gépük; kiszakadtak magabiztosságából.

Másnap, már kilenc előtt indult a kórházba, fellelkesülve az előzőnapi élménytől, a fejében pedig mindenféle tervet forgatva. Elhatározta, hogy most csak az Édesanyja dolgairól fog kérdezősködni: megkérdezi, hogy hol élte gyermekkorát, hol ismerkedett meg a férjével.
Azt is megkérdezi, hogy milyen ember volt a férje vagyis az ő édesapja, akit már akkor elszakított tőlük a háború, mikor ő alig volt három éves, és az Anya még épp, hogy harminc.

A kórházhoz érve úgy döntött, a lépcsőn megy fel a másodikra, ezzel is csillapítja magában a feszültségét.

A hosszú, kórházi folyosón, Édesanyja kezelő orvosával találkozott.
Az mindjárt hozzálépett és minden bevezető nélkül közölte "már kerestük, - biztos úton volt," - mondta s közben a kezét nyújtotta.

Kézfogás közben feltűnt, hogy milyen nagy és markáns az Orvos keze, a kézfogása pedig pedig mintha hosszabbra nyúlt volna a szokásosnál. "Rossz hírem van...!" mondta, "...Az Édesanyja tegnap,- csütörtökön még éjfél előtt váratlanul exitált, - meghalt.

A szíve állt le..., este még jól volt, álmában érhette a halál, mert a csengőt sem használta. Az arca békés volt s nyugalmat árasztott."




Utoljára változtatva 03-04-2016 @ 07:10 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: fényesi
(Ideje: 03-02-2016 @ 09:00 pm)

Comment: Sokszor elkésünk egy beszélgetéssel, egy érintéssel, egy pillantással...Üdv. fTJ


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 03-03-2016 @ 09:46 pm)

Comment: Nagyon vitt magával!


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 03-04-2016 @ 10:14 am)

Comment: Jól épített, ezerszer hallott , de soha meg nem tanult szituáció. Bennem picit árulkodó volt egy helyen a többes szám első személy "Nem voltak haragban, csupán megrekedtünk...", de ettől nem tört el bennem az írás. aLéb


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.28 Seconds