[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 119
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 119


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Nyuszitojások
Ideje:: 03-20-2016 @ 06:41 am

Vannak dolgok, amiket a mai korban újra kell értelmezni. Több ezer éves szóbeszédekről kicsit le kell fújni a port. Anélkül, hogy az eretnekség vádjába keverednénk valamelyest, át, kellene alakítani a mai kor kívánalmai szerint az idő messzeségének ködéből felbukkanó híreket.
Érzésem szerint nem ártana átgondolni az akkori tanokat.
Vegyik például a húsvét dátuma körüli bizonytalanságot. Elvileg úgy szól a fáma, hogy a tavaszi napéjegyenlőség utáni, első holdtöltét követő vasárnap a feltámadás napja. Köztudott, hogy előtte egy kis intermezzo, egy negyven napos böjt volt.
Manapság pont ezért, a megbízható dátumot sokkal egyszerűbb kiszámolni.
Adott a Nőnap, ami mindig március 8.-ra esik. Ez az a nap, amikorra mindenki kiköltekezik. Innen kezdhetjük el számolni a negyven napos böjtöt. Simán kijön a húsvét dátuma.
Most akkor vizsgáljuk meg ezt az utolsó vacsora dolgot. Ennek a napját mai bizonytalan időkben már senki nem értelmezi. Ki az, aki manapság meg tud hívni tizenkét embert vacsorára? Nem az utolsóra, hanem az elsőre sem. De, nézzük meg közelebbről az ünnep körüli hajcihőt. Ha Jézus ezt tudta volna meg sem vált bennünket. Csak egy lemondó legyintés közepette mondaná. Ezeknek? Mire fel?
Lássuk csak az ünnephez kötődő úgynevezett népszokásokat. A népszokások azok, amit a multik már tavaly bevezettek. A mélységes hagyománytiszteletükben, már a profit sem érdekli őket.
Itt van például a körmenetet. Emlékeim szerint a cipőgyárak ehhez ingyen biztosítják a lábbeliket.
Szimpla marketingfogás, mert anno a 4. szd.-ban a rómaiak még mezítláb mentek körbe, de erről le kellett szokatni a népeket. Ma már, hála a reklámnak, Kamcsatkától Alaszkáig mindenki cipőben jár-kel, és körmegy. Vagy vegyük a húsvéti bárány esetét. Az ősidőkben csak úgy feláldoztak egy bárányt az istenek kedvéért. Persze megértem én őket, hogy miért nem lovat vagy tehenet használtak erre a célra. Köztudott, hogy a birka igen büdös állat. Ezen persze nincs is mit csodálkozni, hiszen egész nyáron abban a vastag bundájában van. Naná, hogy hónaljszagú lesz tőle. Ezért aztán ezeket áldozták az oltáron, mert csak kiszellőzik, mire felér a célszemélyhez. Ma már nem nagyon dívik a bárány áldozat. Persze nem azért mert büdös, ez mit sem számítana a sznoboknak, hanem mert húszezer forint darabja, és mire leveszik a kabátját, csak egy egérke marad belőle. Haszontalan egy állat.
Akkor most mi a helyzet, a füstölt sonkával, csülökkel. Az hogy, miként készülnek ezek ma már közismert. Heródes katonái felgyújtották a disznóólakat. Ennyi részlet tudódott ki a titkos receptből. Meg az, hogy disznócombból is lehet csinálni. Bár nem kötelező.
Húsvét táján mindig felreppen az a hír a húshagyó multik tájékáról, hogy húsz százalékkal emelik a sonka feldolgozást. A kicsit rosszabb hír, pedig az, hogy innentől csak az ötlábú disznókat veszik át. Meg is van a húsz százalék.
Innentől már csak a nyuszi, és a locsolók szerepét kell tisztázni.
Ez nem is olyan nehéz.
Evidens, hogy nyuszi tojja a húsvéti tojásokat. Amikor az még csak kicsi fekete, és bogyószerű, akkor jut szerep a locsolóknak.
A locsolás hatására felnőtt tojások lesznek a bogyeszokból. Már csak pirosra kell hímezni őket. Megfőzni, sem muszáj, mert van némi tartásuk is. Legutoljára hagytam a virgácsot.
Na, ezt nem a nyuszi hozza, hanem a Miklós nevű munkatársa!


Utoljára változtatva 03-20-2016 @ 06:49 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 03-20-2016 @ 07:22 pm)

Comment: Eszmefuttatásod figyelemreméltó. :)))) Örülök, hogy a humorod nem hagyott el. :))))


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 03-20-2016 @ 07:51 pm)

Comment: Olyan ünneprontó vagy, igazán! :)))))))))))))))))))))))


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 03-20-2016 @ 08:58 pm)

Comment: Örülök, hogy sosem rugaszkodsz el a valóságtól, és mindig tényszerűen írsz, bármihez is nyúl(j). Remek írás most is! :-))) aLéb


Hozzászóló: zseva
(Ideje: 03-21-2016 @ 09:46 am)

Comment: Lehangoló korfestés. Ha így folytatod, nem elég, hogy nőnapkor nem köszöntött senki, még meg se locsoljanak? Lehervasztó. :-(


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 03-24-2016 @ 11:33 am)

Comment: :)))))) No ez aztán a locsoló kedvcsináló! Jobbom! Attila


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds