[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 295
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 295


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Episztola, egy közös képviselőhöz
Ideje:: 04-10-2016 @ 07:01 am


Levelezésem egy közös képviselővel

Tisztelt Y úr

Sokasodnak a problémáim a közös képviselettel.

Tegnap (pénteken délután) a takarítónő beadott 1, azaz egy db kulcsot, azon a címen, hogy kicserélték a bejárati ajtó zárát.

Isteni, ketten lakunk a lakásban, és különböző időpontokban érkezünk haza. A lényeg az, hogy pl. a gyerek most vidéken dolgozik, és nem fog tudni bejönni a lakásába.

Persze mondhatnák azt is, hogy miért nem csönget be?

Elmondom. Aranykezű kaputelefon szerelőjük úgy megcsinálta a kaputelefont (immár 3 hónapja) hogy nem lehet csengetni. Megért volna egy próbát a mestertől. Esetleg Önök is ellenőrizették volna.

Summa summárum, érdekelne, hogy kifizették neki a munkadíjat? Gondolom, csak nem fizetnek ki a mi pénzünkből egy alig kész munkát. Ezt persze csak feltételezem. Én mindenesetre már akkor kifizettem.

Térjünk vissza a lakatos mester munkájára, de előzetesen egy kérdés? Mi indokolta a zárcserét, mikor fél órával azelőtt, hogy cserélte minden rendben volt vele? Ha, ezen idő alatt érkezett a bejelentés, akkor gratulálok a példás gyorsaságú ügyintézéshez.

Bár ennek némileg ellentmond, hogy mikor megkaptam a kulcsot rögtön hívtam Önöket, de sajnálatos módon nem tudtam elérni az Y urat. Utána nem is forszíroztam, gondoltam úgy is visszahívnak. De ilyen csak a mesében történik. Csak reménykedem, hogy egy csőtörésnél másképpen lesz.

Még vissza egy picit a zárhoz. Mellékelten küldök 2 db fotót, ami bizonyítja, hogy a szintén aranykezű mesterüknek (talán, ő csinálta a kaputelefon klaviatúra cseréjét is?) kevés fogalma van erről a dologról. Mint a fotón is látszik, nem megfelelő betétet rakott bele. Pontosan egy centivel beljebb van a cilinder, mint kellene. Ez már azért is praktikus, mert kívülről a szögletes kulcs alig-alig ér be a zárba. Egy valódi szakember megtekintette ezt a bravúrszerelést, és következő a javaslata. Vásároljanak egy 30x40-es vagy 50-es eltolt cilindert, és azt próbálja meg beszerelni a mesterük.

Nem hiszem, hogy sürgős lenne. Remélhetőleg ma reggel már az összes egykulcsos lakó a kulcsmásolónál tolong, és az Önök költségére vesznek vagy száz pótkulcsot.

Ma ezen a telefonszámon vagyok elérhető: xxx 06 20 xxx

Még valamit. Utólagos engedelmükkel a lépcsőházban kicseréltem a kiégett izzót.

Köszönöm az esélyt rá.

8-kor nyit a kulcsmásoló.

Megérkezett a válasz

Tisztelt xxx !

Valóban szűk órával előtte érkezett bejelentés, hogy nem tudnak bemenni. A takarítónő ugyan beengedte a telefonálót - tehát az ő kulcsa nyitotta -, de a másolt kulcsok sokszor évek után nem működnek (két kopás összeadódik) inkább cseréltettem. Én, egy másik házunk nehéz közgyűlésén voltam ezért nem tudtam odamenni, le is voltam halkítva, de a nejem, cégtársam elérhető volt (az ő száma is ki van írva, egyikünk mindig elérhető)
.
A kapu-felcsengető cseréjének ügyében: lehetséges hogy nem volt/nincs a lakásban lévő, vagy befutó vezeték rendben, pl. a 126 A 5.lp-ben rendkívül szabálytalan és veszélyes 220 V -os rákötést találtunk, meg is rázta a szerelőt (de előtte valahogyan ott is működött a kombinált bekötésű csengő) Nem emlékszem hogy jelezte volna akkor a hibát - természetesen visszahívjuk a szerelőt és megnézi, ha megengedi megadom a számát és egyeztetnek.

Az izzókat cseréli a takarító, ahol túl hamar kiégnek, ott a komplett lámpát szükséges cserélni (kontakthiba vagy zárlat )

Tisztelettel: Y

Nos, Y!

Kezdjük hátulról, a válaszainál a történetet.

„Valóban szűk órával előtte érkezett bejelentés, hogy nem tudnak bemenni. A takarítónő ugyan beengedte a telefonálót - tehát az ő kulcsa nyitotta -, de a másolt kulcsok sokszor évek után nem működnek (két kopás összeadódik) inkább cseréltettem.”

Ezt akkor úgy tudom értelmezni, hogy 1 azaz, egy lakónak nem volt jó a kulcsa.

További értelmezés, ami ebből következik. Én, xxx a kedves-kedves lakótársamnak megszponzoráltam egy ajtózárat, és egy kulcsot, na meg a szerelési költséget, de erre még visszatérek.(nyilván az is periférikus, hogy szomszédjaim is beszálltak ebbe a projektbe vélhetően 3-4-5 db kulcsmásolással.) Mert hiszen, az idézete szerint a takarítónőnek jó volt a kulcsa, és persze a többi lakónak is.

Kérdés, miért nem a lakóval másoltatott magának egy kulcsot? Sajnálatos módon, bár jóban vagyok a szomszédjaimmal mindenki letagadta. De hát ilyen a világ!
Most akkor bevezetném a lakatos szakma rejtelmeibe. (Még mielőtt belemerülnénk, a témába emlékeztetem, hogy egy zárbetéthez három, maximum öt kulcs jár, tehát a többi már másolat, ami hogy Önt idézzem, összeadódik. Lehet, rossz is, lehet jó is. (A való világban viszont a másoló megcsinálja, majd a vásárló hazaviszi, és kipróbálja. Ha jó, - jó, ha nem összeadódott.)

Vissza a szakmához. A zárbetét nem való ebbe az ajtóba. Ezt ugyan megemlítettem, de volt szíves nem reflektálni erre a pontra. Most nyílván meg fogja tenni. Persze lehet ez véletlen, de ennek némiképpen ellentmond, hogy csak a 124/a házakban még két elbaszott zár van. A szakmai nem tudást tetézi, hogy mindkét helyen, a közel négyezer forintos cím (így hívják) el van reszelve, hogy beleférjen a kulcs. Mi ezt nem szeretnénk.

Folytatva, és nem befejezve. Kérünk egy szakmailag korrekt zárbetét cserét!

Semmi sufni-tuning!

Nem írom meg még egyszer a zár ismérveit, találja ki a mesterük.

Most egy kis lírai rész következik.

A hét végén nyitva kellet maradnia a bejárati kapunak. Másoknak is szemet szúrt, így nem mertem elmenni itthonról egész hétvégén. Írhatnám, hogy repülőjegyem volt Ausztráliába, és lemaradtam emiatt, de nem teszem. Most is hallom súlyos bakancsok lépteit az ajtóm előtt.

Na, félre a viccel!

Egyes pont. Azonnal cseréljék ki a zárat!

Kettes pont. Én, (mi) mint az Ön munkaadója, kérem a mester számlájának másolatát, az elvégzett munkáról! Ha esetleg halvány lenne a pecsét, akkor a címét adószámát stb. Nyílván naprakész a könyvelés ezért ez nem okozhat fejtörést.

Akkor folytassuk!

Kaputelefon. Urmet típusú 4600,- + AFA. (8x 3000 Ft-ot fizettünk érte)

A hétből kettő nem használható. 28% hibás, de lehet, hogy több is.

Ha a drága jó mestert megrázta az áram, nem ért hozzá.

Kérem, mint az Ön munkaadója az elvégezett, és kollaudált számla másolatát!

Kérem, azt a bizonylatot, miszerint a munka elvégezve, minőségileg megfelelő.

Ha még sincs, baj lenne!Baj lesz!

Még valamit az elérhetőségükről. Nekem az teszik, hogy le volt halkítva, sőt az is, hogy közgyűlésen volt, meg hogy nehéz volt, meg hogy a neje elérhető. De ez engem, mint megbízót alig-alig érdekel. Majdhogynem semennyire sem. Három napig, nyílván térerő hiányban nem hívtak vissza. De, akkor ott van még a vipmail pont hu. Na, hagyjuk!

Ui. Most másoltattam néhány kulcsot, a rossz zárba.
PS.

Ezt az írást, és az előzőt, mivel az gondoltam érhetőbben tudja elmagyarázni, egy tényfeltáró újságíró barátom írta.

Várom az azonnali visszajelzést, szerintem most sikerülni fog.

Itt a válasz

T. Címzettek!

Bedobtam egy hosszabb "fülű" kulcsot a postaládába (ez csupán 100 Ft-tal drágább)

A kaputelefonossal (ez másik ember) majd egyeztetnek időpontot

Y k.k

Már lehagytam a megszólítást.

Y kk .!

(Kaiserlich und königlich gondolom, ezt jelenti a rövidítése?)

Nem szívesen ragadok megint klaviatúrát, de utoljára megteszem, a munkaadója kérésére. Mert, én nem vagyok annyira nyuszi, mint ő.

Apropó nyuszi.(Idézet öntől.” Bedobtam egy hosszabb "fülű" kulcsot a postaládába (ez csupán 100 Ft-tal drágább. ) A hosszú fülű, az nyuszi, amúgy hosszú tollút kellet volna írnia. De, nem kell mindenhez érteni egy k.k. - nak.

Idézet megint: („A kaputelefonossal (ez másik ember) majd egyeztetnek időpontot”. Utólagos engedelmével az idézetekben a központozást javítottam. ((De, nem kell mindenhez érteni egy k.k. - nak.))

Eddig volt a szórakoztató rész, innentől a komolyabb.

Ha nyuszi kulcsot adott volna, azt másoljuk. Egye fene, azt a 100.-Ft- ot. De, említettem a zár nem való bele, ha jóra cseréltette volna, akkor nem kell nekünk „C” elemeket kérni a másolótól.
A kaputelefonossal pedig zárjuk rövidre a problémát. Küldje el a telefonszámát, esetleg a nevét is! Saját hatáskörben fogok intézkedni.

Amúgy, megtisztelő, hogy beadta a kulcsot. És, akkor még valami, aztán majd megint még. Nem értem miért kellett külön pénzt fizettetni azért az Urmet klaviatúráért? (Tuggya, az a kis ezüstszínű bizbasz.) Amikor a felújítási alap, pont erről szól. Sejtésem szerint, csak a hibátlan munka számít bele a felújítási alapba, tehát igazuk van.
Ajánlom figyelmébe a honlapjuk 8.-ik pontját, miszerint:
„Közös költség elszámolás naprakészen.”

Újra, de utoljára felszólítom, mint az Önök munkaadója, mutassa be a mester zárcsere számláját, valamint a másik, szintén mester kaputelefon számláját.

„Naprakész” jeligére a kiadóba!

Nem kívánok több sort pazarolni erre az esetre, mert ugyanezt, pénzért is megtehetem, pl egy cikk formájában.

Szóval, hajrá Y & Co!

Eddig a tragikus idézet.


Utoljára változtatva 04-10-2016 @ 09:14 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Anna1955
(Ideje: 04-10-2016 @ 08:07 pm)

Comment: Nevetni csak kínunkban lehet, hogy ez a magyar valóság. Talán nem is magyar, mert nem tudom milyen a helyzet a világban. Az biztos, hogy nálunk nagyon divat úgy munkát kapni, ki kinek az ismerőse, keresztfia, unokája...stb. Nem biztos, hogy a tudás a lényeg. Kapcsolati tőkének hívják. Ilyen az élet. Sajnos... :((( Jó írás, tetszett.


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 04-13-2016 @ 11:59 am)

Comment: Magyarország, szeretlek :-). Ha hasonló történetet olvasok, hallok (de mennyit!), mindig felmerül bennem a kérdés: ki kiért is van? No pláne, hogy alkalmazott... szórakoztató az írásod, szerintem harsány bólogatást váltott ki többünkből. aLéb


Hozzászóló: AngyaliAndi
(Ideje: 04-19-2016 @ 07:40 am)

Comment: És mennyi de mennyi még, ami lemaradt... És ugyan röhögök, de marhára nem vicces.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds