[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 153
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 153


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Fény panzió 24
Ideje:: 08-05-2016 @ 06:46 am

Horváth tanár úr sebtében visszaolvasta a képernyőről, amit eddig írt, és leküzdhetetlen vágya támadt, hogy most már istenigazában belevágjon a történet elmesélésébe:

…Mivel jól felkészítették az űrutazót, tudatában volt, hogy egy idegen bolygón csak fokozatosan szabad lecserélnie a kiszemelt példány személyiségét. Így hát a harmadolás szabályát betartva türelmesen hagyta, hogy az összeírt atyák előtt éppen szónokló Cingonius a lelke kétharmad részében még a régi önmaga legyen. A rabszolgák tartásának körülményeiről beszélt, és a többi szenátor elnéző mosolya mutatta, hogy nem is először. Amúgy sem tartották igazi római jellemnek, hanem inkább képmutatásra hajlamosnak. Azt fejtegette kissé körülményesen, hogy emberségesen kell ugyan bánni a szolgahad derekabbjaival, de nem szabad hagyni, hogy az uraik fejére nőjenek. Elítélte, hogy a rátermettebbek a gazdájuk megbízottjaként római polgárok között forgolódhatnak, sőt könnyedén vagyont gyűjthetnek akár a saját felszabadításukra is.
A szószátyár honatya orációja épp elég időt hagyott az űrjövevénynek, hogy betájolja magát egy homo sapiens eléggé szűkös személyiségébe, ami a képességeinek drasztikus visszafogásával járt. Különösen irritáló volt a szellemének leszállítása arra szintre, amit a földi ember gondolkodásnak nevez. Száz százalékig nem is sikerült ez az alámerülés. Közben a szenátusban váltogatták egymást a témák, de hát egyszer csak vége lett az unalmas szószaporításnak, és Cingonius porhüvelyében az űrjövevény lassanként megtapasztalta, hogy nem akármilyen élvezet római patríciusnak lenni. Lukulluszi lakomák, kényeztető fürdőzések és kellemes társalgások közt teltek a napjai. Bőven gyűjtögethette a különleges élményeket akár több előkelőség házában is, de mind között M. Pedanius Alter életmódja tűnt leginkább eredetinek, bár Cingonius szemén keresztül tekintve nem éppen dicséretesnek.
Ennek a gőgös optimatának a családjában szinte hagyománnyá vált a szenátus felhígulása miatti zsörtölődés. Hiába mondták nekik, hogy számos derék férfi került be újonnan az összeírt atyák közé, akik közül nem eggyel már maguk is baráti kapcsolatba kerültek.
– De így vesznek feledésbe az ősi erények…
Mire megjegyezhették volna, hogy a Pedaniusok hajdanvolt hadi erényeit is már csupán a poros annalesek tartják számon. Az utóbbi száz évben inkább csak az újmódi vagyongyarapításban jeleskedtek. Hatalmas birtokaikon rabszolgák tömegeit dolgoztatták, ráadásul korán átálltak a jól jövedelmező kerti és haszonnövények termesztésére. Amikor az egyik gazdagon termő provincia kormányzását sorsolták ki emlékezetes propraetor ősüknek, az ott nem csak jól megszedte magát, hanem hosszú távú kereskedelmi kapcsolatokat is kiépített, és lovagi rendű hajótulajdonosokkal társulva gabonaszállító flottát hozott létre. Ezt a vállalkozást aztán a kevésbé neves utódok is szép csendben folytatták.
Újabban már csak a városi Aquaeductus mértéken felüli megcsapolásával tettek szert kétes hírnévre, amire a túlméretezett palotájuk és a házi rabszolgáik ésszerűtlenül felduzzasztott hada miatt kényszerültek.
Az űrjövevény számára természetesen nyitott könyv volt az egész história, hiszen az ő szintjén egy picike információ-kapszulába széltében-hosszában belefér az egész földi vircsaft, ráadásul az időben előre is meg hátra is. De más a tudás és más az élmény! Cingonius becses személyében emberszabásúvá válva már-már kedvtelve nézegette a sima víztükröt utánzó csiszolt ezüstlapban felsejlő kölcsönvett testét. A tapintás élményét felfedezve simogatta meg kezdetben csak a saját májfoltos bőrét, majd az engedelmes rabszolgalányok sokkal elevenebb domborulatait is. De visszahőkölt, amikor egy fekete fiúcska gyapjas hajába kellett beletörölnie a pecsenyezsíros kezét. Cerberusra! Pedanius disztingváltabb fazonjában ilyesmi nem esne meg vele, már csak ezért is rokonszenvesebbnek tűnt a halk szavú szenátor. De egyelőre még halogatta az áttelepülést, mintegy kóstolgatva az előre kiválasztott személyiséget.


Utoljára változtatva 08-07-2016 @ 04:10 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 08-06-2016 @ 01:46 pm)

Comment: Izgalmas, olvaslak! aLéb


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 08-06-2016 @ 10:09 pm)

Comment: Kedves A_Leb! Köszönöm az észrevételedet. Üdv. Tibor


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds