[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 58
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 58


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szeretet ünnepe és környéke
Ideje:: 12-05-2016 @ 06:36 am


Mint tudjátok, nem vagyok a szavak embere, de mégis méltóképpen akarok megemlékezni ezekről a napokról. Csak egy cseppnyi ünnepi hangulatot szeretnék, mely legalább egy féloldali mosolyra készteti az olvasóimat. Jó lenne, ha egy pillanat alatt meghitt érzelmeket tudnék idevarázsolni.
Tudom is a megoldást. Tőletek fogok idézni, mert hát, ugye, ti azt írtátok le, ami nektek az ünnepet jelenti. Persze itt nincs hely, hogy mindenkit idézzek, ezért csak slágvortokban és táviratilag teszem.
Fenyőillat, gyantaillat, szegfűszegillat, csillagszóróillat, valamint vanília, citrom és a sülő szilva illata szálldogál. Nagypelyhes hó, kispelyhes hó, nincs hó, fekete karácsony. Sok gyerek, kevés gyerek, egy se gyerek. Nagyszülők magányosan, nagyszülők kettesben, nagyszülők a fa alatt unokákkal. Nem jön senki, sokan vannak. Kis karácsony, nagy karácsony. Meghatódott szülők, néhány párás szem, valamint egy csapat elkényeztetett gyerek. Továbbá alma, narancs, csillogó díszek, mézes kenyér, halvacsora, zsíros kenyér. És rengeteg jó ember, egy kövér tanácselnök, mindenki empatikus. Kipirult arcocskák, néhány hógolyó is elcsattan, hóember kézzel és hóember markolóval. És még akad Mikulás bácsi 10-12 példányban, valamint, az antiklerikálisoknak, szimplán beköszönt a szeretet ünnepe. Gondolom, megvan az alaphangulat a folytatáshoz.


Először is meg kell emlékeznem azokról, a mélységes empátia nevében, akiknek nem igazán vidám ez az ünnep sem. Azokról, akiket senki sem emleget ilyenkor, bár szeretik őket.
Lássuk csak!
Színhely valahol az északi fertályon, ahol az ég már majdnem a földhöz ér.
Már messziről látni egy barátságos kiskocsma fényeit. Előtte terepjárók, motoros szánok, rénszarvasszánok, gyalogszánok és csizmák. Ki mivel érkezett.

Hangos dévajkodás zsivaja hallatszik ki. A kemény munkával eltöltött hónap után várakozás teli a hangulat. Bárfizetés napja. Az elszámolásé.

Három szakállas férfi hangoskodik egy asztalnál. Előttük kiürült üvegek tengere. Vitézre itták magukat. Claus viszi a szót. -
Srácok valamit tennünk kell, egyre rosszabb itt minden. Évek óta nincs pénz csak a ködös ígérgetés.
Ezer éves már a munkaruha – tódítja Pukki
Szar az üzemi konyha is. Mindig csak hal, meg kenyér. -
Csak ezt tudja a főnök beszerezni? – zúgolódik – Apó No meg a bor. A híres kánai cudarka. Az szőlőt soha nem látott.
Valami csinált dolog lehet. -
Hol van ilyenkor a szakszervezet? – így Klausz – Tüntessünk!
Megállapodnak, tüntetés lesz. Sebtében egy transzparenst írnak.
Hírtelen kivágódik az ajtó. Jeges szél keveredik el a kályha füstjével.
Nem lép be senki. Tehát, megjött a főnök.
A három renitens felemeli a táblát. Rajta a szöveg „Isten, fizesse meg”!
Sztentori hang kinyilatkozik. Santa Claus, Youlopukki, Télapó ki vannak rúgva. Menjenek a pokolba.
Na, ja Mikuláséknál sem fenékig tejfel az ünnep.

Két férfi bandukol át a hídon a csarnok felé. Vásárolni küldték őket.
Az egyik széles ívben a Dunába pöcköli az égő cigaretta csikkjét. Barátja megrója. -
Hogy lehetsz ilyen? Nem gondolsz a szegény halakra. -
Miért? – kérdez vissza -
Nem is gondolná az ember milyen szörnyű dolgot okoz ezzel. -
Öreg halászoktól hallottam, hogy mostanában rengeteg égett szájú halat fognak ki a folyóból. Tudod, amikor a buta sneci ráraból a parázsló csikkre, megégeti a száját, és nem tud enni miatta? Lassu kínhalálra ítéled őket. -
Igazad lehet - mondja bűntudattal – soha többet nem teszek ilyet.
Közben beértek a Csarnokba, és megállnak a halas pultnál.
Nagy sokára sorra kerülnek. -
Kérnék egy élő pontyot – mondja a dohányos – csak tegye be egy nejlonba, hazáig kicsöpög belőle a víz, aztán majd én agyonverem.
Odafordul a barátjához. -
Ezek a bitang hentesek felvizezik a halakat, hogy nehezebbek legyenek.


Szenteste, halvacsora. Öten vannak együtt a szeretet ünnepén.
Apa, Anya, a két gyerek, és a hal. Szeretik egymást.
A halat mindenki.
Jó neki.


Utoljára változtatva 12-05-2016 @ 06:38 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: zseva
(Ideje: 12-06-2016 @ 11:13 am)

Comment: Tudjuk, hogy a Mikulásoknak sem könnyű az életük, ha egy kis jóra vágynak. Tényleg, róluk mindig megfeledkeznek. Nem jól van ez így. Megyek is és veszek egy táblacsokit... Magamnak! :-)


Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 12-10-2016 @ 12:00 pm)

Comment: Nagyon jók :-). Örömmel olvaslak. aLéb


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.44 Seconds