[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 128
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 129

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Sereglés (Fény panzió 35)
Ideje:: 02-10-2017 @ 09:54 am

Sereglés (Fény panzió 35)

Hihetetlen, hogy mennyi minden megtörtént ezen a mozgalmas szép napon, ami azért mégsem tarthatott örökké. Már sötétedni kezdett, amikor a vitorlák bevonására került a sor. Az alapítványi kisebb vitorlások vásznait maguk a fiúk rétegezték fel a keresztrudakra, de a versenyhajó vitorláinak bevonása már nehezebb feladatnak ígérkezett. Szerencsére a bámészkodók táborából többen is boldogan beálltak segíteni. A sebtében összeverődött alkalmi mancsaft a legjobb lehetőség volt az ismerkedésre. Így Pétert és Elmirát már egy jó hangulatú csapat kísérte az ünnepinek igérkező közös vacsorára.
Ahogy elhelyezkedtek a szép nagy étteremben, Hegymeg úr tette le a garast, hogy üdvözölje a kedves jövevényeket. Bár ő se volt más, mint egy vendég, a baráti szimpozionra meghívott tiszaláposi Galaktika Kör küldöttségének vezetője, mégis az Elnök Úr távollétében a rangidős tekintélynek gondolta magát. A szemfüles titkárnőjének jóvoltából már megtudta, hogy Péter civilben a Nanofizikai Intézet igazgatója, a többdiplomás Elmira pedig az igazságszolgáltatás kötelékébe tartozik. Így aztán az üdvözlő szónoklatba ügyesen beleszőtte a bemutatásukat is.
A reprezentatív megjelenésű Evelin elnéző mosollyal figyelte, hogy Hegymeg barátjuk az ő hosztesz szerepkörét bitorolja, aztán kedvesen leintette, és természetesebb hangnemben elindította a kölcsönös bemutatkozást.
Kiderült, hogy Etelka konyhafőnök asszonnyal együtt ők ketten tartják egyben az Alapítvány összevissza népét. Fő segítőik a karbantartó Borbás és egy vagabund hajlamú ifjonc, bizonyos Gabronc nevezetű, akit időnként az Elnök Úr mellé Pestre szólít a kötelesség. Nevezetes tette volt az egyetlen földön kívüli vendégük felfedezése, akit jobb híján Némó Kapitánynak kereszteltek el. De ő csábított ide egy fiatal pedagógus házaspárt is. Margitka és Dénes hamar a társaság lelkeivé váltak, bár időnként eltűnnek akár egésznapos kerékpártúrára is. Mindnyájuk kedvence egy habókos feltaláló, az öreg Berci bácsi. Itt lebzsel a rosszcsont Iván is, aki az Elnök Úr kislányát, Zsuzsikát kísérgeti és angolból korrepetálja.
Az Alapítvány népe tulajdonképpen mind az Elnök Úr vendége, és egy közös hobbi, az idegen civilizációk kutatása motiválja őket. Lelkes amatőrök. Külön kis társaság a tiszaláposi Galaktika Kör csapata, Hegymeg Bélával, az otthoni művház igazgatójával az élükön. Enyhe morajlással adják tudtul a jelenlétüket. Nevezetesen civakodó párost alkotnak közöttük a népdalkörös Éva és az elektronikai konstruktőr Gerzson.
Horváth Géza tanár úr lassan már törzstagnak számít. Ifjú ideálját, Béry Ágnest keresve jött át az északi partról, ahol együtt jegyezték le a Pelso-sziget krónikáját.
– Már csak a sziget vendégeit szállító hajók leírása hiányzott, amikor Ágnes eltűnt. Pedig a yollék és mindenféle balatoni vitorlások fajtáinak ő a szakértője.
Erről egykori tanítványának, Elmirának vallott, akivel az egyetemi kurzusok idején félszóból is megértették egymást.
Álmodozva folytatta:
– A motoros-vitorlás yachtok, a 125-ös cirkálók, sport yachtok, katamaránok. És az egyedi tervezésű fenséges turistavitorlás…
– Talán a hajókatalógust írták volna újra az Iliászból?
– Bevallom, hogy igen. De az alapítványi sereglet leírásának is lenne irodalmi mintája. A nagy Gatsby, Scott Fitzgerald regénye. Legjobb része szerintem a fényűzó kerti party vendégeinek lajstroma. Felér a hajókatalógussal.


Utoljára változtatva 02-10-2017 @ 09:54 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 02-11-2017 @ 05:51 pm)

Comment: Jó a történet, tetszenek a beidézett elemek, és megmondom, kifejezetten örömmel vettem az ismeretségek frissítését is. Örömmel olvastalak. aLéb


Hozzászóló: Attila61
(Ideje: 02-13-2017 @ 11:18 am)

Comment: Tetszett a történet és leírása is. Jobbom! Attila


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 02-14-2017 @ 02:35 pm)

Comment: Kedves A_Leb! Köszönöm az önbizalmat adó észrevételeket. Üdv. Tibor


Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 02-14-2017 @ 02:40 pm)

Comment: Kedves Attila! Köszönöm az értékelést. Üdv. Tibor


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds