[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

FULLEXTRA.HU OLDAL
A FACEBOOKON IS!

Könyvet szeretnél?

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.

Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!

Tagjaink könyveit itt rendelheted meg

Versműhely

Bp.XVIII. Üllői út. 365.

Üzenőfal
Arhívum

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások

· 4: Haász Irén weblapja
· 5: Péter Erika honlapja
· 6: S. Farkas Zsuzsanna honlapja
· 7: Harmatcsepp .. a lélek útján ...
· 8: Wendler Mária portál
· 19: haiku.lap.hu
· 20: Fényfa

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!

Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Torockó másodszor
Ideje:: 10-27-2017 @ 10:49 pm

Újra végig taxiztunk Nagyenyeden, de most magabiztosabban, mert a rokonszenves Csaba vitt bennünket. Már letette a szolgálatot, amikor telefonon elértük, de a kedvünkért szívesen vállalta a túlórát. Szomorú témát találtak Johanna doktornővel, mert szegény ember elmesélte, hogy elkezelték egy ártatlannak induló vesekővel, végül az egyik veséjét ki kellett venni. Ami eligazítást kaphatott hirtelen a Doktornőtől, abban is talált megszívlelni valót a kellő empátia nélküli kezelések után.

Nekünk a továbbiakban az éjjeli szállásunkra és a korán felszolgált reggelire nem lehetett panaszunk. Igyekezni kellett, mert hosszú út várt ránk. Házigazdánk maga vitt ki bennünket a városból. Kinn a határban egy mezei utakkal szabdalt helyen kiszálltunk, hogy gyalogosan induljunk neki az előttünk álló túrának. Eleve így lett megbeszélve.

Elindultunk Torockószentgyörgy irányába egy mélyen bevágódott patakmeder mentén, amin a térkép szerint hamarosan át is kellett kelnünk. Nehezen találtunk gázlónak való helyet. Mégis csak sikerült elázás nélkül átszökdécselnünk, és vidáman haladtunk egy jócskán fölénk magasodó, fényképezésre termett várrom alatt, amikor észrevettük, hogy a térképünket valahol elhagytuk.
Hiánya nagy csapás lett volna, mert ismeretlen tájon mihez kezd egy turista a gondosan bejelölgetett térképe nélkül… Szerencsénk volt, mert visszamenve ráleltünk, egészen a megindulásunk közelében. Éppen az út közepén virított. Rejtély! Azért említem fel ezt az epizódot, mert az egyik kritikus pont volt a túránk során.
Megkönnyebbültünk, és végül nem is bántuk, hogy háromszor kellett átkelnünk a kellemetlen horhoson. Az időveszteség miatt most már szedni kellett a lábunkat. A falu szélén belebotlottunk egy bodegába, ahol útbaigazítás mellé frissítő kávét is kaptunk.

T.szentgyörgyöt sajnálatunkra épp csak érintettük, és addig meresztettük a szemünket, míg meg nem láttuk Torockó hívogató templomtornyát. Az vezetett bennünket, mert a hegyoldalban össze-vissza kanyargó utakra nem hagyatkozhattunk. Inkább újabb horhosokon átvergődve haladtunk – toronyiránt. De megnyugtató volt látni, hogy jó távolban velünk párhuzamosan autók vonulnak a műúton, kedves kis bogaraknak tűnve.
Egyszer csak megszólalt a Doktornő mobiljának dallama. Egy hűséges betege jelentkezett a Rózsadombról. Odább sétáltam, hogy ne zavarjam meg a szent prakszist.
Senki sem szereti, ha megemelem a hangom, de a kedves Johanna most kiprovokálta, hogy hangoskodjak, teli torokból. Ugyanis medve lábnyomait vélte felfedezni a fűben. A vendéglátóink aztán megerősítették, hogy talán nem is tévedett.

Végre elértük a város szélén egy pusztába vesző utca végét, ahol építőmunkások dolgoztak.
– A Dr. Demeter féle panziót keressük.
– Nézzenek csak oda, ehol a névtábla!
Már mi is láttuk a legszélső házon. Kisvártatva megjelent a tulajdonos, és a két orvosdoktor eleven társalgásba merült. Vendéglátónknak a fia is orvos, és mindketten üzemeltetnek egy-egy panziót. Szóval átmentünk néhány házzal odább az ifjabb Dr. Demeter panziójába és meglepődtünk, hogy utazásunk során itt fogadott a legbarátságtalanabb szállás. Szobáinktól messze, másik szinten, egy nyaktörő lépcsőn volt megközelíthető a fürdőszobánk. Ilyet is először láttam: a zuhanykabin tolóajtaja kiszakadva. A vacsora és a reggeli azért kifogástalan volt.

Előző évben a nevezetes Székelykő tövében volt elit szállásunk, és volt időnk megbámulni a város nevezetességeit, persze akkor kocsival voltunk… Most legalább az unitárius székesegyházhoz volt szerencsénk. Kulccsal a kezében éppen csapatnyi látogatót bocsátott útjára egy siheder, hát ottan termettünk, hogy be ne zárja előttünk a kaput. Perceken belül egyre nagyobb tiszteletet váltott ki belőlem az ifjú. A témához méltó komolysággal ismertette az unitárius egyház történetét. Nem volt szívem közbeszólni, hogy tavaly Énlakán a Tiszteletes Asszony már ugyanezt elmondta nekünk. Beleolvastam egy kiadványba, ami az unitárius ifjak szövetségéről szólt. Rákérdeztem, ő is oszlopos tag. Tőle tudtam meg, hogy a templomtornyaik dísze nem azonos a reformátusok csillagával. Az unitárius templom tornyát buzogány ékesíti.

Szállásunkról utca nyílt a népművészeti boltokhoz. Johanna doktornő elmélyülten válogatott és az unoka kislányainak szép rékliket vásárolt. Nagy tárgyalásba bocsátkozott az egyik tulajdonossal, amiből az lett, hogy a fiatalember másnap reggel kocsival várt bennünket, csak jó korán be kellett zörgetni a bolt lehajtós ablakán. Ehhez a jóindulathoz bizonyára hozzájárult, hogy euróval fizettünk.
Így történt, hogy a Tordai Hasadék felé tartó útnak a javát kocsival tettük meg. Aztán a már egyenest oda vezető országúton kiszálltunk, és a turistabotjainkkal az aszfaltot kocogtatva elindultunk az orrunk után. Nem először választottuk ezt a megoldást.

Utoljára változtatva 10-27-2017 @ 10:57 pm

Hozzászólás írása
További
Irodalmár profil
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: a_leb
(Ideje: 11-13-2017 @ 01:53 pm)

Comment: Izgalmas, színes, részletes mesét hoztál most is, Tibor. aLéb

Hozzászóló: thyborc
(Ideje: 11-14-2017 @ 06:06 pm)

Comment: Köszönöm, kedves A_Leb! Értékelésedet látva, talán más is kedvet kap az olvasásra. Üdv. Tibor

Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.