[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 144
Tag: 2
Rejtve: 0
Összesen: 146

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy
Tagi infók PiaNista Küldhetsz neki privát üzenetet PiaNista PiaNista


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Hévízi élmények (Fény panzió 51)
Ideje:: 03-17-2018 @ 07:52 am

Fény panzió 51 (Hévízi élmények)

Géza bácsi egyre árvábbnak érezte magát a Fény panziót elárasztó szállóvendégek és turistacsoportok között. Az eredeti alapítványiak, akik szeretettel befogadták, lassan már mind elköltöztek. Immár csak Gabronc, a mogorva Borbás és a konyhalányok maradtak meg a régiek közül. Egyedül Ágnes szeretetébe kapaszkodhat, aki írásokat kért tőle, mint a boldog Pelso-szigeti időkben. De hát ő is reménytelenül messze jár, és félő, hogy meg ne bántsa egy meggondolatlan szöveggel.

Nem véletlen, hogy a mesélésbe menekül. Boldog, amikor egy másik öreg, a Gerzson helyébe képzelheti magát, akit Emese és Attila féltő megbecsüléssel vesz körül. Már le is írta és küldi a következő folytatást Ágnesnak:

Hévizi élmények
(A Fény panzió 50 folytatása)

Amint összefutottak Hévizen, Emese aggódva kérdezte az öregtől:
– A házi őrizetben nem felejtetted el az autóvezetést? Hogy bírtad ki ebben a bolond forgalomban a hosszú utat?
Attila gyakorlatiasabb volt:
– Mutasd a jogosítványodat! – Idegenkedve forgatta, de végül megtalálta, amit keresett. – Jól sejtettem, hogy már majdnem lejárt. Lesz még erőd meghosszabbítani?
– Persze hogy lesz! Hiszen itt vagyunk mellette, azaz mögötte – mondta a lány. Először bátortalanul, majd egyre határozottabban kezelésbe vette a nyakát és a vállát.

Gerzsonnak minden baja elmúlt. Le kellett tenni a fölöslegessé vált szemüvegét, szabályosan vert a szíve, megszűnt a fülzúgása, és olyan élesen hallotta a kis erdő madarait, mint fiatal korában. Hüledezve bámult a barátaira.
– Jótett helyébe jót várj! – mondták egyszerre.
Azért nem bánta, amikor végre leszálltak róla, mert rácsodálkoztak az üdülővendégekre.
Attila elkeveredett a külföldi nyaralók között és azon mesterkedett, hogy minél több földi nyelvet megismerjen. Emese inkább a kézműves kiállítást nézegette, különösen a népviseletbe öltöztetett szuvenír babákat csodálta meg.

Gerzson egy nívósabb lacikonyhát keresett, ahol végre magát elengedve jóízűt falatozhat. Hát nem Laura elé került?! Az egykori szállodatulajdonos nagyasszony most egy kis büfében szolgált fel. Rögtön ráismert az egykori szerény úriemberre, aki kiküldetésben szokott megszállni nála, és a napidíját megtoldva óvatosan költekezett a nagypénzűek világában. A lecsúszott emberek szolidaritása és az időugrások cikkcakkjai hozták össze őket. De nem volt idejük egy jó nagyot panaszkodni egymásnak, mert Emese jött a váratlan kérésével:

– Szeretném megtanulni, hogyan kell földi ember módjára enni-inni.
– Mi sem könnyebb – szaladt ki a férfi száján, de aztán rájött, hogy el kell magyaráznia az anyagcsere folyamatának minden részletét, a táplálék útját az elejétől a végéig. Még szerencse, hogy az űrből jött leány hírből sem ismerte a prüdériát. Bezzeg megjelent nála a kislányos szemérmesség, amikor szinte észrevétlenül a valódi nővé válás misztériumára került sor. Talán a gyógyfürdő és a páratlan mikroklíma idézte elő ezt a csodát. Most már igazán kiérdemelte a bájos Emese nevet, amit Gerzson megelőlegezett neki.

A férfiak hamar felfigyeltek Emese különös szépségére, és körülrajongták a korzón, mert a tapasztalatlan leány közvetlen kedvességét kacérságnak vették. Ekkor következett be Attila színeváltozása. Amúgy is morcosan tért vissza az ismerkedésekből, mert mellé szegődött egy Rónai Géza néven bemutatkozó alak és kellemetlen üzenetet adott át neki a csillaghazájából. Felelősségre vonták az idegenbe olvadás kalandjáért. A hírnök nehezen találta a szavakat, de mintha hazaárulást említett volna. Amikor Laurával megpillantották egymást, mindketten elkapták a tekintetüket.
– Hiszen ez a szállodai titkár!

Emesét egyelőre békén hagyták a sajátjai. Vidáman incselkedett a fürdőhelyi gavallérokkal, miközben Attilát az űrüzenet mellett már a lány viselkedése miatt is ette a méreg. Először a féltékenység érzését ismerte meg, aztán a szerelemét, és egycsapásra igazi földi férfivá vált, éppen ellenkezőleg, mint amire az űrüzenet intette. Végül is Gerzson egy bimbózó szerelmespárral tért vissza az otthonos szállodájukba.

A fiatalok most engedelmesen beültek mögé az autóba, és már az úton kiütközött a földi dolgok iránti újkeletű érdeklődésük. Emese mindent megcsodált, amerre elhaladtak. Többször is megálltak, hogy közelről vehessen szemügyre dolgokat. Gerzsonnak eddig is feltűnt, hogy mennyi minden belefért ebbe az élményekkel teli napba, most meg azt tapasztalta, hogy egyszerűen nem fogy el az idejük, akármilyen kitérőket tesznek. Azt vette észre, hogy a nap mintha elfelejtett volna lenyugodni, a féltett karórája pedig valamikor feltűnés nélkül megállt. Csak vállat vont, mert már régen beletörődött, hogy bármi megtörténhet vele. Egyedül azt sajnálta, hogy Laurával nem tudták kibeszélgetni magukat.

Attila kelletlenül fészkelődött a kocsiban, mert ésszerűtlenül kényelmetlennek találta. Feltett néhány műszaki jellegű kérdést, de érezni lehetett, hogy nem érdeklik a válaszok.
– Hadd vegyem át a vezetést! – kérte, de a jelét sem adta, hogy előre akarna ülni. – Gerzson, te csak engedd el a kormányt!
Ezek után a hátsó ülésről egyetlen mozdulat nélkül irányította a kocsit. Gyorsított, lassított, kanyarodott, simán igazodott a forgalomhoz, amíg meg nem unta.
– Bocsi! Nem tudtam ellenállni a kísértésnek, hogy játszadozzam egy kicsit. De azért szeretném, ha valami igényesebb járgányt szereznél be a kedvünkért. – Amerikai rokonok szokták ilyen finoman jelezni, ha ajándékozásra készülnek.

Néhány nap múlva Katalin férjének segítségével vettek egy robusztus kocsit, ami a tágassághoz szokott űrjövevények számára is elég kényelmesnek bizonyult. Erre a családias vásárlásra azért kerülhetett sor, mert fiatalok meglepően összebarátkoztak a vendéglátós famíliával. Emesét még a saját fodrászához is elcsábította Katalin, és fokozatosan beavatta a szépségápolás rejtelmeibe. Hovatovább már presszóba is beültek, ahol zavartalanul sugdolózhattak női titkokról. Az anyáskodó barátnő előbb a kacérkodásig, aztán a flörtölésig akarta elvezetni az űrből jött naiv leányt. Lehet, hogy nem is rossz szándék vezérelte, hanem csak a szerelmi viszontagságok édes mérgét akarta megízleltetni vele. De elkésett, mert Emese lelke már mindenestül Attiláé volt. Túljutva az éteri szereteten, ami a csillaghazáik barátkozásából sarjadt, immár az igazi földi szerelem ejtette rabul.

Attila a sportos játékokra kapott rá a deli férjecskék mellett, de vigyázva, hogy ne nagyon mutassa ki az eredendő erőfölényét, amikor például kihívták szkanderozni. Szaporodtak körülötte a barátok, akik ivászatba is belevitték volna, de hát az űrbéli intelligenciájával szemben csak hiú próbálkozásig jutottak. A csajozásban viszont ő maradt alul, mert pupáknak bizonyult. Ugyancsak idegen világ maradt számára az a szövevényes kapcsolatrendszer, ami ezeket a folyton ügyeskedő, üzletelő emberkéket láthatatlan szálakkal összefűzte. De arra éppen jó volt, hogy a legmegfelelőbb használt kocsit szerezzék meg, jutányosan.
Most már nagyokat kirándulhattak, és akármely idegenvezető szakmai hiúságát kielégíthette volna a hálás tekintetű fiatalok érdeklődése. De egykettőre beteltek a látnivalókkal és egyre több időt töltöttek a legújabb barátaik körében. Gerzsont pedig, aki mellőzöttnek érezte magát, így vigasztalták:
– Miért nem látogatod meg Laurát? Látjuk, hogy oda húz a szíved.

Így hát egyedül kocsikázott el Hévízre, hogy jól kibeszélgessék magukat. Laura története maga volt a zűrzavar. Az ügyefogyott könyvelője miatt keményen szembe került az adóhivatallal. Ott az egyik főnök vállalta, hogy elsimítja az ügyét, és ebbe mindketten belebuktak. Dörzsölt tanácsadói azt a menekülési útvonalat javasolták, hogy névleg adja el a megroggyant céget. Mire rájött, hogy szélhámosok hálójába került, már teljesen kisemmizték.
– De engem nem ez tört meg. Egy autóbalesetben elveszítettem a családomat, és ezek után a hotel már nem is nagyon érdekelt.
Keserveik annyira összehozták őket, hogy újból találkozniuk kellett, és nem is egyszer.

A fiatalok hamar elunták Gerzson Hévízre rohangálását és elhatározták, hogy egyenest a közelébe telepítik a szíve hölgyét. Attila egyszerűen kiemelte volna a helyéből a büféjét és lerakta volna itt a strandon. De a sikeresebben akklimatizálódott Emese tudta, hogy a Föld bolygón más a módi:
– Nem okozhatunk ekkora felfordulást!
A máskor mindig higgadt Attila most rosszul reagált:
– Talán azt hiszed, hogy nem tudnám megtenni?
– Ugye most a csillaghazád erejét fitogtatod?

Máris jól összevitatkoztak, hogy melyikük hátországa erősebb. Az egyre szívesebben használt emberi beszéd helyett újra a mégis csak hatékonyabb gondolatátvitel útján bombázták egymás érveit. Így nagyon hamar végére értek a szópárbajnak, elnevették magukat és engesztelésül megcsókolták egymást. De Emese feljajdult:
– Ez fájt! Mi történt veled? Szúr az arcod!
Gerzson jót nevetett rajtuk, a fiút bevitte a fürdőszobába és kínkeservesen megtanította borotválkozni.
– Gratulálok! Most már le se tagadhatod, hogy igazi homo sapiens nembeli férfivá váltál.

(Folytatás: Fény panzió 52)


Utoljára változtatva 03-17-2018 @ 07:52 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.30 Seconds