[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 190
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 191

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A kegyelem vége
Ideje:: 12-30-2004 @ 06:11 pm

A kanapén ült, rejtvényt fejtett. Néha ki-kinézett az ablakon, sűrű pelyhekben hullt a hó. A ház előtti dombon gyerekek szánkóztak, nagy volt a hangzavar. Rettenetesen
idegesítette minden zaj, most sem hagyta magát, kinyitotta az ablakot és rájuk ordított:- Mikor lesztek már végre csendben? Miért ide jöttök szánkózni? Menjetek el innen, itt idős, beteg emberek laknak!
Nem volt őneki semmi baja, csak gyűlölte az embereket. Semmit nem tudott elviselni, ami más emberekkel kapcsolatos: sem zajt, sem beszédet, sem szagokat. Már régen egyedül élt,
bezárkózott, nem beszélt senkivel. Mikor a nyugdíjat várta, a postásnak kinyitotta az ajtót, de másnak nem, akárhogy csengetett.
Nem volt ez mindig így. Fiatalkorában volt családja, voltak barátai. Hogy mennyi mindent megtett értük, a hálátlanokért! A férje és a fia is elhagyták, hiába áldozta fel a fiatalságát értük. Pedig mindig volt tiszta ing, főtt étel, de gondoskodásáért cserébe soha nem kapott semmit, se egy szál virágot, se egy kedves szót, pedig elvárta volna.
A férje elhagyta egy fiatalabbért, a fia is különköltözött a barátnőjével. Pedig még a gondolatukat is leste, mikor nála laktak. Reggel ágyba vitte nekik a friss kávét, éjszaka is bement hozzájuk kikapcsolni a TV-t, ha a fiatal pár elfelejtette. A szobájukban is mindig rendet csinált, anélkül, hogy kérték volna. Mégsem voltak hálásak, sőt! Egy alkalommal ki is tiltották a szobából. A saját lakásából!
Ahogy így elgondolkodott, valaki vadul rátapadt a csengőre. Nagy ordítozás is volt odakinn. Mérges lett, kikiabált ismét: - Hagyjanak már békén, nyugalmat szeretnék!
De az ordítozás egyre hangosabb lett. Már lábdobogás is hallatszott, és valaki ököllel verte az ajtaját. Befogta a fülét, hogy ne hallja.
A szomszéd volt. Figyelmeztetni akarta, hogy ég a ház. Mivel az ablakon rácsok, az ajtón több zár is volt, bemenni nem tudott. Mire a tűzoltók kiértek, az asszony már nem volt életben.


Utoljára változtatva 12-30-2004 @ 06:11 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 12-30-2004 @ 07:40 pm)

Comment: Túl direknek érzem.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 12-30-2004 @ 07:57 pm)

Comment: Mit értesz ezalatt? Kíváncsi vagyok!


Hozzászóló: Senkise
(Ideje: 12-30-2004 @ 09:10 pm)

Comment: "Nem volt őneki semmi baja, csak gyűlölte az embereket."---ez szerintem nem kell ebbe a műbe


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 12-30-2004 @ 10:02 pm)

Comment: Szerintem kell, mert előtte azt mondja a főhősnő, hogy a házban idős, beteg emberek laknak. Ő ezt magára is értette, de valójában nem volt baja az egészségével, csak a kedélyállapotával. Így értettem. Köszönöm, hogy hozzászóltatok.


Hozzászóló: Senkise
(Ideje: 12-30-2004 @ 10:37 pm)

Comment: az nem kell, hogy gyűlölte az embereket. Fölsöleges, a mű többi részéből ez úgyis kiderül.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 12-30-2004 @ 10:48 pm)

Comment: Akkor viszont értelmetlen a következő mondat. Valami hiányzik előle. Köszönöm, hogy foglalkozol az írásommal.


Hozzászóló: Senkise
(Ideje: 12-30-2004 @ 10:59 pm)

Comment: Szerintem értelmes, talán kicsit döccen a mű. El tudom képzelni, hogy mennyire örülsz neki.(gondolom idegesít, mint itt sokan másokat)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 12-30-2004 @ 11:04 pm)

Comment: Engem nem idegesít, örülök, ha olvasnak. A kritikádat itt jószándékúnak érzem, de ha nem lenne az, akkor se bánnám, mert örülök, ha olvasnak. A legrosszabb, ha valaki ír valamit, és nincs rá reakció. Semmilyen.


Hozzászóló: Senkise
(Ideje: 12-30-2004 @ 11:06 pm)

Comment: Csak azért mondod, mert még nem írtam neked rosszszándékut, de majd ha fogok...:)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 12-30-2004 @ 11:12 pm)

Comment: Írjál! Várom. :)


Hozzászóló: adriandraco
(Ideje: 12-30-2004 @ 11:41 pm)

Comment: Rövid kis írás, de megvolt a csattanója, és van mögötte érzelmi töltés is(talán személyes élmények). Amin viszont még dolgozni kell: A hangulat megteremtése. Az elején egész egyszerűen fejezed ki magad. Itt talán érdemes lett volna jobban leírni a környezetet és az eseményeket. Hogy igazán hatása legyen, közelebbről meg kellett volna mutatnod a gyerekek vidámságát, ahogy élvezik a havat, a játékot, és jobban le kellett volna mutatnod a békés téli tájat. Aztán utalni rá, hogy mennyire ellentétben van ez a benti idős asszony érzelmeivel. Kicsit részletesebben leírni a magányos ember környezetét. Sőt akár egyedivé is teheted az asszony karakterét, ha bemutatod valamilyen szokását. Végülis a fent leírt dolgok egy részét megcsináltad, csak kicsit egyszerűen. Ne félj odakoncentrálni egy-egy apró részletre, mert szerintem éppen ezek teszik egyedivé az írásod. Az érzelmet jól leírod, és háttértörténetet is alkottál a karakterednek, ami pozitív dolog, és mint mondtam a történet befejezése is jó. Ez indulásnak remek, aztán érdemes hagyni kicsit "pihenni", majd később újra nekiülni, és finomítani rajta. Én is ezt szoktam, és sokat használ. Remélem nem voltam túl hosszú :)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 12-31-2004 @ 07:27 am)

Comment: Biztosan igazad van. Azért szoktam ilyen röviden írni, hogy senkinek se menjen el a kedve az olvasástól, ha meglátja, milyen hosszú a történet. De lehet, hogy egyszer belenyúlok majd és átírom, mert egy éve írtam, és azóta másképp állok hozzá dolgokhoz.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 12-31-2004 @ 02:50 pm)

Comment: Én nem a műre magára reagálnék, hanem a tartalomra. Sajnos ez mind nagyon igaz. Minél inkább feláldozzuk magunkat, annál kevésbé értékelik ezt. Ilyenkor elgondolkodom rajta... Hát érdemes???


Hozzászóló: csizi
(Ideje: 12-31-2004 @ 11:55 pm)

Comment: Igazán az internetre termett írás. Szerintem minden érzékelhető, a játékos gyerekek is, és a főszereplő is. Abban is igaza van a szerzőnek, hogy rövid , és tömör. A netre ilyen való. Valóban kevesen olvasnak el hosszabb írásokat, azokat inkább kinyomtatva olvassuk el. ( Sajnos nem mindig. ) Ez a műfaj nem az a műfaj. Ez a mű itt jó, és itt teljesen jó. Ne higgy a kritkusoknak, írj. Szerintem. Buék.


Hozzászóló: adriandraco
(Ideje: 01-01-2005 @ 03:38 pm)

Comment: Na azért félreértés ne essék! Nem mondta itt senki, hogy ne írjon. Nem mondtam, hogy ez egy rossz írás, csak azt mondtam, hogy még sokkal jobb is lehet. Próbáltam építő ötletekkel szolgálni, és remélem nem értett félre senki. B.Ú.É.K.!


Hozzászóló: Senkise
(Ideje: 01-01-2005 @ 04:00 pm)

Comment: itt tilos kritizálni, mert ha kritizálsz akkor következésképpen, gononsz rosszindulatű, lelketlen és természetesn irigy és tehetségtelen ember vagy. Csak azér kritizálsz, mert ne mtudod értékelni a páros és ragrímek, agyonhasznált képek mögött rejlő hihetetlen, valamiylen megmagyarázhatatlan okból még fel nem költőt.Próza esetében pedig csak azért kritizálsz, mert nehéz a felfogásod. Ugye egyetértünk? :)(ez írónia volt, csak a biztonság kedvéért.)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 01-01-2005 @ 04:06 pm)

Comment: Engem kritizálhattok, én örülök neki, mint már említettem. Örülök minden hozzászólásnak és megköszönöm mindenkinek, aki figyelmére méltatott.


Hozzászóló: Si
(Ideje: 02-03-2005 @ 10:30 am)

Comment: Érdemes elgondolkodni ezen az íráson. Az asszony önsajnálatának mennyire volt alapja? A fiatal pár oldaláról nézve, milyen lehetett az, amit ő önfeláldozásnak könyvelt el... hogy éjszaka bemászkál a szobájukba, vagy "rendet rak" a saját izlése szerint. Úgy érezhették, hogy rájuk telepszik, vizslat utánuk... Benne van ebben az írásban, hogy hiába akarunk jót valakinek, ha nem azt és úgy adjuk, amire, ahogyan szüksége van rá. Ez az asszony Bogika beállításában fiatalabb korában sokmindent rosszul csinált és innen egyenes út vezetett későbbi sorsához, bár a tűzeset már inkább jelképes befejezése a történetnek.


Hozzászóló: Julianna
(Ideje: 10-30-2006 @ 08:49 pm)

Comment: Örülök, hogy felhívták a figyelmemet erre az írásra, és most elolvashattam. A történet vége megdöbbentő, de megtörténhetett.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds