[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 220
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 220


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.


Eek.gif
Koran
Ideje:: 12-22-2003 @ 06:25 pm


Korán:
A világ egyik legnagyobb egysége a hatszázmillió muzulmán a fõszereplõ. Csak a kinai nagyhatalom hasonlítható vele össze. Az európaiak keveset, tudnak,és azt is általában helytelenül, a muzulmán vallásról. Az egyik oka, hogy a nyugati civilizáció meg van gyözõdve, hogy a kereszténység magasabb erkölcsi és kulturális színt képvisel és ez az egyetlen i g a z i Isten által kinyilatkoztatott hit. Másik ok az, hogy minden vallást keleti ember alapítótt keleti ember számára, keleti istennel, prófétákkal, szokásokkal és gondolatokkal.. Keleten a vallás természetes tünemény, nyugaton csak kultúrjelenség. Volt sógorom a Louvaini Benedekrend kolostorának priorja mondta nekem egyszer: “ a nyájam hivei nagyon jó keresztények minden vasárnap reggel 10 és 12 között”. Egy muzulmán pedig ennek ellentéte, az jó muzulmán két éves korától haláláig, naponta huszonnégy órán át. Több mint harminc évig éltem keleten a keletiek között. A földön ülve az öt ujammal ettem a közös tálból, egyszerre böfögtem velük, hogy megmutassam milyen izléses, jó az étel. Amikor szerzõdést írtam alá velük, én is a betintázott hüvelykujjam nyomtam aláirás gyanánt az irnok által készitett okmányra, el nem árultam volna, hogy tudok irni-olvasni. Soha nem szólitottam egy hamitát vagy semitát másképen mint “testvér”, sem egy asszonyt, mint “nõvér”. Igy keleti szemmel nézve szeretném bemutatni a magyar történészeknek mi a mozlim vallás. Bocsánat, ha olyant irok, amit már õk tudnak. Hatszáz millió muzulmán ötször naponta Mekka felé fordulva a földre borul ugyanabban az órában, bárhol is lenne: a moszkéban, a sivatagban, a gyárban vagy kórházban, irodában vagy az utcán. Térdük és homlokuk a földön vagy az imaszönyegen, így imádkoznak Allah-hoz aki, mindennek alkotóját és ura. Allah nem egy isten neve, mint a más vallásokban az isteneknek nevük van, hanem ez az arab szó azt jelenti: Isten. Minthogy isten csak egy van,nem kell neki nevet adni. A muzulmánok harminc nemzet fiai, kétszáz különböz? nyelvet beszélnek, de Allahhoz arabul intézik ugyanazt az imát. Képzeld el kedves olvasóm, barátom, hogy te is muzulmán vagy és amikor leborulsz a földre tudod, hogy ebben a pillanatban hatszámillió testvéred ugyanezt teszi. Micsoda belsõ szellemi erõt adna ez neked. Vallásuk, civilizációjuk, birodalmaik, országaik alapja a Korán, amelyet Gabriel arkangyal nyilatkoztatott ki egy írni-olvasni nem tudó tevehajcsárnak a sivatagban. Neve Muhamed volt, mi ezt Mohamednek mondjuk. Ennek az alázatos tevehajcsárnak köszönhet? a világ legnagyobb birodalma, amely meghaladta Alexandrai Sándor és a római cézárok egyesített birodalmait. Ez a birodalom Kordovátol Szamarkandig, Poitierstõl a Kongó kóztársaságig, Pakisztánig, a Fülöp-szigetekig terjedt. Ábrahám az arab sivatagba hagyta fiát Ismaélt egy fehér kövön. Amikor kétezer évvel késöbb Muhamed megtalálta ezt a követ, ez megfeketedett, a világ összes büne tette feketévé. Muhamed kora elött a Beduinok már templomot emeltek a fekete kö, a Káába mellé, e körül épült fel Mekka városa. Ez egy túlméretezett karavánszerály volt, ahol tevék és öszvérek, keresked?k, koldusok, zarándokok, prostituáltak, varázslók és tolvajok nyüzsögtek. Itt született Muhamed, aki kora gyerekkorában árva lett. Az elsõ jelenése ötéves korában volt, mikor egy juhnyájat õrzött. Egy tüzmadár csapott rá az égböl, és kardjával kinyitotta mellkasát a szívéig. Ettõl kezdve mindig azzal a reménnyel ment nyáját legeltetni, hogy a csodálatos tüzmadár ismét meglátogatja. Ez valóra is vált. Egy este, napnyugtakor egy ismeretlen erõ a földre taszította és egy harsány hang kiáltotta fülébe: “Te, Muhamed, az isten küldötte vagy, én Gabriel arkangyal vagyok.” Ez volt Izlámnak a Megjelenés Szent Éjjele. Ezen az éjjelen Allah tüzkardja Muhamedre hullott és ez a tüz járta be azóta a világ felét. Isten parancsait tolmácsolta Gabriel, ezzel a 77.639 szóval, amely 114 szurátban vagy fejezetben van csoportositva .Egyszerre büntetõtörvénykönyv, etikai értekezés, hivatásra való felszólitás,, hitvallás és egyben az arab irodalom legelsõ, legnagyobb és legfontosabb alkotása. Arábiai Lawrence azt irta erról a könyvröl (a qoran szó arabul azt jelenti: olvasmány): “ ez a legkönnyebb és a legfontosabb poggyász, amit egy nomád beduin a nyerge mellé kötve magával visz “. Ugyanekkor egy égbeszóló kiáltás az isteni szerelemrõl, és a végtelen önfeláldozásról. Ez a Korán, amelynek eredeti szövegét az égben örzik, engedte meg, hogy a sivatagi beduinból világhóditó legyen, aki szembe mert állni a világ legnagyobb birodalmaival. Céljuk az volt,hogy. megismertessék az igazi istent, az igazi hitet az egész világgal. Tizenhárom évszázad óta a Korán a világtörténelem egyik nagy mozgató ereje.

 
 
 
A vallásosság halhatatlan
Mindig haladj az elet folyamaval:sose probalj az arral szemben haladni,es sose  probald siettetni a folyamot .
Mozogj  teljesen lazan -ugy,hogy minden  pillanat az otthonod legyen...konnyeden, bekeben a Lettel.
A masodik dolog ,amit nem szabad elfelejtened ,hogy  az elet nem olyan rovid,ahogy gondolod:az  elet  orok,tehat minden sietseg ertelmetlen.
Ha sietsz  ,akkor mindig  csak lemaradsz.Hol latsz a Letben barmilyen sietseget?Az evszakok   mindig megerkeznek  idejeben,a viragok mindig kinyilnak,amikor itt az ideje.A fak  nem kezdenek orult novekedesbe,’’mert az elet rovid’’.Ugy  tunik  az egesz Mindenseg tudataban  van  az  elet orokkevalosaganak......
Mi mindig itt voltunk , es mindig itt leszunk-persze,nem ugyanabban a formaban,es nem ugyanabban a testben.Az eletegy-folytanban fejlodik,alakul,egyre magasabb fokra fejlodik.Te a kezdet nelkuli  elet  es  a veg nelkuli elet kozott letezel.Mindig kozepen,a ket vegtelenbe nyulo resz kozott vagy.De mindig legy osszhangban
sajat termeszeteddel.
Vannak fak,akik lassan nonek-vannak fak ,akik  gyorsabban  nonek:  egyaltalan  nem fontos,hogy gyorsan 
no-e vagy lassan.
Egy  dolog azonos  a ket faban:,mindketto a  sajat termeszetet koveti.
                The Golden Future 
1987.aprilis  27.este


Utoljára változtatva 12-22-2003 @ 06:30 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds