[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 245
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 245


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.


mellow.gif
Igaz szerelem
Ideje:: 01-25-2005 @ 01:04 pm

Az igaz szerelemnek nagy ára van,
Sokszor nagyon meg kell fizetni érte,
De az igaz szerelmet, ha eléred,
Azt mondod, mindezt megérte.

Nem mindenkinek adatik meg,
Hogy felhők közt szálljon boldogan,
Sokan leélik életüket,
Bár szeretve, de csak átlagosan.

Az igazi szerelem kék madár,
Mely a mennyekbe visz fel téged,
S tudod, ha szerelmed elhagy,
Neked mindörökre véged.

Lezuhansz a felhők közül,
És a kék madár messze reppen,
Te csak fekszel jéggé fagyva,
És suttogod: Nagyon szerettem.


Utoljára változtatva 01-25-2005 @ 01:04 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 01-25-2005 @ 01:17 pm)

Comment: Nagyon szép.


Hozzászóló: enigma
(Ideje: 01-25-2005 @ 01:20 pm)

Comment: ja.


Hozzászóló: Senkise
(Ideje: 01-25-2005 @ 02:37 pm)

Comment: Engem kicsit zavar ez a magyarázó hangnem. (Ez hsz és nem kritika)


Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 01-25-2005 @ 02:59 pm)

Comment: Senkise! Kritikát is nagyon szivesen elfogadok, és elgondolkodok rajta. Köszönöm...


Hozzászóló: szkallas
(Ideje: 01-25-2005 @ 03:00 pm)

Comment: hiszem! ; hsz-ek maskepp rezdulnenek, ha tobbet torodnenek egyesek... milyen az iro (nagyon gonterhes!) allapota.


Hozzászóló: szkallas
(Ideje: 01-25-2005 @ 03:04 pm)

Comment: ezt meg azelott irtam..mielott (biztos tevedes volt! enigma ennyit irt : komment .( es semmi!) ..O, azota valatoztataott.


Hozzászóló: szkallas
(Ideje: 01-25-2005 @ 03:04 pm)

Comment: ezt meg azelott irtam..mielott (biztos tevedes volt! enigma ennyit irt : komment .( es semmi!) ..O, azota valatoztataott.


Hozzászóló: Senkise
(Ideje: 01-25-2005 @ 10:00 pm)

Comment: Nefelejccs: Igaz szerelem Az igaz szerelemnek nagy ára van, Sokszor nagyon meg kell fizetni érte, De az igaz szerelmet, ha eléred, Azt mondod, mindezt megérte. Nem mindenkinek adatik meg, Hogy felhők közt szálljon boldogan, Sokan leélik életüket, Bár szeretve, de csak átlagosan. Az igazi szerelem kék madár, Mely a mennyekbe visz fel téged, S tudod, ha szerelmed elhagy, Neked mindörökre véged. Lezuhansz a felhők közül, És a kék madár messze reppen, Te csak fekszel jéggé fagyva, És suttogod: Nagyon szerettem. Most kapsz egy kezdetleges, amatőr kritikát. (Ha igazit szeretnél, akkor írj az adminnak. Tehát a vers témája a szerelem általánosságban. Kicsit szerencsétlen témaválasztás, mert magával hordozhat elcsépelt közhelyeket. A te versed ilyen. A vers félrímekből áll, ez a kidolgozatlanságra, türelmetlenségre vall. Reményeim szerint ez egy átmeneti állapot. Az írásjeleket korrektul használod.( A versmondók örülhetnek.) A rítmus nagyjából töretlen. Tehát formailag rendben van, talán a félrímeket tudnám egyetlen hibaként felróni ezen a téren. Nézzük a tartalmat: "Az igaz szerelemnek nagy ára van, Sokszor nagyon meg kell fizetni érte, De az igaz szerelmet, ha eléred, Azt mondod, mindezt megérte." Az első versszakban a szerelem áráról írsz. Az egész versszak közhelyes. Az "igaz szerelem" kifejezés nagyon lerontja a hatást. A "sokszor" még általánosabbá, megfoghatatlanabb teszi a mondanivalót. Nem fejted ki, hogy mivel kell fizetni a szerelemért, újabb általános megállapítás. "Nem mindenkinek adatik meg, Hogy felhők közt szálljon boldogan, Sokan leélik életüket, Bár szeretve, de csak átlagosan." A második versszak egy giccses képpel indít: "felhők közt szálljon boldogan," Az utolsó két sor vitára adhatna okot közted és az olvasók között, de nem fejted ki a véleményed, pedig ziccer lehetett volna az általánosság eltüntetésére. "Az igazi szerelem kék madár, Mely a mennyekbe visz fel téged, S tudod, ha szerelmed elhagy, Neked mindörökre véged." Nem értem, hogy miért pont kék. Én a kék színt elsőre a nemes, nemességhez tudom kapcsolni. Ez az én véleményem, viszont a versben nem adsz rá magyarázatot."mennyekbe visz fel téged,"---giccskép Az utolsó két sor újból közhely. "Lezuhansz a felhők közül, És a kék madár messze reppen, Te csak fekszel jéggé fagyva, És suttogod: Nagyon szerettem." Előbb még feltételes módban volt az elhagyás, most már meg is történt, törés a modnanivalóban. Miért fagytál meg? Ez nem egyértelmű. A lezárás közhely. összességében a vers formailag jó( a félrímek talán nem annyira szerencsések). Azonban a tartalom közhelyektől és giccsképektől hemzseg. (A kritikát csupán azért írtam meg, mert engedélyt adtál rá. A kritikám nem bántó szándékú, csupán a versed hibáira próbál rávilágítani. A kritika a véleméynemet tükrözi, szakszerűbb segítségért fordulj az andminhoz ,aki továbbirányít téged és a versed a kritika topikba.)


Hozzászóló: csillamocsai
(Ideje: 01-25-2005 @ 10:30 pm)

Comment: Nekem nagyon tetszett a versed, s főleg a befejezése jól sikerült. Szeretettel:Csilla


Hozzászóló: szkallas
(Ideje: 01-25-2005 @ 11:08 pm)

Comment: senkise!..nem is irtam a sokasos " Kedves" jelzot, probalok hivatalos maradni, mint Te is. hsz-ed, ami kritika, szakszeru, preciz, professzionista! Ebbol kituno minositesed. Pszichologiabol pocsekra vizsgaztal - ez velemeny, szerintem rideg kritkus nezopontod kedveert tekintet nelkul, mint oldalszemellenzos lo, csak az utat figyeled, amin menni KELL!.. nincs tapintat, nincs merlegeles! SZABALYOK vannak, amitol elterni hajlando - nem vagy. Ha von Bismarck-ot a "verel es vassal" politika kepviselojet valasztottad peldakepedul tevedest kovettel el, O is kijelentette : csak az okor konzekvens. ... varhatom kritikus reflexiodat...ezek utan?


Hozzászóló: kicsiili
(Ideje: 01-26-2005 @ 01:13 pm)

Comment: Ide figyelj te Senki! Nefelejcsnek te kezitcsókolomot köszönhetsz, és mélyen meg kell hajolnod előtte, mert ilyen korra te már por sem leszel. nemhogy senki! Egy takonypóc honnan veszi a bátorságot, hogy kioktasson egy nagymamát! Ez nyilvános amatör lap, mindenki beirhatja a maga tudását, és kedves irásait,. Ha nem tetszik, vagy nem birod elviselni, el lehet innen menned, senki nem tart vissza! Menj olyan helyre, ahol profik vannak.


Hozzászóló: szkallas
(Ideje: 01-26-2005 @ 02:02 pm)

Comment: orulok mejegyzesednek, kicsili, bizonyitja kialssz baratodnod - Nefi mellett!


Hozzászóló: vira
(Ideje: 01-26-2005 @ 05:42 pm)

Comment: Senkise!! Ne haragudj ..de amit te irtál..ehhez a vershez az nem "kritika"..hanem inkább egy magyar irodalom órai "ugynevezett verselemzés" ami az iskolában helyén való is lenne..de mivel ez egy amatőr Irodalmárok klubbja..itt mindenki a saját érzéseit irja le főleg a "Szerelem " témában..ami a legszebb-legcsodálatosabb érzés..én mindenkinél más..tehát ezt nem is lehetne komolyabb kritikával illetni..éppen ezért..!! akinek ilyen csodálatos érzései vannak..annak csak "Gratulálni "" szabad..hogy átélhette ezt a csodát..és nem kritizálni.!!!


Hozzászóló: Senkise
(Ideje: 01-26-2005 @ 07:32 pm)

Comment: Ha leírja, hogy boldog, szerelmes, élvezi az életet, akkor nem szólok semmit, örülök, hogy eggyel több boldog ember van a világon. De amit írt, az vers, írtam hozzá egy AMATŐR kritikát, mert engedélyt kaptam. ott van Nefelejccs első hozzászólásában. Őszintén szólva Nefelejccs reakciójára vagyok kiváncsi, addig meg csak kövezzetek!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.23 Seconds