[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 353
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 353


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.


blink.gif
appointment (idő és pont)
Ideje:: 02-04-2005 @ 12:21 am

Biztos bennem van a hiba. Biztos csak egy olyan fickó vagyok, aki gorog-morog, hogy ez miért nem így, vagy úgy, hogy miért nem működik, aztán amikor elindulnak a nagy változások, hát fogják a hóhért, oszt fölakasztják.
Ott voltál a sorban, avagy sem?
Ez már retró, ez már nosztalgia, hogy voltál-e 15 évvel ezelőtt a Régiposta utcában, mikor az első hazai McDonalds-ot avatták?
Tudod, amikor még egy év múlva is kígyózott a sor, de kiálltad, mert mi azaz 50-60 perc a sajtburgermámorhoz képest.
Persze a pultig eljutni még gyerekjáték volt - mint a Dakarban a bevezetőszakasz -, a szabad hely hiánya, az üres asztal viszont fejfájást okozott.
Mert mindenki fogta és leült a sültkrumplija mellé, mert gyakorló kamaszként többnyire csak azt tudtuk csak megfizetni, és egésznap az épületben paroláztunk.
Emlékszel milyen körülményes volt oda randevúra menni?
Optimális esetben ülőhelyre számítottál, meg 24 celsiusra a nagy budapesti télben, ahol beszélgetni lehet, ahol a nevén és a gyönyörű szemén kívül valahogy jobban rácsodálkozhatsz a szemben ülő nőneműre…
Persze többnyire a koszos utcán majszoltunk (én faltam, mert nagyon új volt, nagyon finom), aztán azon töprengtem, hova lehet beülni 120 forinttal a zsebemben.
Se, a hova.
Se.
Na várjál, mert ez az egész most azért lett hánytorgatva, mert megint gyün az amerikanizáció, gyün ám csőstül.
Nem olyan nagy baj, mert akad, amit szívesen veszünk át az Újvilágból, csak ésszel legyen feldolgozva, hogy ne kapjon valami rossz és buta értelmet . (Hosszú ez, de biztos érted! )

Észre vetted-e már, böki-e már szemedet, vagy a zsigerekig eljutott-e, hogy mostanában mindenhova időpont kell.
Mer’ eddig ilyen nem vót.
SZTK.
Fogtad magad, pszichésen rákészültél, hón alá csaptad a keresztrejtvény meg a család által kiolvasott, sok képes – pletykás magazint, és kiülted a sorod, ami úgy két és fél, három óráig tartott, hogy aztán felíródjon az aktuális gyógyszer, amit mondjuk Kalmonpyrin-nek hívnak, amit eddig is használtál ugyan, de hát az orvosod mégiscsak az orvosod, az ő tollából mégis jobban esik.

Megyek a körzeti rendelőbe, mert aktuális, mert lejáródott a jogosítvány szavatossága, és szorul a gyomrom, ha rendőr látok, mert mit fog gondolni.
Pénzt fizetett és újra íratja velem helyben a KRESZ tesztet.
Nem kell, nem kell.
Inkább lelkifurdalást mentesítek és nyomulok az intézmény belseje felé.
Fura látvány fogad.
2, azaz kettő darab betegjelölt üldögél – jókedvűen – a ronda, fehérre mázolt székeken.
Semmi stressz, semmi felesleges para.
?
Mobilozok és előre hozom az összes estére tolt programot.
Ajtó nyílik, nővérke mosolyog.
Tolom a személyit, ami régi görcs, ami arról szól, hogy én voltam itt hamarabb, hálló!
„Időpont van?” – kérdi.
Megmagyarázhatatlan indokból az órámra nézek.
„Milyen időpont?”
„Időpont a vizsgálatra.” – feleli, és még mindig akad mosolyra utaló jel a szája szegletében.
Mondom neki, hogy csak a jogsit akarom meghosszabbítani, az ugye nem egy ügy, és gondolta a fene, hogy arra is időpontot kell kérni.
„Mindenhez időpont kell!” – fojtja belém a szót. A pár gondolattal ezelőtti hangulatnak már nyoma sincs az arcberendezésen.
Durcáskodom még egy kicsit és szerintem szellemes hasonlatot hozok fel – most már távolról sem tűnik annak -, hogy a fekélyemnek is időpontot kellene kérni, hogy ne nyomorítsa az életem, és akkor a megbeszélt időpontig nem is fogja?
„Akar időpontot, vagy nem?”
Nem érdemes keménykedni. Inkább kiegyezek egy másnap 17. 35-re érvényes randevúval.
És kérlekszépen minden gördülékeny vala…

Persze a rendszer már nem a régi, már nem az orvos pecsételi a jogsi hátuljába, hogy alkalmas vagy, hanem egy újabb problémás- sorbanállós gócpont az önkormányzati okmányiroda gurul a történetbe.
Még mielőtt bármihez kérdeznék, az okmányiroda eligazító tisztje –durcás nyugdíjas úr – nekem szegezi a kérdést:
„Időpontja van, kérem?”
Nagy levegő, számolás 10-ig, és gonoszkodó megjegyzés mellőzése.
Újabb kiegyezés másnap 13. 05-re.
Nem kell a balhé, nem kell a kiselőadás. Estére úgyis megbánnám.

Másnap.
Nyomorult kátyúkon döcögök a Polgálmesteri hivatal felé, amikor rendőr bácsi integet az útszélén.
Nem üdvözlő mozdulatról van szó.
A kocsi papírjaival minden rendben, legfeljebb a jogosítványba tud belekötni.
Persze megteszi.
Mondom a szitut, mondom, hogy csak valami fecnim van, de épp oda igyekszem.
„Időpontja van?” – kérdezi meglepő együttérzéssel.
„13. 05” – mondom.
Órájára néz:
„No, akkor igyekezzen!”- mondja, és bár a filmes – szirénás rendőri kíséret elmarad, lenyűgöz a Biztos úr empátiája.

Hozzá fogunk ehhez szokni. Gatyába lesz ez rázva. Jó lesz ez.
Csak egy gonosz és buta és morbid jelenet motoszkál. Itt hátul. Tudod, ahol szokott:

Mondjuk Nyugati aluljáró.
Mondjuk betojás közeli élmény.
Mondjuk annyira, hogy a lepusztult nyilvános WC is megfelel.
Kétségbe esetten rontasz a kagyló irányába, amikor a felettes szerv (bizonyos vécés néni) megkérdezi:

„Időpontja van?”



Utoljára változtatva 02-04-2005 @ 12:21 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: LunaPiena
(Ideje: 02-04-2005 @ 07:44 am)

Comment: :))))))))


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 02-05-2005 @ 12:24 am)

Comment: Hiába van időpontom.....várnom kell, néha nem is keveset.Akkor meg minek az időpont?


Hozzászóló: veva
(Ideje: 02-05-2005 @ 10:18 am)

Comment: Tényleg szinte mindenhez időpont kell - amit aztán az arra illetékesek jól nem tartanak be. Minél alacsonyabb lépcsőfokon üldögél a hatalom, annál inkább szereti éreztetni hatalmasságát, s ezt leginkább a várakoztatásban éli ki! --------- Az írásod (mint mindig) nagyon tetszett!!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds