[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 339
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 340

Jelen:


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.


ninja.gif
Regénytöredékek ( 3. ciklus)
Ideje:: 02-05-2005 @ 09:32 pm

- A kőkeresztek, angyalok, díszes vagy dísztelen sírkövek, kripták és maga a temető nem is a halottaknak készülnek, hanem az élőknek. Elpusztult eleiket rég nem érdekli már a tiszteletet követelő pompa. Porrá vált csontjaikat elemésztette az idő. Húsuk lerohadt vérük nélkül, amit mi szipolyoztunk ki. Osztályrészük mindössze egy koporsószeg, míg mi felettük sétálunk az éjnek gyermekeiként. Az élő meg csak emlékszik. Elnémul atyái sírjai fölött. Tiszteleg, pedig a halál általunk rá is kiméretik, s utoléri majd jussa egy napon. Unokái előtte is tisztelegnek majd temetésén. Ez az, amiben nekem soha nem lesz részem- büszke hangjában egyre több megvetést csempésztek a másodpercek. Szavai mögött nem tudtam eldönteni, hogy kárhoztatja-e a sorsát, vagy szerencsésnek tartja magát, amiért neki más jutott.

- Van egyáltalán számodra halál?- kérdeztem. Felém nézett egészen furcsa szemekkel. Ha meg akarnám fogalmazni, azt mondanám meglepedtség ült ki az arcára, mi azt üzente, hogy ezt még soha senki sem kérdezte tőle. Némi töprengés után így felelt:

- Igen. Várni. Várni az öröklét végéig arra, ami sohasem jön el.

- Mi lenne az?

- A megnyugvás –mondta ki határozottan.

***

Megszámlálhatatlanul sok forduló után a sötétség sűrűsége oszlani kezdett. Homály, majd félhomály bontakozott ki. A fény egy teremből szűrődött ki, ahová a lépcsősor vezetett. A világosság vagy örök volt, vagy már hamarabb meggyújtották a gyertyákat. Míves fáklyatartók az uralkodás finomságával tartották a fényt. Lángok kecses keringője kápráztatta a vendéget. Kergetőző játékuk miatt először fel sem tűntek a díszes falak. Aztán, amikor megpillantottam őket, tekintetem nem akart elszakadni tőlük. Áhítattal néztem a rájuk vésett ismeretlen feliratokat. Kifogástalan munka volt minden egyes ív és kúszó indavonal. A fal mellé léptem. Nyers vágy kezdett el kiteljesedni bennem, hogy megérintsem a betűket. Ujjaimban éreztem a bizsergető hívást. Karom kiszolgáltatottan a levegőbe lendült.

- Ne tedd- eszméltem fel az elmémet betöltő parancsból a férfi intésének hatására.

- Mik ezek? -kérdeztem, miközben a kezemet visszaeresztettem magam mellé. A feliratok babonája elmúlt, visszakaptam az akaratomat. Az erejüket azonban még töretlenül éreztem. Fenséges erőt, mely legmélyebb énemet érintette meg. Olyan erőt, mely képes könnyedén hatalmat gyakorolni felettem.

***

Habár annak ellenére, hogy nem vette észre senki, képtelen voltam megnyugodni. A tudat belém vésődött, s nem hagyott békén. Láttam a szöveget, amit élő nem láthat...



Utoljára változtatva 02-05-2005 @ 10:00 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: csingi
(Ideje: 02-05-2005 @ 09:41 pm)

Comment: Tetszik a stílusod. És a témáid is....


Hozzászóló: Jarmila
(Ideje: 02-05-2005 @ 09:44 pm)

Comment: A mostani töredékek sem összefüggőek, hacsak nem az kapcsolja össze őket, hogy úgyanabból a bizonyos meg nem jelent regényből szedtem ki őket. Egyre elvontabb és misztikusabb töredékeket válogatok Nektek, tehát kapaszkodjatok kedves olvasóba átcsapott írótárasaim, mert ez a ciklus már megállíthatatlanul süllyed a történet legmélyebb pontjaiba!;)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds