[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 332
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 333

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Félresikerült élet
Ideje:: 02-15-2005 @ 01:39 pm

Esteledett. Egyedül ment haza a kocsmából, mint majdnem minden este.  A falak mellett szorosan lapulva közlekedett, ha egy ismerős meglátta, úgy tett, mintha nem venné őt észre. Sietett. Bár nem várta senki, de kellemetlennek érezte, hogy mindenki azt vizslatja, vajon megint részeg-e és mennyit ivott.

Gyorsan hazaért. A kellemesen berendezett lakásában, melyet olyan sokan irigyeltek, nem érezte jól magát. Hiszen szinte mindig egyedül volt. Szeretett volna egy férfit állandóan maga mellett tudni, de úgy érezte, méltatlan a szerelemre. Hiszen ki ő? Egy alkoholista, nagy mellű, nagy fenekű negyvenes nő. Kinek kellene? Ráadásul nem vitte semmire. Pedig a szülei igazán kibélelték az életét.

Még 15 éves korában megvették neki ezt a lakást. Akkor épült a társasház, ők a spórolt pénzüket beletették, hogy mire 18 lesz, mindene meglegyen. Hátha férjhez megy hamar, ne kelljen a nulláról kezdenie, mint annak idején a nekik. Apja és anyja még a széltől is óvta. Hajnaltól éjszakáig a nyomdájukban robotoltak, s neki otthon kellett mindig kuksolnia, nehogy baj érje. Magában játszogatott ilyenkor, és iszonyúan félt. Szétpakolnia nem volt szabad, csak a babáját öltöztette, magyarázott neki és simogatta, mindent vele beszélt meg. Később, nagyobb korában egy kiscicát kapott, azt vette az ölébe esténként.

Ápolónő szeretett volna lenni. Mikor eljött a felvételi lap beadásának ideje, könyörgött szüleinek, egészségügyibe írassák, de apja ráförmedt:
- Hogy gondolod? Majd visszeresek lesznek a lábaid 30 éves korodra és más után hordozod ki az ágytálat, eszednél vagy? Nyomdaipariba fogsz menni, vagy elköltözhetsz most rögtön!

A lány persze maradt. Utálta az egész nyomdaipart, már a gépek kattogásától rosszul volt, ha egy ilyen helyre be kellett tennie a lábát. Nagy nehezen, 5 év alatt elvégezte a négyéves iskolát, és utána a családi vállalkozásba ment dolgozni. Szülei még ekkor is ellenőrizték. Nem mehetett sehová szórakozni. Apjáék fejükbe vették, rendes férjet keresnek neki. Meg is találták, egy hozzájuk hasonló, jómódú üzlettársuk fiában. A lány nem szerette ezt az embert, de nem ellenkezett. Hatalmas lagzit csaptak, s beköltöztek a szép lakásba. Nappal még meg is voltak egymással, de mikor eljött az éjszaka, undort érzett, ha férje mellé kellett feküdnie, hiszen egyetlen porcikája sem kívánta. A férfi eleinte szerette, de hamar elunta feleségének érzéketlenségét és alkalmi partnerek után nézett. Mikor erre a lány szülei rájöttek, nagy botrányt csaptak, és a férfit elüldözték a háztól.

Nem mert szólni, hogy terhes, de észrevették. A reggeli rosszulléteket nem tudta tagadni, hiszen családja nap mint nap tapasztalta, mert akkor már újra együtt élt a szülőkkel. Orvoshoz vitték, de már túl volt azon a bizonyos időn, ameddig segíteni lehetett volna. Pénzzel azonban ezt is elintézték, egy este befektették, gyógyszert adtak neki. Meg is szült hamar, másnap reggel kiengedték zárójelentés nélkül.

Éveken keresztül vegetált. Nem érzett sem örömöt, sem fájdalmat, tette a dolgát, ahogy elvárták tőle. De egy idő után szokásává vált, hogy retiküljében egy-egy kétdecis üveget hordjon haza. Ezt mindig elrejtette szobájában a szekrényben, s esténként megiszogatta. Így jobb kedve lett, és könnyebben aludt el. Később már munkából hazafelé menet is betért az útjába kerülő kocsmába egy-egy felesre. Ekkor már anyjáék is észrevették szenvedélyét, amit rettenetesen szégyelltek és takargattak még maguk előtt is. Sokszor kérlelték lányukat, hogy ne igyon, mindhiába. Olyankor, mikor nem volt otthon, kutattak a szekrényeiben, és volt olyan alkalom, hogy 40 üveget találtak. Ezt észrevéve, újságpapírba csomagolta üvegjeit, és a szemetes kukába rejtette, vagy retiküljébe tette és munkába menet eldobta valahol.

A lakás még mindig üresen állt. Mivel ő és szülei már kölcsönösen kikészítették egymást, úgy határoztak, hogy költözzön be saját lakásába, és élje világát. Megtette. Néha-néha a kocsmában összeszedett egy-egy férfit.  Alkoholisták voltak és talán hajléktalanok is, szívesen jártak fel hozzá aludni  a puha ágyba, és ő örült, hogy néha van vele valaki.



Utoljára változtatva 02-15-2005 @ 01:39 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 02-15-2005 @ 05:09 pm)

Comment: Marha szülő,szomorú,önállótlan élet és egy nagyon jó írás:thao


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 02-16-2005 @ 09:15 am)

Comment: Ez nagyon jó! Így kell rosszul szeretni és tönkretenni egy gyerek életét .


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.31 Seconds