[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 323
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 323


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Ebül szerzett jószág... (mese?)
Ideje:: 02-17-2005 @ 07:42 am

Volt egyszer, hol nem volt, élt itt közöttünk egy ember a feleségével és gyermekeivel. Ennek a családnak nem volt otthona, bérelt lakásban voltak kénytelenek meghúzni magukat. Sírtak-ríttak emiatt reggeltől estig az önkormányzatnál, de életük ennek ellenére nem változott.

Ahogy így szomorkodtak, egy jó ötletük támadt. Hiszen ott van a férfi édesanyjának szép nagy háza, aminek a fele a fia nevén van. Ha ezt eladnák, bizony lenne lakásuk. Így is lett. Jártak az öregasszony nyakára, addig-addig, míg az beleegyezett, hogy a házát eladják. Vérzett a szíve, de a gyermekek erősebbek voltak. Két lakás lett hát a házból, miután eladták. A mami nem tudta megszokni az új helyét több, mint 70 évesen, és egy év múlva meghalt.

Lett végre szép lakása a családnak. Igaz nem olyan, és nem ott, amilyennek és ahol szerették volna. De az övék volt, az ő nevükön. Telt-múlt az idő,és kiderült, hogy a nincs elég pénzük a lakás fenntartásához. Kértek kölcsönt ettől, kértek kölcsönt attól, megadni nem tudták, így a hitelezők összefogtak és kivásárolták alóluk a házat. Menniük kellett, s egy tanyán voltak kénytelenek meghúzni magukat. Odalett a szép örökség. Itt a vége?



Utoljára változtatva 02-17-2005 @ 07:42 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: khama
(Ideje: 02-17-2005 @ 09:11 am)

Comment: Sajnos ez nem mese, és még vége sincs a történetnek....


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 02-17-2005 @ 10:33 am)

Comment: :( szomorú... Lev


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 02-17-2005 @ 12:24 pm)

Comment: Erre is csak azt tudom mondani: nagyon... ez a való világ! s még ennél rosszabb helyzetek is vannak, sajnos. Az ember nem is tudja, kit sajnáljon, a szülőt, vagy a gyerekeket. Talán mindkettőt.


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 02-17-2005 @ 04:35 pm)

Comment: Jaj :( Ez sajnos előfordul a mindennapokban. Szomorú dolog, de sokan veszítik el lakásukat, vagyonukat, mindenüket...egy tartozás vagy kölcsön miatt. És ha valakinek az élete elkezd mellékvágányra terelődni, onnan nehéz visszakapaszkodni...


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 02-17-2005 @ 09:24 pm)

Comment: Nem azért, de valaki sír, valaki meg dolgozik.


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 02-17-2005 @ 09:33 pm)

Comment: Audrey, ez igaz. De ha belegondolunk, egy átlagos munkahelyen végzett hétköznapi munka béréből még nem nagyon épített vagy vett lakást senki... SAJNOS.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 02-17-2005 @ 11:04 pm)

Comment: Ez is igaz. Mert én sem tudnék lakást venni a béremből. De sajnos vannak emberek, akik tényleg nem is akarnak dolgozni, csak sírnak, meg sorban állnak segélyért. Minden évben úgy kell lasszóval megfogni a hómunkásokat, mert nincs elég jelentkező. Hát kérdem én, nincsenek munkanélküliek, meg hajléktalanok Budapesten, vagy nem kell nekik a pénz?


Hozzászóló: veva
(Ideje: 02-17-2005 @ 11:04 pm)

Comment: Ez a lakásvásárlásos dolog (márminthogy: egyedül nem megy) bizony igaz. Az első lakásomat (szolgálati lakás volt, ezért a töredéért lehetett megvásárolni) a szüleim segítségével ---- azaz dehogy! Ők vették meg az én segítségemmel - nekem csak a tizede volt, ők adták a 90 %-ot! :))


Hozzászóló: Myra
(Ideje: 02-17-2005 @ 11:38 pm)

Comment: Igen, sokan vannak, akik nem is akarnak dolgozni. Számítanak a segélyekre, a gyerekek után kapott pénzekre, családi támogatásra, mindenre. De ez már a másik véglet. Azért legtöbben tisztességesen dolgozunk, fenntartjuk magunkat. Bogika, kérlek ne haragudj ránk, amiért ezt itt tárgyaltuk ki ( bár, erről lehetne hosszasan beszélni ). Látod, milyen gondolatébresztő volt, amit írtál? :)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 02-18-2005 @ 07:28 am)

Comment: Dehogy haragszom! Tulajdonképpen azt volt a célom, hogy a jelenségen gondolkozzatok el. Én azt hiszem, hogy nagyon fontos az önálló lakás, de annyira nem, hogy mások életét tegyük tönkre miatta, mások tulajdonát vegyük el.


Hozzászóló: való
(Ideje: 02-18-2005 @ 09:02 pm)

Comment: Bogikára jellemző módon sikerült megint egy olyan témát találni, amit néhány héten keresztül elemezhetnénk (és sajnos néhány évtized kell, amíg enyhülhet a szorítás). Meglátásom szerint a probléma gyökere: A SZEGÉNYSÉG. A szegénység pedig nem szabadon választott gyakorlat, hanem társadalmi jelenség. Borzasztó összetett jelenség. Igazuk van azoknak, akik arról beszélnek, hogy sokan vannak, akik a maguk szegényei. DE! Vajon akkor is igaz ez, ha az odáig vezető utat is megvizsgáljuk. Az OK - OKOZAT összefügést régóta ismeri az emberiség. Vajon valóban önként dalolva vállalják a szegénységet az emberek? Gondolhatja bárki is komolyan, hogy nem élnének (éltek volna valaha) kényelmes otthonokban a mai hajléktalanok. Mennyi egyéni és társadalmi tragédiát lehetne kiolvasni a sorsukból. Megboldogult polgármester koromban szerdánként volt az un. ügyfélfogadási nap. Ezeken a napokon reggel nyolctól délután egy óráig hallgathattam a panaszáradatot. Gyűlöltem ezeket a napokat.(Ebédre csak folyékon halmazállapotú ételt tudtam enni (ha tudtam), és azt is megrágtam. A kilencvenes évek elején - nemcsak felénk- nagy volt a munkanélküliség. Aki ebbe a helyzetbe került, először még örült is. Munka nélkül majdnem annyi segélyt kapott, mint amennyi előtte a fizetése volt. Az első hetekben kitakarította a portáját a pincétől a padlásig. Sőt néhanap még ide-oda elment alkalmi munkára is, plusz pénzt keresett. Azután egyre több lett a szabadidő. A munkanélküli segély lejártáig több volt a család havi jövedelme. A gyerekeknek több jutott, és egyre több jutott a kocsmára is. Megengedhette magának, hiszen a családtól - látszólag- nem vett el semmit. A munkanélküli után jött a szoc-segély, lényegesen kisebb összeggel. Alkalmi munka nem lett több. A kocsmában az árak emelkedtek.... Folytathatnám. És ez csak egy lehetséges, de igen gyakori, útja a lecsúszásnak.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.26 Seconds