[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 151
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 152

Jelen:
Tagi infók ender Küldhetsz neki privát üzenetet ender ender


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szegénység arcai 4.
Ideje:: 02-24-2005 @ 08:10 am

Rendes család elfogadna...

 

A játszótéren minden délután sok anyuka gyűlt össze a gyerekeivel. Csak egy férfi volt köztük, Tamás, aki rokkantnyugdíjasként volt otthon két apró kisfiával. A felesége volt a családfenntartó. Ő nem dolgozott, mert az egyik lába születésétől kisebb volt, mint a másik, ortopéd cipőt hordott, és bottal járt. Míg a gyerekek játszottak, ő beszélgetéssel ütötte agyon az időt.

- Tudod - fordult az egyik anyukához -, nemrég feladtam egy hirdetést az újságban, hogy "rendes, rokkantnyugdíjból élő család elfogadna tartós élelmiszert, ruhát, játékot...". Aztán tegnap felhívott egy nő, hogy tényleg csak a rokkantnyugdíjból élünk? Aztán hozott egy zsák játékot, megnéztem, rozsdás a fele, ki is dobtam, nem lehet használni, meg ruhát, abban van mindenféle, olyan is, ami tizenéves korukban lesz jó a gyerekekre. Ezt felvittem anyámhoz a padlásra, időnként majd átforgatom, ne büdösödjön be. A fene egye meg, ideges vagyok, nincs otthon cigi, pedig utálom, ha kávé meg cigi nincs, az az elvem, az mindig legyen. Rengetegbe kerül a pelenka, azt nem lehet megfizetni! Most azt kellett vennem. Szerencsére mindkettőnek egyféle méret kell. Néha, mikor nincs pénzem, ráteszem a használt pelenkát a radiátorra, ott megszárad, aztán visszaadom rájuk. Mindegy, melyikről vettem le, nem foglalkozom vele. Kajánk az van. Az asszony konyhán dolgozik, mikor ideköltözött, ott szereztem neki állást. Nem is veszünk ételt, mindent hoz bentről. Főtt kaját, meg ami kell. Tegnap szabadnapos volt, bement, kért a kolléganőitől húsz zsömlét, aztán hazajött. A múltkor egy nagy szatyorral jött ki a kapun, a biztonsági őr meg is kérdezte, mi van a táskában, jól meg is ijedt. Szerencsére kivágta magát, hogy reggel a piacon járt, és bevásárolt, de úgyse szólna az őr semmit, ő is onnan hordja haza az ennivalót, cserébe kiengedi a konyhásokat ellenőrzés nélkül. Te, rengeteg kaja van otthon, tele a mélyhűtő hússal, annyi a felvágott, a gyerekek kenyér nélkül eszik. Rengeteg mindent dobunk ki. Csak ez a lakás lenne nagyobb. Két szoba kéne, mert ez az egy kicsi. Alig férünk el. Utálok itt lakni! Saját lakás kéne, nem ez az önkormányzati. Ráadásul jövőre lejár az öt év, el kell innen menni, rá akarom beszélni anyámat, hogy adja el a házát! Tavaly is próbáltam, meg is hirdettem, egy ember jelentkezett, hogy látatlanban adna érte 15 milliót, mert jó helyen van, de anyám az utolsó pillanatban meggondolta magát.

- Na megyek, mert jön az asszony - köszönt el. - Remélem, valami finomat hoz vacsorára.



Utoljára változtatva 02-24-2005 @ 08:11 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Nefelejccss
(Ideje: 02-24-2005 @ 09:17 am)

Comment: Nagyon életszerű, remekül megfogalmazott írást olvashattunk tőled. Örülök, hogy a "szegénység arcai"-val olyan témát hoztál felszinre, ami sajnos nagyon aktuális.. Nagyon szivesen olvasom írásaidat.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 02-24-2005 @ 09:48 am)

Comment: Köszönöm.


Hozzászóló: való
(Ideje: 02-24-2005 @ 10:52 am)

Comment: Olvasom mindet, csak most el vagyok havazva, így nem mindig tudok rá reagálni. Jók. Nagyon jók. Ne hagyd abba! (Vagy a tehetség, vagy a kukac mocorog bennem is - csak legyen időm: párhuzamos történetek keveregnek, kavarognak a fejemben.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 02-24-2005 @ 10:58 am)

Comment: Való, köszönöm. Várom az írásaidat, kíváncsi vagyok.


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 02-24-2005 @ 11:09 am)

Comment: Mindig elolvaslak , mert az élet árnyalatait nagyon kifejezően tudod ábrázolni :-)


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 02-24-2005 @ 11:14 am)

Comment: Köszönöm.


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 02-24-2005 @ 11:26 am)

Comment: jaj, ez is nagyon tetszett... és tényleg ne hagyd abba... Lev


Hozzászóló: khama
(Ideje: 02-24-2005 @ 01:22 pm)

Comment: Furcsa. Ez a történet bennem is rengeteg gondolatot gerjesztett. Köszönöm Bogika.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 02-24-2005 @ 01:32 pm)

Comment: Tényleg jók ezek a történeteid! Soha nem egyértelmű - mint maga az élet - van min gondolkodni! :)


Hozzászóló: Árvai,Emil
(Ideje: 02-24-2005 @ 05:33 pm)

Comment: Én is olvasom a történeteket. Sóhajtok: végre... nem sztárokról szól a hír, hanem a névtelenekről, akiknek az élete (szintén) külön-külön egy regény, egy novella. Akiknek azért meg tudja mérgezni a boldogságát a szegénység. A miénket is...(?)


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 02-24-2005 @ 11:19 pm)

Comment: Én is olvaslak mindig... most nem tudom, ezen gondolkodnom kell. Ez kicsit vegyes érzelmeket keltett bennem ... persze talán az a jó :)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.33 Seconds