[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 264
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 264


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szegénység arcai 9.
Ideje:: 02-27-2005 @ 10:10 pm

Megosztani?!

 

Vasárnap délután volt. A kilencgyermekes család vendéget várt, az anya édesanyját. Minden hónapban meglátogatta őket, s néhány napot náluk maradt.

A nagymamának nehéz természete volt. Mivel már évek óta egyedül élt, nem tudott alkalmazkodni. Nagyon idegesítette őt a kilenc gyerek, nem szokott ehhez hozzá, mert neki csak egy született. Mindig emlegette a lányának, ő milyen jó gyermek volt, pedig ő csak arra emlékezett, hogy egész gyermekkorában szidták a szülei és azt sugalmazták neki, kortársai szebbek és jobbak mint ő.

Bár a mama nehezen viselte el az unokákat, kötelességének érezte, hogy rendszeresen látogassa őket. Mindig felpakolva jött, hozott rengeteg ennivalót és ruhákat. Alig bírta el a csomagokat most is. Leült, mindenkinek átadta az ajándékait. Ez úgy egy órába telt, majd kicsit lefeküdt pihenni és beszélgetni a gyerekekkel. Ekkor csengettek. A szomszéd kislány jött át. Ő egyke volt, beteg édesanyja egyedül nevelte. Ilyenkor délután az anyja lepihent egy kicsit, mert a gyógyszerek miatt szüksége volt egy kis szundikálásra, és örült, hogy a lánya ilyenkor átmegy játszani. A családnak meg igazán mindegy volt, hogy kilenc vagy tíz gyerek van éppen otthon.

A nagymama nem szerette a látogatókat. Sokszor elmesélte, hogy ők hatan voltak testvérek, és az édesanyja azt mondta mindig, hogy nem jöhetnek át a barátok, vannak a gyerekek elegen, játsszanak egymással. Ők se mehettek sehova. Ha meglátogatták vasárnaponként a nagymamájukat, semmit nem volt szabad elfogadniuk, azt kellett mondaniuk, hogy köszönik, de éppen akkor laktak jól, mielőtt elindultak. Ezt lánya sosem értette, miért kellett így csinálni, nagyon furcsállta. Ő mindig megkínálta a kis barátokat azzal, ami éppen otthon volt: vajas vagy lekváros kenyérrel, gyümölccsel, keksszel.

A gyerekek most is játszás közben kisettenkedtek a konyhába, elővették a nagyi által hozott almát, falatozni kezdtek, a kislánynak is adtak belőle. Aztán valamiért beszaladtak a konyhába. Közben a mama kiment, kidobta a csutkákat, és a maradék almát a konyhaszekrény felső polcára rakta. Közben kivette a hűtőből a parizert, és a gyümölcs mellé tette, nehogy a kicsiknek abból is eszükbe jusson adni. Ő az unokáinak vette az ételt a kis nyugdíjából, nem ennek az idegen kislánynak. Neki adjon otthon az anyja! Az egyik gyermek kijött, és ezt meg is mondta neki.

Nemsokára a többiek is kiszaladtak,és keresték az almát. Mire a kicsi ezt válaszolta:
- A mama eldugta, és csak akkor ehetünk belőle, ha Pannika elmegy!



Utoljára változtatva 02-27-2005 @ 10:10 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Lev
(Ideje: 02-27-2005 @ 10:18 pm)

Comment: szomorú, tényleg... igaza is van meg nem is... igazából azt akartam mondani, hogy megértem a nagyit... csak nem pont a legjobb módját választotta a megoldásnak... / De ahogy írsz, az továbbra is nagyon jó! Lev:)


Hozzászóló: veva
(Ideje: 02-27-2005 @ 10:35 pm)

Comment: Hm...! Az úgy eszembe jutott a végére, mi van ha elfelejtik az almákat (bár az még csak-csak) és a parizert és egyszerre csak büdösödni kezd a szekrény tetején! --- Köszi!


Hozzászóló: khama
(Ideje: 02-28-2005 @ 08:40 am)

Comment: Furcsa szerzet az ember. Újabb furcsa nagymama... hiába szeret, hiába ad, valahogy rosszízűvé válik a dolog.


Hozzászóló: való
(Ideje: 02-28-2005 @ 05:54 pm)

Comment: Most jutott időm végigolvasni valamennyi írást. Nagyszerű füzér - ami az írások módját illeti, és szörnyű látlelet rólunk- ami a tartalmat illeti. Felkavaróak, és az az elképesztő, hogy nap, mint nap történnek ezek velünk, körülöttünk - és egyre kövültebben csodálkozunk rájuk, vagy éppen egyre fásultabban megyünk el mellettük.


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 02-28-2005 @ 08:38 pm)

Comment: szia Bogika! :) Igen, értem is a mamit, meg nem is. Kisnyugdíjból igyekszik maximumot hozni, s azt másnak (is) adják? Mentségére legyen mondva az, ami azonban egész életére kihatással van, mint látjuk, hogy: őt is így nevelték. Magánakvalónak, szegényt. Egy fontos dolgot nem tudnak az emberek (persze a többi mellett!:)), hogy ---ha adunk -> kapunk. Az önzetlenségnek mindig beérik a gyümölcse. ...Na jó, nem bölcselkedek:)) Szépen írsz nagyon, muszáj megint megjegyeznem:))


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 02-28-2005 @ 09:02 pm)

Comment: Érdekes! Az én nagyim meg inkább a szomszédokat etette!!!


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.41 Seconds