[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 339
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 339


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szegénység arcai 10.
Ideje:: 02-28-2005 @ 09:57 pm

Pumpolda

 

A kislány 10 éves volt. Nem házasságban született. Édesapja és édesanyja a kocsmában ismerkedtek össze. Nagyon magányosak voltak, mindketten vágytak egy igazi társra, mikor összetalálkoztak. Az elveszettség, a sikertelenség érzése hajtotta őket egymás karjaiba, nem a szerelem. Pár hónapig együtt éltek, a kapcsolatukból született a gyermek és pár hónapos volt, mikor anyja és apja különköltöztek.

Nehéz volt egyedül nevelni a kislányt. Az asszonynak hol volt munkája, hol nem, talán nem akart dolgozni, talán csak az álláskeresések során átélt kudarcokat nem bírta. Jobbára segélyekből élt.

A férfi sem dolgozott. Hamar leszázalékolták, de hogy legyen egy kis pénze, néha egy-egy alkalmi munkát azért elvállalt. A szüleivel élt, ő volt a család kudarca, másik két testvéréből diplomás ember lett, őbelőle alkoholista. Azért amennyire tudta, kis pénzéből segítette lányát és volt élettársát. Fizette rendesen a gyerektartást, de az asszonynak ez nem volt elég, mindig többet és többet követelt. Nem tudta a pénzt beosztani. Ital, cigaretta kellett neki is, emellett mindent megvett, amit csak megkívánt a kislány, nem akarta, hogy hiányt szenvedjen. A legkülönlegesebb csoki, a legextrább nyalóka, a legfinomabb cukorka mindennapos ajándék volt. Közben a nagymama is ott segített a kis családon, ahol tudott, bár néha kijött a sodrából, olyankor kiabált, és mutogatott az apára, miért nem az tartja el őket. A lánya soha semmit nem dolgozott a kertben vagy az állatok körül, de azt elvárta, hogy amit ott megtermelt, abból neki bőven jusson.

Ezt látta a kislány is, így hamar megtanulta, hogy tartsa sakkban a szüleit. Mindig többet és többet kívánt, az apjával az volt a napi program, hogy mikor elment meglátogatni őket, már indultak is a sarki kisboltba, és ott összevásároltak mindenfélét. Néha a férfi, ha nem volt pénze, napokig elkerülte lányáékat, mert tudta, addig nézik valamibe, míg pénze futja. Ha nem volt neki, elmondták mindennek. Új ruháról, cipőről is általában neki kellett gondoskodnia. Ha nem bírta a nyomást, napokig ki se jött a kocsmából, aminek az lett a vége, hogy az alkohológián kötött ki.

A kislány a barátnőinek mindig dicsekedett, milyen gazdag az édesapja, ma ennyi és ennyi pénzt tett a bankba, és nézzék az új nadrágját, milyen divatos, az ő apja ezt is meg tudja venni.



Utoljára változtatva 11-16-2012 @ 11:31 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Lev
(Ideje: 02-28-2005 @ 10:10 pm)

Comment: Jaj! Drága Bogika! Nagyon jól írsz, tényleg, és nagyon tetszenek ezek a kis élt-részletek... de már olyan szomorú vagyok tőlük... ha lehet, kérlek írj, a szegénység szebbik feléről is, mert már fáj a szívem... szeretettel: Lev....


Hozzászóló: Vigi
(Ideje: 02-28-2005 @ 10:14 pm)

Comment: Bogika szomorú, nagyon szomorú életírta történetek. Akármerre nézünk csak a fájdalommal találkozunk.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 02-28-2005 @ 10:19 pm)

Comment: Lev, a Gyertyafényes vacsora ilyen írásom. Vidám, és a szegénységről szól, kár, hogy nem igaz.


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 02-28-2005 @ 10:48 pm)

Comment: Nagyon jól tudsz életképeket írni! Folytassad!!! :-))


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 02-28-2005 @ 11:17 pm)

Comment: :)


Hozzászóló: khama
(Ideje: 03-01-2005 @ 08:33 am)

Comment: Nagyon jó. A címe is. Hogyan neveljük a gyereket az életre, az életnek.


Hozzászóló: veva
(Ideje: 03-01-2005 @ 11:42 am)

Comment: Szomorú! :(


Hozzászóló: momo
(Ideje: 03-01-2005 @ 01:01 pm)

Comment: Annyira jó Téged olvasni! Írj még sokat, nagyon kell!


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 03-01-2005 @ 03:35 pm)

Comment: Persze hogy jó, hisz falumbeli! ... jaj,Bogika, ezt nem hagyhattam ki, töröld, ha akarod:)))


Hozzászóló: csillamocsai
(Ideje: 03-01-2005 @ 10:49 pm)

Comment: Csatlakozom a többiekhez.Jól írsz. Szeretettel.Csilla


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.38 Seconds