[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 350
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 350


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A szegénység arcai 12.
Ideje:: 03-02-2005 @ 08:46 pm

Hazátlanul

 

Tíz éve ment férjhez Mexikóba. A középiskolában spanyolul tanult, és nyelvgyakorlásként, na meg szórakozásból levelezőpartnereket keresett. Így talált rá Juanra, akivel annyira megszerették egymást, hogy eljött hozzá, feleségül vette, és kivitte hazájába.

Boldogan éltek, nagyon szerették egymást, és hat gyermekük született. De  az asszonynak nagyon erős honvágya lett, vágyott az édesanyja és a húga után, annyira, hogy szinte belebetegedett. Depressziós, egykedvű lett, így a férje, mivel még mindig nagyon szerette, úgy határozott, hogy visszaköltöznek Magyarországra, a felesége szülővárosába, és ott új életet kezdenek.Talán jobb is lesz, mert kellemesebb az éghajlat, ingyenes az orvosi ellátás, na meg az anyósa és a sógornője segítenek majd a gyerekek ellátásában. Kint Mexikóban egy házat béreltek és Juan egy konzervgyárban dolgozott. Szegények voltak, de nem szenvedtek hiányt élelmiszerben, mindig bőségesen került az asztalra minden.

Nagy nehezen összekuporgatták a repülőjegyre valót, és hazajöttek. Az anyóshoz költöztek átmenetileg, míg Juan munkát talál. A sógornő is ott lakott velük, de szépen elfértek a tágas családi házban. Az itthoniaknak is jól jött, hogy lakik velük valaki, megosztozhattak a rezsin. A párnak az volt a terve, hogy később majd kibérelnek egy lakást és különköltöznek. Juan azonban nem talált legális munkát, mert egy szót sem tudott magyarul. Délelőtt spanyoltanítást vállalt, erre nem nagy kereslet mutatkozott. Este egy étteremben mosogatott, persze feketén, egy ismerősüknél. Ebből a keresetből, meg amit a gyerekek után kaptak, nehezen éltek meg. Míg kinn nem kellett spórolniuk az élelemmel, itt ritkán vehettek gyümölcsöt, húst, jobbára hol lángos, hol meg sült krumpli volt ebédre. Reggelire és vacsorára meg vajas kenyér. A számlákat nehezen fizették. De ez még nem is lett volna nagy baj, megszokták. Segítséget viszont sosem kaptak a családtól. Úgy érezték, megtűrt személyek, ahogy jött a hétvége, eltűnt a sógornő és az anyós, hol gyógyfürdőbe, hol barátokhoz utaztak el, a házimunkában sem volt senki segítség, hiszen - mint mondták - a rendetlenséget a gyerekek csinálják. Mosni, főzni viszont a fiatalasszonynak kellett, ha délben lepihent kicsit a gyerekekkel, a mosogatnivaló biztosan megvárta.

Ahogy teltek a hónapok, egyre kevesebb reményük lett arra, hogy valamikor is jobb lesz. Így összeült a házaspár, és úgy határoztak, így nem mehet tovább. Juan a távoli mexikói rokonaitól kért kölcsön, hogy visszautazzon szülőhazájába. Az egyik barátja házépítéssel foglalkozott, ő munkát és szállást ígért neki addig, míg annyit nem keres, hogy ki tud bérelni egy lakást, és haza tudja vinni a családját. A repülőtérre felkísérte a felesége, és ott könnyes szemmel búcsúztak el egymástól a mielőbbi viszontlátás reményében.



Utoljára változtatva 11-14-2012 @ 12:47 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 03-02-2005 @ 08:59 pm)

Comment: Mindenképpen nehéz a vegyesházasságban élőknek --- hát még, ha szegények is!


Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 03-02-2005 @ 09:05 pm)

Comment: Ez százszor megrázóbb,mint az én könnyező kulturlényeim voltak.Dehát az a réteg is létezik.Ebbe bele lehet pusztulni.thao


Hozzászóló: Audrey
(Ideje: 03-02-2005 @ 09:18 pm)

Comment: Kár volt hazajönni... :-((( Ott kell élni, ahol könnyebb. A nélkülözés megöli a kapcsolatokat.


Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 03-02-2005 @ 09:47 pm)

Comment: Három kemény évet húztam le Nyugatnémetországban.Volt saját zeneiskolánk.Nem bírtam ki.Állampolgárságom ma is megvan,mindkettő,de nincs az a pénz,hogy mégegyszer máshol éljek.thao


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 03-02-2005 @ 10:01 pm)

Comment: Az ember nem mindig látja előre, mi fogja várni. Mindig azt reméli, jobb lesz.


Hozzászóló: nyom-ta-thao
(Ideje: 03-02-2005 @ 10:12 pm)

Comment: Bizony,nem volt mit tenni,a származás adva volt.thao


Hozzászóló: Lev
(Ideje: 03-02-2005 @ 11:01 pm)

Comment: ez így nagyon nehéz...


Hozzászóló: khama
(Ideje: 03-03-2005 @ 10:57 am)

Comment: Csupa elcsépelt séma jutott eszembe a szegény emberről és az ágról, és halmozott hátrányról...


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 03-03-2005 @ 12:30 pm)

Comment: Nekem nem a vegyesházasság és a szegénység ebben a tragédia... Hol maradt a szerető család, vagyis a rokonok? szégyen! Ahol szeretet van --- ott minden van.


Hozzászóló: Bogika
(Ideje: 03-03-2005 @ 04:07 pm)

Comment: Egyetértek Zizike.


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 03-03-2005 @ 08:16 pm)

Comment: :))


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds