[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 308
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 308


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

A Hoffman bácsiék kocka Ladája
Ideje:: 03-29-2005 @ 08:19 pm

A Hoffman bácsiék kocka Ladáját, azt mondjuk konkrétan én törtem össze.
A 83-as év majdnem telén.
Persze nem loptam el, hogy huligánkodjak, aztán szembejövő fának neki.
Nem.
A 11 évével ilyet nem csinál az ember.
Mondjuk volt egy osztálytárs, az akkoriban már motorra szakosodott, és minden további
nélkül lovasította a mozdíthatót.
Testének nyúlásával harmonizálva, egészen odáig jutott, hogy hetedikben már személygépjárműveket cuccolt arrébb.
Mert addigra már a serdülő testrészek elérték a gázpedált.
Szervezetileg nem volt ám benne a bűnözésben, csak imádott vezetni.
Volt úgy, hogy centire visszaállította a járművet úgy, hogy a tulaj észre sem vette.
Persze kis idő elteltével rájött micsoda anyagi vonatkozása van annak a verziónak, ha mondjuk a sarkon nem fordul vissza, hanem rosszarcú emberekig gurul vele.
Micsoda balhék voltak, micsoda balhék!
És mennyi időt elvett a tanórákból, mennyi időt!
(Fantomizálom az egykorit, az osztálytársat.
Legyen „K”.)
Nem kell ám félteni „C” ügynököt.
Azóta két különböző Kft. büszke tulajdonosa, és állítólag legális cuccokból él.
Mert meg lett törve.
Fiatalon pokoltornác körül rohangált, oszt’ észbe kapott.
Legalábbis remélem…

A Hoffmann bácsiék kocka Ladáját, azt mondjuk konkrétan én törtem össze.

Kamaz-típusú kerékpáromat használat előtt mindig ki kellett egyenesíteni.
„Félig Camping – Egészen Orosz” bicikli volt.
Nagyon csúnya, nagyon zöld.
Van egy hozzá kapcsolódó jelenet, amit sose az emlékből, na onnan soha nem távolítok el.
Majd, ha magától, majd ha mennie kell.
Apám nagyon korán, még annál is, a 70-es évek szelével meg testvérrel és néhány angyalföldi vagánnyal, hosszú és bonyolult kavarodások után a Nagy Kéken Túl kötöttek ki.
Persze úgy volt, hogy csecsemő jómagam, és kétségbeesett jó anyám, majd követi.
De ez egy másik, egy hosszú.
Lényeg, hogy a nagyon ritka és többnyire tartalmatlan tengerentúli hívások nálunk leginkább szervezett dzsemborékra emlékeztetettek.
Nagypapa-nagymama-anyu-unokatestvérek-szomszédnéni, egyszóval mindenki a kagyló körül keringett, hogy ha egy pillanatra is, de meghallja a távolból recsegő „külföldre szakadt hazánkfia” - hangot.
A Szamárköhögés-ben van az a jelenet!
Tudod, a: „Másként mondom! Másként mondom!”.
Garas, Törőcsik, Hernádi.
Na, nálunk is valami hasonló volt a ramazuri.
A tizedik évbe való lépésem körül, megint jött az atyai lelkifurdalás, és az azt kompenzáló „amerikásan” csörgő telefon.
Az most mindegy, hogy miről nem beszéltünk, mert többnyire nem, mert azt sem tudtam kicsoda-micsoda?
Ahogy ő sem.
De mondom, ez másik, ez hosszú.
Mindenesetre ezen a születésnapi telefonbeszélgetésnek imitált valamin, a pasi akinek részben köszönhetem az életet, megkérdezte:
„És…, őőő,…és…,biciklid van?”
Mire az öntudatos 10-es így válaszolt:
„Ja! Valami Orosz Szar!”
Apám röhög.
A családtagok meg félhalkan: „Csitt-Csitt! Ilyet nem mondunk! Pszt!”
Merthogy rezgett a levegő.
Merthogy disszidens családok telefonjába belefülelnek.
És akkor azt így nem illik.
Mondom: Szamárköhögés!
De nem ez itt a lényeg, hanem hogy:

A Hoffmann bácsiék kocka Ladáját, azt mondjuk konkrétan én törtem össze.

Rondazöld Kamazomat, a gondos kihajtogatás után, a bejárati kapun túlra helyeztem.
Boldog 11 éves voltam, pedig a nyomorult szürke tél csak akkor kezdődött.
A Házi feladat viszont már kitöltve-megoldva, az iskolatáskában pihent.
A Hoffmann bácsiék kétsaroknyira laktak, a Frangepán - közben.
És itt a „köz” szócska bír kulcsfontossággal.
Merthogy nem egy külön utca, csak köz, amibe nem lehet belátni, mert keskeny, és amiért a gondos szülők (anya, nagyanya, nagyapa) a rondazöld Kamaz megvásárlásának pillanatában figyelmeztetik a sajtkukaccal bélelt serdülőt, hogy mindig tekintse át helyzetet, mert ellenkező esetben bonyodalom adódhat.
Mind egészségben, mind kerékpár megmaradási minőségben.
És most egy többnyire szót fogadó, rendes, jó tanuló, fiatalról beszélünk.
(Később ez majd módosul, de az is egy másik.)
Teker, csak úgy. Nem figyel oda. Gondolatok ide-oda.
Tova.
Ahogy a Frangepán-köz bemérését felügyelő érzékszerv is.
Iszonyatos csattanás.
Oldalból, a sárvédő felől közelítek, átszakítva a pléhlemezt.
A memoár már csak lassított képeket tud előhívni.
Az ütközés után tigrisbukfenccel indítok, hogy végül a tizenegyest hárító focikapus mozdulattal kenődjek a szélvédőre.
Hoffman bácsi és én felvesszük a szemkontaktust.
„Csókolom!” – kiáltom az üvegen túlra.
„Ne tessék haragudni!” -, és bringára pattanok.
És szédelgek, és reménykedem, hogy nincs a közelben másik „köz”, meg az is az észbe jut, hogy mi van, ha ez cserbenhagyásos gázolásnak minősül?
Mert az autó eleje, az csúnyán.
És, ha a Hoffmann bácsi sokkos állapotba került?
Ilyenek.
Rondazöld villám vagyok, ahogy hazafelé tekerek.
„Ilyen korán?”- kérdezi nagyanyám.
„Jaja, igen, aha, jaja!”.
Azt persze nem tudja, hogy szív a torokban, az izzadságcseppek meg ellepték az összes létező kimenetet.
A Hoffmann bácsiról nem is beszélve.
Aki egyébként fél óra múlva megjelenik és kutyabaja, és innentől már nem érdekel, hogy jelentős a kár, meg le vagyok szidva, és irgumburgum.

Nagykő le.
Tévémegvonás, vagy hasonló.
Lényeg:

Rólam ne készüljön film: „Tudom, mit tettél 11 éves korodban, télen!” címmel.

Há' nem?!

 



Utoljára változtatva 03-29-2005 @ 08:19 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: veva
(Ideje: 03-29-2005 @ 08:32 pm)

Comment: Hihh! (nem teszek ide jeleket, de nagyon vihogtam közben) Nnna! Ez nagyon jólesett ebben az engem épp körülvevő szürkeségben!


Hozzászóló: Anonyma
(Ideje: 03-29-2005 @ 09:14 pm)

Comment: Nem tehetek róla de ez jutott eszembe: Jó apa leszel!! :)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 03-30-2005 @ 05:33 am)

Comment: :))) Hát ezt nagyon jó volt olvasni!


Hozzászóló: fenyesi
(Ideje: 03-30-2005 @ 06:55 am)

Comment: IGEN! üdv. fényesi


Hozzászóló: Jega
(Ideje: 03-30-2005 @ 10:43 am)

Comment: Ez igazán kedves, jó írás lett. Gratulálok.


Hozzászóló: ukume
(Ideje: 03-30-2005 @ 12:02 pm)

Comment: Egy biztos! tokkal vagy vonóval, de Te, egyéniség vagy... És ez ma nagy Kincs és nagy Átok. Sok erőt hozzá:))


Hozzászóló: khama
(Ideje: 03-30-2005 @ 01:09 pm)

Comment: Ez ismét jóvót! Most hogyan röhögjek itten harsányan, ha rühelled a jelzését? Eccer a "hosszút" is megírhatnád...


Hozzászóló: tokkalvono
(Ideje: 03-30-2005 @ 01:18 pm)

Comment: Köszönöm-köszönöm! Hadd szóljon! :):):):):):):):):):):):):):):):):):):):)


Hozzászóló: Netelka
(Ideje: 05-07-2005 @ 05:46 am)

Comment: Hát, úgy tűnik végig kell vonulnom az írásaidon... ezt tetted velem :)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.35 Seconds