[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 213
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 213


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Mesélik
Ideje:: 04-28-2005 @ 05:56 pm

Mesélik…

  Mesélik, hogy élt egyszer egy cipész, aki hivatásából következően csöppet sem meglepő módon lábbeliket készített. Ez ugye még nem is lenne meghökkentő, csakhogy a cipőknek nem volt talpa. Az öregúr úgy magyarázta, hogy ha nincs talp, nem kopik el, nem kell talpaltatni. Kicsit megfájdul az ember talpa ha kavicson jár, de más nem látja, hogy a cipőjének nincs talpa, a láb nem büdösödik, és elég hozzá egy vastag pamut zokni. Elkezdte terjeszteni a cipőket, hat nap múlva bevitték a klinikára, mert őrültnek tartották. Gondolta is, hogy nem lesz jó elmagyarázni ezt a briliáns ötletet az orvosprofesszoroknak, szóval valami hihetőbbet talált ki: az ő lábbelijét angyalok viselik, akik tudvalevőleg szállnak, így nem kell nekik cipőtalp. Benn is tartották, de az egyik angyal történetsen úgy megsajnálta, hogy az ő cipőjében párszor körberöppent a város felett, és a klinika körül, így hát a cipő-készítő mestert kiengedték, és ettől kezdve nem csak talpnélküli cipőire volt hatalmas kereslet, hanem a kesztyűkre, aminek csak ujjai voltak, a törölköző helyetti kabátra, amiben nem fázik meg az ember mire megszárad, és ezer haszontalan és ótvar találmányát vették meg, hisz ha az angyaloknak jó, akkor nekik is jó lesz.
  Mesélik, hogy élt egyszer egy kolumbiai zeneszerző, aki néma volt és egy hangszeren se játszott, mégis hatalmas sikere volt, mert bár értelmes hangokat nem tudott kiadni a száján, briliánsan hümmögött. Csak hümmögött és hümmögött, az emberek pedig hallgatták, és arra gondoltak: Bárcsak én is így tudnék hümmögni… 
Nagyon érdekes a nép ízlése. Tisztelnek egy néma zenészt, egy őrült susztert, és a briliáns tehetségeket észre sem veszik. Pedig vannak briliáns tehetségek is.
  Például mesélik, hogy élt egy ember, aki a vízen tudott járni. Aztán, amikor odacsődültek a népek nézni, hogyan szaladgál a víztükrön, futás közben egyszercsak zutty, a mélybe veszett. Mindenki elment már, mikorra feljött, és hiába magyarázta, hogy megbotlott, senki se hitt neki, még az újságok sem írtak róla. Dühében nekiállt rohanni befelé a tengerbe a saját talp nélküli cipőjében, és futva eltűnt a horizonton. Azt is mesélik, hogy elütötte egy hajó, amikor lefeküdt egy kicsit pihenni, de ezt nem igazán hiszi el senki… Ki halott már olyat hogy egy embert elüt egy hajó?
  Mesélik, hogy volt erre egy hóbortos öregúr, aki a közúti lámpákat oltogatta esténként. Volt egy kis rúdja, a végén kis kanálforma fej, és azzal nyomta el a búra alatt világító fáklyákat. Tűzön-vízen át eloltott minden lámpát, egyszer pedig elhatározta, hogy eloltja a napot. Felment a legmagasabb ház tetejére, és onnan próbálta elérni, de nem sikerült neki, és kiégett a szeme, vagy mi, hát fogta magát, és lezuhant. Az a kis lámpaoltogató cucc, ami a kezébe volt, átszúrta a két bordája között. Aztán hatalmas temetést rendeztek neki, még kitüntetést is kapott, hosszú éves kitartó kemény közösség érdekét szolgáló munkájáért. Biztos nagyon örült neki, leszámítva azt az apró tényt, hogy egy vasdarab állt ki a tüdejéből és halott volt.
  Élt felénk egy vécésnéni, azt mesélik, aki ha valaki bement a vécéjébe mindig mondott neki egy kis bölcsességet. Ezt én is tapasztaltam. Megittam már vagy hat üveg sört és be akartam menni a nyilvános vécé ajtaján, mire ő karon ragadott és így szólt: „Mindannyian a semmiből jövünk és a semmibe veszünk… Reménykedjünk, hogy van értelem az emberiségen kívül, angyalok és istenek között, mert itt lenn nincs már semmi az holtbiztos.” Ezzel a költői útravalóval mentem be a vécére, és volt min gondolkodnom miközben a dolgom végeztem.
  És itt van a cipőkészítő, a hümmögő, az átszúrt tüdejű lámpaoltogató, a vizenjáró és a költői vécésnéni…  A cipőkészítőt magukkal vitték az angyalok az égbe, hogy őrült találmányival ne gazdagítsa tovább az emberiséget az emberiség saját érdekében. A hümmögő belefáradt a hümmögésbe, és egy nap csak úgy eltűnt. A lámpaoltogató kitüntetésének feliratát rávésték a sírjára, a sír pedig épp olyan volt, mint a többi lámpaoltogatóé a temetőben, akik mind így haltak meg. A vizenjárót soha többé nem látták mióta eltűnt a messzeségben. A vécésnéni pedig öngyilkos lett, miután utolsó vendégét egy több mint fél órás bizonyítással traktálta a vécé ajtajában az élet értelmetlenségét illetően.
  Mindenki eltűnt, csak én vagyok itt, és csak azt tudom, hogy mindannyian a semmiből jövünk és a semmibe veszünk… Reménykedjünk, hogy van értelem az emberiségen kívül, angyalok és istenek között, mert itt lenn nincs már semmi az holtbiztos…



Utoljára változtatva 04-28-2005 @ 05:56 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: móka
(Ideje: 04-28-2005 @ 09:19 pm)

Comment: Érdekeseket mesélsz Mercutio...


Hozzászóló: szimbolum
(Ideje: 04-29-2005 @ 09:26 am)

Comment: Nem hétköznapi mese :-) Habár minden nézőpont kérdése....Mesélj még:-)


Hozzászóló: Fata_Morgana
(Ideje: 04-29-2005 @ 06:49 pm)

Comment: Már tegnap olvastalak, és nagyon tetszett, amit olvastam, most meg ideírtam...


Hozzászóló: mercutio
(Ideje: 04-29-2005 @ 09:31 pm)

Comment: Köszönöm mindenkinek


Hozzászóló: _zizike_
(Ideje: 04-30-2005 @ 12:08 pm)

Comment: Jó!:) és reménykedjünk, én is ammondó vagyok! :)


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.45 Seconds