[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 260
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 261

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Az igazi piros ruhás Mikulás
Ideje:: 01-23-2004 @ 09:58 pm

Történetem nem tegnapi. Még abban a bizonyos „átkosban” történt, amikor a Karácsonyfát szigorúan a piros ruhás Mikulás hozta, öltözékével is hangsúlyozva pártbéli hovatartozását.. Színhelyként egy dunántúli falucska, A. szolgált. Templom és kocsma a központban, vegyesbolt jobbra, iskola és kultúrház balra. A Tanácsháza jóvoltából minden évben eljött a Mikulás. Igazi meglepetésként már a legkisebbeknek sem szolgált, mindenki kívülről fújta a forgatókönyvet. Szaloncukor osztás, énekelgetés, és az est csúcspontjaként megérkezett a félrészeg TSZ elnök, Mikulásnak álcázva. Szeme az elfogyasztott szesztől csillogott, ugyanez okból a hangja is reszelős volt. A gyerekek nevét folyton összekeverte, és öt perces beszéd után átcsapott a Béke MGTSZ negyedévi záró értekezletének kezdő soraiba. Persze ez senkinek nem tűnt fel, mert ajándékosztás után beindult az üzletelés. Hány szaloncukrot ér egy narancs, ki az a szerencsés, aki idén is kapott banánt? Ebben az évben felborult a menetrend, ugyanis a TSZ elnök az ágyat nyomta. Az első rémület után lázasan keresni kezdték a megfelelő kádert. Megtalálták az alkalmas személyt, de kilétét azóta is jótékony homály fedi. A falusi legenda többféle képen emlékezik meg róla, de ezt felesleges bolygatni. A lényeg, hogy abban az évben az aprók, de még a legnagyobbak is áhítattal nézték a hozzájuk megérkező Mikulást. Jé, hogy minden milyen más! Egy pillanatra mindenik elhitte a csodát. Még évekig beszédtéma volt e gyönyörűséges találkozás, annak ellenére, hogy a következő évben a TSZ elnök ismét a régi fényében, az ócska piros ruhában pompázott az ünnepen. Mára a történet fénye kissé megkopott. Talán nem is így történt, csak az idő fényesítette ilyenné. Az akkori gyerekek azóta felnőttek, de van, aki azóta is azt az igazi Mikulást várja…


Utoljára változtatva 01-23-2004 @ 09:58 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés

Posted Comments

Hozzászóló: Paulus
(Ideje: 01-25-2004 @ 06:28 pm)

Comment: Nem kételkedem az emlék valódiságában, és megható is a maga módján. De azért volna néhány megjegyzésem: 1. Az USA-ban hogyhogynem még mindig a Mikulás hozza a Karácsonyfát. Igaz, ott nem firtatja senki, hogy Demokrata vagy Liberális a Mikulás. Bármelyik párt tagja lehet. A ruhája piros! 2. Sajnos, ma is látni félrészeg Mikulásokat. Igaz, nem téeszelnökök, hanem jobb esetben munkanélküliek, rosszabb esetben hajléktalanok. 3. Nem értem, ha ennyire nem csípték a Tsz-elnök Mikulást akkor miért voltak megréműlve? 4. Az új Mikulásnak új ruhát vettek? És ő azt meg is tartotta magának? Mivel a következő évben a Tsz elnök újra a régi, kopottban lépett fel. 5. Ha a történet megkopott, akkor az idő, hogy fényesítette meg? Vagy lehet valami egyszerre kopott is meg fényes is?


Hozzászóló: Letta
(Ideje: 01-25-2004 @ 09:02 pm)

Comment: Kedves Paulus, köszönöm a hozzászólást.


Hozzászóló: csingi
(Ideje: 01-25-2004 @ 10:09 pm)

Comment: Letta, igazán élvezetesen írsz. Én is emlékszem a kopogós szaloncukrokra az üzemi karácsonyfán, és a menetrendszerű műsorokra. Az a szerencse, hogy a gyerekkor nosztalgiája megszépíti az egészet.


Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.34 Seconds