[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 329
Tag: 1
Rejtve: 0
Összesen: 330

Jelen:
Tagi infók Almasy Küldhetsz neki privát üzenetet Almasy Almasy


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Mese
Ideje:: 06-15-2005 @ 09:57 am

A palóc kocsmáros és a rabló
palóc mese

Volt egyszer, hol nem volt, Palócföldön volt, - hogy hol pontosan, ne keresd, mert ma már nincs feltüntetve a térképen- volt egy kövér kocsmáros. Jól ment neki az üzlet, jól keresett. Vallásos révén természetesen nem csalt, nem csapott be soha senkit tudatosan. Büszke is volt erre, ki is hangsúlyozta gyakran. Bíztak is benne az emberek.

Akkoriban a palócok is nagyon lelkiismeretesek voltak, most is ritkán lopnak, de akkor sohasem! A kocsmáros pénze szabadon hevert egy nyitott fiókban - még zár sem volt rajta - mégsem nyúlt hozzá soha senki.
Ha a kocsmáros éppen nem volt a helyén, akkor a palócok töltöttek maguknak és betették a nyitott fiókba a fizetséget, néha még többet is, mint kellett volna. Az is megesett, hogy többet ittak a kelleténél, s hogy nehogy megfeledkezzenek kötelezettségükről, a biztonság kedvéért inkább kétszer fizettek.
Adóbevallás még nem volt akkoriban. Pénzben soha nem szenvedtek hiányt az emberek.

Híre járt ennek persze az egész világon, egy rabló fülébe is eljutott. Ő kifürkészte a terepet, megtudta, hogy csendőrök nincsenek abban a faluban, csak jó messze, egy másik faluban, Aszódon. Azért lehetett ez így, mert nem volt szükség rájuk.

Egyik nap a kocsmáros Pali bácsi az eperfa alatt üldögélt és elszundikált. Kevés vendég jött a kocsmába ezidőtájt. A falu népe kinnt volt a határban kukoricát kapálni és még tudom is én mi mást csinálni, az asszonynép pedig főzött odahaza, -akinek gyereke is volt, azzal együtt- szorgoskodtak.
A rablónak könnyű dolga volt, fel sem tűnt senkinek, hogy a kocsmába vette az irányt.
- Jaj, de jó lenne egy kis sör!- sóhajtotta.
Egy sörre még éppen futotta a pénzéből.

Pista bácsi már messziről észrevette, hogy jön valaki, szivélyesen fogadta, ahogy szokás volt Palócföldön. A palócok vendégszeretete ismert volt messze Budapesten is.
Jó emberismerő is volt Pista bácsi és mindjárt látta, hogy ez az ember nagyon szegény, a ruhája annyira kopott volt már. Mielőtt szóhoz jutott volna a rabló, megszólította:
- Kér egy pohár sört? Ingyen adom ma, mert jó kedvem van, tessék csak bejönni és megpihenni, mert csuda meleg van odakinn! Jól megy az üzlet, én már megkerestem a családnak valót.
- Nagyon köszönöm!- mondta a rabló és máris elfelejtette, hogy mi ügyben is jött, meghatotta a kocsmáros meleg fogadtatása.
A sör is nagyon ízlett neki, kért hát még egy pohárral és meg is fizette az árát. Úgy tervezte, miután elfogyasztja, továbbáll. Eszébe sem jutott, hogy megrabolja a vendégszerető palócot.
Arra, hogy a vendég nem palóc volt, Pista báci már régen rájött, mert csak a palócok tudtak palóc tájszólással beszélni. De, hogy hová megy a faluból tovább, azt nem kérdezte, ilyet Palócföldön nem kérdez az ember. Megy ahová megy, Isten kegyelmével.
De, a rabló, amikor fizetett, meglátta a sok pénzt Pali bácsi fiókjában.

És a helyiségben csak ketten voltak.

folytatás következik

mvh
acsai

coacholta.misibea



Utoljára változtatva 06-15-2005 @ 09:57 am


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.29 Seconds