[ Kezdőlap ][ Házirend ][ Blog ][ Irodalom Klub ][ Minden Ami Irodalom ][ Olvasóterem ][ Képtár ][ Műterem ][ Fórum ]
Hoppá !!!

Kedvenc versek
a You Tube-on
Tedd fel a kedvenceidet.




Ellenőrizd a helyesírást,
ha nem vagy biztos benne!




Tagjaink könyveit itt rendelheted meg



Fullextra Arcképtár


Küzdőtér

Szia, Anonymous
Felhasználónév
Jelszó


Regisztráció
Legújabb:
: MLilith
Új ma: 0
Új tegnap: 0
Összes tag: 9161

Most jelen:
Látogató: 279
Tag: 0
Rejtve: 0
Összesen: 279


Üzenőfal
Arhívum   

Csak regisztrált felhasználók üzenhetnek. Lépj be vagy regisztrálj.

Szolgáltatások
· Home
· Arhívum
· Bloglista
· Fórumok
· Help
· Hír, cikk beküldő
· Irodalom
· Irodalom Klub friss
· Journal
· Keresés
· KIRAKAT
· Kirakat Archivum
· Magazin
· Mazsolázó
· Mazsolázó Archivum
· Mazsolázó beküldő
· Minden Ami Irodalom
· Mindenkinek van saját hangja
· Műterem
· Nyomtatási nézet
· Olvasóterem
· Partneroldalak
· Privát üzenetek
· Személyes terület
· Témák, rovatok
· Üzenőfal
· Összesítő

cheap cigarettes sorry.
Fullextra.hu: Amatőr Irodalmárok Klubja!


Amatőr Irodalmárok Klubja!
[ Amatőr Irodalmárok főoldala. | Regisztrálj! ]

Csatlakozz te is közénk! A tagjainknak lehetősége van saját írásaikat publikálni, és a többiekéhez hozzászólni.

Mese2
Ideje:: 06-17-2005 @ 01:50 pm

A palóc kocsmáros és a rabló
palóc mese

folytatás

- Fel a kezekkel!- kiáltotta a rabló és kihúzott valamit valahonnan, ami tisztára úgy nézett ki, mint egy fegyver. Még maga is megijedt a saját kiáltásától, mert köröttük síri csend uralkodott, hiszen egy lélek sem volt a közelben. Illetve... ki tudja!

Azért fenyegetőzött, hogy saját magának is bizonyítsa, itt rablás folyik, aminek ő a főhőse.

Pali bácsi felállt és felemelte kezeit. Nem szólt egy szót sem. Nem tudta eldönteni, viccnek vegye vagy sem, de félt a fegyvertől. Magát a rablót könnyűszerrel kidobta volna, mert az nagyon soványka volt, de, mert volt már katona, tudta, hogy a fegyver nem játékszer.

A rabló most már csendesebben folytatta, nehogy valaki meghallja a hangoskodást.

- No, mi lesz már? Itt van egy zacskó, ide rakjon bele mindent, ami a fiókban van! Megértette?
Úgy ezer pengőre becsülte a pénzt. Az nagyon sok pénz volt akkoriban, még egy házat is lehetett volna venni érte.

Pali bácsi nem mozdult meg, de agyában annál inkább cikáztak a gondolatok. Még meg is sajnálta a rablót, de mivel ilyesmiben még nem volt része annakelőtte, nem tudta mihez kezdjen, csak állt megdermedten, tanácstalanul.
-Adok neki száz pengőt abból, ami a fiókban van, - gondolta - körülbelül ennyit kerestem az utolsó hónapban. Van kertünk és majdcsak megélünk valahogyan a családdal.
A pénz másik részét már odaígérte a sörgyárnak, ahonnan a sört rendelte, ami lehet, még elég sem lesz kiegyenlíteni a tartozást.

- Látom, hogy pénzre van szükséged, koma. Hát, adhatok neked száz pengőt, ennyi az enyém. A többiért jönnek holnap, be kell fizetnem a gyárnak! Jó sörük van, ugye? Abból ittál te is!- szólalt meg végül hangosan, miközben még maga is elcsodálkozott azon, hogy így megeredt a nyelve, hogy még alkudozni is rákezdett.
De a rabló nem lágyult el, félbeszakította:
- Kezeket fel! És csináld, amit mondtam, ha kedves az életed!

- De a száz pengőt odaadom neked, nem érted!? Adományként. Le is írom becsületszavamra, hogy neked adtam, ha akarod.

- Ne pofázz, kezeket fel! Egy szót se tovább!! - válaszolta gépiesen.
- Tegyél minden pénzt a fiókból, ide ebbe a zacskóba!

Nem mutatta ki ugyan, de a szíve azért kicsit megenyhült, amikor meghallotta, hogy kaphat száz pengőt, s még csendőrök sem erednek a nyomába. Ezt érezni is lehetett rajta. Még egy rablónak sem könnyű megölni saját jótevőjét.

- Hogyan?- kiáltott fel truccosan Pista bácsi és már nem volt olyan szivélyes a rablóval. Magában pedig azt gondolta, talán bizony bolond ez az ember, hogy lehetetlent követel tőle.
A rabló is, amikor felmérte a helyzetet, haragudni kezdett magára, hogy lehetetlent kíván.

- Kezeket le!- parancsolta most elrestellve magát, s hogy takargassa saját melléfogását, Pali bácsit kezdte okolni.
- Hát, valóban olyan buták itt a palócok, mint mondják?

folytatás következik

mvh
acsai
coacholta:misibea



Utoljára változtatva 06-17-2005 @ 01:50 pm


Hozzászólás írása
Hozzászólás írása
További
További
Irodalmár profil
Irodalmár profil
Üzenet küldés
Üzenet küldés
Irodalom ©

PHP-Nuke Copyright © 2005 by Francisco Burzi. This is free software, and you may redistribute it under the GPL. PHP-Nuke comes with absolutely no warranty, for details, see the license.
Page Generation: 0.44 Seconds